flesje niet leegdrinken maar na een half uur alweer honger

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door meisje2000, 25 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje2000

    meisje2000 Actief lid

    18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Wendy is nu tien weken oud en krijgt vijf tot zes maal daags een flesje van 165 cc aangeboden.
    Deze drinkt ze echter nooit helemaal leeg een uitzondering daar gelaten.
    Het probleem is echter dat ze na een half uurtje begint te huilen en zuigbewegingen begint te maken.
    Ik bied haar dan nog wel eens twintig aan die ze dan opdrinkt maar dan komt ze vervolgens weer een half uur later om voeding.
    Meer aanbieden per voeding heeft geen zin want ze drinkt haar flesjes nu al niet op.
    Water krijg ik er bij haar niet in want dat mag dan ok ter vervanging van dfe voeding(tussen de voedingen door om de honger wat te stillen)
    Dus heb ik laatst een paar drupjes roosvice er door heen gedaan(mag waarschijnlijk niet) en dat dronk ze heerlijk op en heeft daarna ook lekker geslapen tot de volgende voeding.
    Als de roosvice niet mag heb je dan misschien een andere tip voor me om haar toch wat te kunnen geven tussendoor behalve voeding en water.
    Fruithapjes is ze ook nog te jong voor alhoewel ze het wel zal eten volgens mij.
    Ik hoo rhet wel van je .

    groetjes meisje2000

    Het voedingsschema tot nu to.

    Tussen 7.00 en 9.00 uur sochtends komt ze meestqal voor de eerste voeding en dan tel ik er steeds minimaal drie uren per keer bij op.
    Laat haar wel liggen als ze slaapt en soms zitten er wel vier of vier en een half uur tussen.
    Dan krijgt ze vijf voedingen maar als ze vroeg komt en niet wil slapen krijgt ze om de drie uren en krijgt ze soms zes voedingen op een dag.
    Meestal rond tien uur krijgt ze de laatste voeding en slaapt ze de hele nacht door tot de eerste voeding hier boven.
    Moet ik hier misschien iets aan veranderen of aan de voeding misschien.

    Haar wakker maken voor voeding heeft geen zin want dan wil ze niet drinken en mag ik blij zijn dat ze 40 of 50 cc binnen krijgt.
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Mijn advies is om toch alleen melk te geven op deze leeftijd. Misschien krijgt ze teveel lucht binnen tijdens het flessen waardoor ze niet alles op drinkt en geen voldaan gevoel heeft. Laat haar tusendoor goed boeren. Houdt haar wat rechterop met flessen.

    Ilja
     
  3. meisje2000

    meisje2000 Actief lid

    18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Ok ik zal proberen haar rechterop te houden met voeden maar wat kan ik doen als ze na een half uur weer komt en ze is niet stil te krijgen, want ik kan haar moeilijk elk half uur gaan voeden lijkt mij.
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wat is haar gewicht?

    Ilja
     
  5. meisje2000

    meisje2000 Actief lid

    18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    We zijn vorige week woensdag naar het cb geweest en toen woog ze 4375 gram dus ik denk dat ze nu over de 4500 is aangezien ze voor de rest wel goed eet.
     
  6. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Probeer haar eens 180 cc aan te bieden.

    Ilja
     
  7. meisje2000

    meisje2000 Actief lid

    18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Oke zal dit eens gaan proberen.
    Bedankt voor de antwoorden.
     

Deel Deze Pagina