laptop of notebook?

Discussie in 'De lounge' gestart door nienke70, 29 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nienke70

    nienke70 Fanatiek lid

    16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    jaja, daar is ze weer, onze computernerd :rolleyes: :rolleyes:

    wat is het verschil tussen een laptop en notebook?
    of zijn het misschien 2 woorden voor hetzelfde apparaat?

    zit nu altijd boven op de logeerkamer te computeren omdat ik beneden geen ruimte heb voor dat logge ding, dus zit ik er aan te denken om een laptop aan te schaffen. maar als ik de folders zo bekijk dan gaat het me duizelen en ik weet dus echt niet wat voor mij dan het handigste is om aan te schaffen, dus graag jullie hulp hierbij :) :)
     
  2. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    schijnt dat ik fout zat :) mijn excuus hiervoor

    schijnt iets met het gewicht te maken , maar er zijn er hier die het wel weten :) dus dames spui
     
  3. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    Dank je Deb

    Hier komt het:
    Een notebook is kleiner (en meestal duurder) dan een laptop. In het algemeen is een notebook dun (2,5 cm of minder) en licht (minder dan 2 kilo) en kan gemakkelijk en funktioneel in een hand worden vastgehouden. Schermgrootte in het algemeen diagonaal 12 inches (30 cm) of minder. Houd er rekening mee dat een noteboek over het algemeen minder snelle processors heeft, omdat door de kleine afmetingen de koeling beperkt is. Ter vergelijking: de Compaq EVO N410 is een notebook, de Compaq nx9008 is een laptop.

    Groetjes, Didier
     
  4. nienke70

    nienke70 Fanatiek lid

    16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    van mijn kant ook bedankt deb.............

    misschien had ik de vraag wat onduidelijk gesteld, maar in mijn laatste zin dacht ik dat er wel uit opgemaakt kon worden dat ik ook om advies vroeg wat voor mij het handigste zou zijn en daar vroeg ik dus hulp bij.

    het gaat dus om gewoon huis, tuin en keuken gebruik. wat internetten en mailen en geen gekke dingen zoals films en muziek downloaden en de prijs moet ook een beetje schappelijk zijn.

    dus kom maar op met de tips.......
     
  5. Milla

    Milla Niet meer actief

    Ik heb sinds kort een compaq c570 notebook, kost rond de 600 - 700 Euro EN zit vista op en standaard een heleboel handige programmatjes.. Mooi qua uiterlijk en lekker licht en makkelijk. Ik vind het een superding! Qua geheugen enzo is deze ook heel fijn.

    Pas op met Acer en packerd bell deze schijnen van mindere kwaliteit te zijn. Op veel computerforums kun je hier meer info over vinden.

    Succes!
     
  6. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb een HP Pavillion en ik wil nooit meer een ander merk. Kijk idd op met Acer en Packerd Hell. Bij Dell betaal je erg veel voor de naam (en de verzendkosten)
     
  7. Karagoz

    Karagoz VIP lid

    14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

    ik heb zelf een nieuwe hp pavilion met widescreen, tot nu toe de breedste scherm en ben er tevreden mee.
     
  8. Milla

    Milla Niet meer actief

    Die van mij is ook breedbeeld, is inderdaad erg fijn!
     
  9. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Een Acer kan wel, maar dan de 5000-serie, die zijn prima! Geen 2000-serie nemen.

    Ikzelf heb een Acer Aspire 5100 en doet het prima! Nooit problemen mee!
     
  10. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Ik heb de acer aspire 1690, alweer 2 jaar. Nog nooit iets mee gehad, werkt super! En hij wordt hier thuis veel gebruikt!
    (oja hij is ook nog een aantal keer gevallen :oops: )
     
  11. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hier ook nooit problemen gehad met mijn Acer Aspire. Toppertje hoor...
     

Deel Deze Pagina