Langzame groei follikels laatste stadium IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door botervliegje, 30 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    #1 botervliegje, 30 apr 2010
    Laatst bewerkt: 30 apr 2010
    Hallo iedereen,

Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die in de laatste fase voor punctie langzame follikels hadden en wat de resultaten waren van IVF.
    Ik begon heet goed, met op stimulatiedag 5 ca. 20 follikels van 9 á 10 mm, bij de laatste meting 13 follikels.
    Nu krijg ik pas op dag 18 de punctie. De laatste week groeien ze 0,5 - 1 mm per dag... Ik weet dat ik niks anders kan doen dan wachten en dat het niet per se hoeft dat de kwaliteit van de eitjes achteruit gaat, het belangrijkste is dat ze groeien. Toch ben ik een beetje bezorgd... Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Liefs,
    Botervliegje

P.S. Ik heb 'PCO-eierstokken' (veel antrale follikels, risico op overstimulatie, maar dat is het enige PCO-symptoom bij mij...)

2. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Anyone...? Misschien komt het niet zo vaak voor...

3. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Botervliegje...bij mij groeien de follikels ook altijd heel traag.
    Heb tot nu toe op dag 18,16,16 en 18 de punctie gehad na de start met gonal-f.
    Heb altijd tussen 9 en 13 follikels gehad in totaal en opbrengst variërend van 2 tot 9 eicellen.
    Heel veel succes!

4. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Thanks Alexandra! Vandaag zijn 10 follikels leeggezogen... Morgen bellen over het resultaat!
    Jij neemt even een pauze zie ik aan je onderschrift? Op Internet lees ik zoveel goeds over Dusseldorff, ik hoop dat het daar raak zal zijn voor jullie!

5. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Nog even om dit topic af te sluiten (voor dames die ook langzame follikels hebben in het laatste stadium) mijn 'resultaat':
    Er waren 10 follikels aangeprikt, 6 eicellen gevonden, 5 eicellen bevrucht met allemaal score 9/10! Op dag 2 waren er 3 bij met 4 cellen en 2 met 2 cellen. Twee emmy's zijn teruggeplaatst en de overige drie waren goed genoeg om in te vriezen!
    Denk dat bij mij dus de langzame groei helemaal niet erg was, vind het zelf een mooie score :D.

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Waywwww prachtig botervliegje!!! Ik duim dat je emmys goed bij Mama blijven zitten!!!

Liefs

PS, wat spoot jij??

7. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Ik ben ook helemaal blij! Toen ik hoorde '6 eicellen' was ik eerlijk gezegd wat teleurgesteld (hoewel dat ook niet slecht is, mag niet klagen), maar 5 goede emmy's in natuurlijk super.
    Jij binnenkort intake voor IVF zie ik? Je bent nu bezig met IUI's of gestimuleerde cyclus en zelf klussen? Heel veel succes!
    Ik spoot trouwens Gonal f, 112,5 EH.
    xox

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hey meis,

Snap dat je teleurgesteld bent, maar dit is echt een super resultaat zeg :).

Ik heb ook Gonal F gespoten, maar mijn baarmoederslijmvlies bleef 1 mm (heb problemen met het slijmvlies). Had met Gonal altijd rond CD12 een volgroeide follikel, maar dat bms he.

Nu ben ik overgezet op Menopur.... Nou nu groeit er weer niks, maar is me bms 5,5 mm.

Ik heb 18 juni de intake IVF, momenteel klussen wij gewoon zelf. Althans als er een follikel besluit te groeien. Soms zakt de moed je toch in de schoenen he :(.

Maar heb nu: vanaf CD1 Progynova 4 maal daags 1 pil a 2 MG geslikt.

CD3 spuiten Menopur 75 IE

CD9 FM, geen eigroei bms 5,4 mm, dosis verhogen naar 112,5 IE, maar de apotheek had het niet op voorraad dus toen nog 2 dagen 75 Ie

CD11 FM, helaas nog niks gegroeid, bms 5,5 mm

Morgen weer terug en kon gisteren me dosis pas verhogen. Moest 300 IE inspuiten en vandaag 112,5 IE....

Die onzekerheid :(

9. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Ja, begrijp ik goed Babii! Je wordt ook zo heen en weer geslingerd in de mmm he! Dan lijkt het heel goed te gaan, gaat er toch weer iets mis en vice versa. Ben nu trouwens weer helemaal content met het IVF-resultaat, al kan ik pas 100% blij zijn als ik zwanger ben natuurlijk...
    Nu met 112,5 EH gaat er vast iets gebeuren in jouw lijf! Menopur staat erom bekend dat je er niet veel eitjes van krijgt, maar wel van goede kwaliteit. Dus die komt vast wel, ik hoop het voor je! En je bms ook goede richting op!
    Wel heel irritant dat de apotheek het niet op voorraad had!
    Veel succes morgen met je follikelmeting meis! Laat je weten hoe het ging?

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Staa Menopur er ook om bekend dat ie er onwijs lang over doet om eitjes te kweken? De enige injectie die me bms laat verdikken is dit dus.

Want heb al 9 dagen gespoten, waarvan 8 dagen 75 IE en de 9e dag 300 IE en dan vandaag dag 10 112,5 IE.

Natuurlijk laat ik het even weten....

Meid, ik duim en bid dat je emmys zich goed vast houden!!! Komt goed hoor!

11. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Over langzame groei weet ik niet... maar ik kan me wel voorstellen dat je meer Menopur nodig hebt om hetzelfde effect te krijgen als bij Gonal f bijvoorbeeld. Maar eerlijk gezegd weet ik het dus niet.
    Ik duim & bid ook voor jou! Hoop op een mooi eitje! xox

12. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Even tussendoor, ik heb net een ICSI in Duitsland gedaan en toen ik begon met stimuleren spoot ik eerst 3 dagen lang Gonal-F EN 2 ampullen menopur erbij. Vanaf dag 4 ging ik verder met alleen Gonal-F. Weet niet of ze die combi ook in NL doen, ik reageerde er wel heel goed op trouwens. 21 goede rijpe eicellen (uit 1 eierstok) waarvan er 15 goed bevrucht zijn en ik was direct van de eerste terugplaatsing zwanger.
    Succes

13. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Oh ja ik had ook op dag 17 mnpunctie. Echo1: 4 eitjes, Echo2: 10 eitjes, echo 3: 15 eitjes en bij de punctie 21 gepuncteerd. Dus het heeft wel even tijd nodig..

14. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Wow Joontje, dat is goed gegaan, zeg! Vooral het eindresultaat :D
    Van harte gefeliciteerd!
    Zit nu in de wachtweken... Volgens mij is de Pregnyl een beetje uitgewerkt, geen gevoelige (.)(.) meer... Ah, raak echt ongeduldig!
    Voel jij je al helemaal zwanger?

Deel Deze Pagina