Laptop of chromebook of...?

Discussie in 'De lounge' gestart door justme1974, 26 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.660
    1.826
    113
    Ik ga starten met een studie en aangezien mijn huidige laptop aan vervanging toe is, is dit een goed moment. Althans; voor thuis functioneert hij, maar te groot en te langzaam. Ik wil iets dat vlot werkt. Internet, verslagen schrijven, mailen. Geen extreme foto-opslag of games enzo. Puur dus voor studie. Ik weet niet wat ik moet kiezen. Wat hebben jullie en waarom juist die keuze?
     
  2. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb beide. Voor jouw doel lijkt een chromebook me prima. Kan tegen een stootje. Dus meer geschikt om mee in een tas rond te zeulen dan een laptop.
    Maar als je erg verknocht bent aan Windows en Microsoft Office, is een laptop misschien beter voor je. Met een chromebook werk je meestal met de Google versies van deze programma's. Dat is even wennen.
     
  3. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.046
    3.509
    113
    Vrouw
    Ik heb sinds een aantal maanden een chromebook. Sommige dingen zijn even wennen: alles in de cloud, wijze van documenten delen of in het begin was ik soms even kwijt waar nou een bestand werd opgeslagen.
    Maar inmiddels vind ik het fijn werken en kan ik de dingen die ik wil doen, prima met een chromebook.
    Het enige wat ik nu irritant vind is dat de teams wat beperkingen heeft met videobellen (je ziet alleen diegene die praat in beeld). Via een omweg krijg ik er nu 12 in beeld, maar het lukt me niet om dan de anderen (boven de 12 aanwezigen te zien).
    En de prijs is natuurlijk fijn. Ik heb er nu een die nog geen €300 kost.
     
  4. Zulema

    Zulema Fanatiek lid

    8 aug 2019
    1.670
    1.136
    113
    Vrouw
    Voor mijn werk gebruiken wij een Chromebook, was even wennen maar vind het nu super fijn.
    Formaat is prima, enige nadeel is dat we nu al 2x een storing van Google hebben gehad en dan kan je niets meer gebruiken want alles loopt vast (Gmail, programma’s, internet), de eerste keer duurde dat een uur, van de week was het na 10 min opgelost.
     
  5. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Ik zou voor een gewone laptop gaan.
    Bij mijn studie werkt niet alles op een chromebook.
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  6. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.936
    15.245
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Chromebook werkt hier ook prima. Ik heb zelf sindskort een nieuwe aangeschaft en mijn oudste dochter gebruikt er een voor school.
    Enige verschil is in wezen dat er geen windows op zit tov een Laptop en de prijs is een stuk aantrekkelijker.
    Mijn oudste zoon heeft een nieuwe HP laptop maar gebruikt geen andere functies als dat ik op de Chromebook heb staan.
     
  7. LesGra

    LesGra Bekend lid

    2 jun 2017
    529
    350
    63
    Vrouw
    Ik heb toevallig gister een laptop voor mijn studie aangeschaft. Lenovo Ideapad. De pc-nerd hier in huis raadde mij minimaal een i5 processor aan.
    Ik was niet van plan om er teveel geld aan uit te geven, maar de schaarste op de markt op dit moment qua laptops, betekent toch wel dat ik meer kwijt was dan ik eigenlijk wilde.
    Nog een jaarabonnement microsoft 365 en antivirus en ik zat al tegen de 700 eu.
    Ik krijg hem vandaag binnen, dus ik ben benieuwd.
     
  8. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik heb bij de eerste lockdown voor mijn kinderen een chromebook gekocht. Reden was vooral de prijs (250 euro). Ding doet wat het moet doen voor het huiswerk, ik gebruik 'm zelden. Ik begrijp nog niet hoe alles werkt op een Chromebook, maar ik denk dat het een kwestie van wennen is.
     
  9. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Ik heb een chromebook gekregen bij aanmelding voor een thuisstudie (nou ja, gekregen... Moest 89 euro bij betalen)

    Ik vind het prima werken. Ik mis eigenlijk weinig ten opzichte van een laptop.
     
  10. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.046
    3.509
    113
    Vrouw
  11. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.483
    113
    Mag ik een aanvullende vraag stellen? Wij hebben geen goedwerkende laptop meer, nu kunnen we de oude laptop overkopen van mijn man zijn werk, een MacBook uit 2015. Het is alleen voor het maken van fotoboeken, teams gebruik en wat internetten. Soms wellicht een excel of worddocument, maar niets ingewikkelds.

    Volstaat dan een nieuwe chromebook, of zouden jullie voor de MacBook gaan? Een nieuwe Chromebook is goedkoper.
     
  12. aappie20

    aappie20 Fanatiek lid

    19 feb 2012
    3.214
    492
    83
    Tsja ik zweer dus bij mijn macbook, kan echt niet overweg met een Chromebook
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  13. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.632
    21.128
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Daarom heb ik vorige week een laptop gekocht ipv een Chromebook idd.
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  14. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.660
    1.826
    113
    Owwhhh...haha nu weet ik het nog niet. Dat online meet gebeuren vind ik het wel fijn om meerdere mensen te kunnen zien. Hebben alle chromebooks dat euvel?
     
  15. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.046
    3.509
    113
    Vrouw
    Het is alleen met teams. Gebruik zelf vooral zoom, dat werkt prima. Bij teams zit het er wel aan te komen denk ik, want als ik nu de develop opties inschakel, kan ik wel voor gallery view kiezen.
     
  16. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.329
    2.040
    113
    Mijn man heeft voor zijn studie een chromebook maar gaat toch terug naar een normale laptop.
    Sommigen dingen werken er toch niet helemaal lekker op.
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  17. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Mijn kinderen hebben allebei een chromebook van hp. Prachtige dingen! Maar ik kan er maar niet aan wennen. Het besturingssysteem is zo anders en ik vind het een hoop gedoe. En ze hebben ze al een tijdje. Ik gebruik voor mij studie een laptop en dat vind ik veel fijner.
     

Deel Deze Pagina