Last minute, waar ben je terecht gekomen? :)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door missle, 27 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.521
    1.061
    113
    We hebben nog niks geboekt voor de komende zomer en ook geen idee wat we zouden willen, misschien wordt het iets last minute en kijken we dan waar we zin in hebben. We gaan dan met een 5 en 7 jarige deze zomer.

    We hebben hier helemaal geen ervaring mee en ik ben benieuwd naar wat er allemaal mogelijk is.
    Dus wie is er al eens last minute weggegaan in de zomervakantie, waar ben je terecht gekomen, hoeveel geld was je dan kwijt (alsnog duur, of juist goedkoop)? Was het de moeite waard, of is vooruit iets boeken toch beter bevallen? Hoe kritisch kun je nog zijn, is het kiezen uit weinig opties of is het aanbod ruim?

    Brand maar los, ik heb wel zin om over de zomer na te denken met dit druilerige weer. :cool:
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Als je aan de zomervakantie vast zit zou ik zelf niet durven gokken op last minute. Er is echt vast nog wel iets, maar heel veel keuze heb je niet denk ik.
     
  3. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    tja is ook afhankelijk van het type vakantie dat je zou willen. een last minute huisje in nederland zal nog wel te vinden zijn. niet perse voor een weggeefprijs overigens. heb ik afgelopen jaar gezien bij een kennis die last minute nog in nederland een huisje wilde boeken. was gewoon de normale prijs.
    Een camping heb je kans dat er veel volgeboekt is, zeker in augustus en populaire bestemmingen. Wij hebben 2 jaar geleden, voor een staplaats voor een paar nachten in frankrijk toch echt meerdere campings moeten mailen om ergens een plekje te vinden. het was wel mogelijk, uiteindelijk. maar de verhuur accomodaties waren wel al vaker vol.

    over (all in)vliegreizen weet ik niet zoveel. lijkt mij dat als je je opties breed houdt, dus het je niet uitmaakt of je naar Griekenland, madeira, de algarve of turkije gaat, je best nog wel keuze hebt.

    Je keuze zal een stuk beperkter zijn. je eisen moet je dan misschien aanpassen. als je daar geen probleem mee hebt is het prima.
     
  4. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.048
    874
    113
    Vrouw
    Vaak is er niet zo veel keus meer. Je moet het van de left-overs hebben. Dat zijn of te dure reizen of de wat minder mooie accomodaties. Tenminste, dit denk ik.

    Volgens mij was het jaren geleden nog interessant ivm de korting die je kreeg. Nu krijg je ook flinke korting als je vroeg boekt. En dan heb je alle keus! Misschien zit ik er naast, dan hoor ik het graag.
     
  5. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.048
    874
    113
    Vrouw
    Dit jaar kan je nog geluk hebben omdat veel mensen nu niet willen boeken ivm corona virus. :D
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  6. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.521
    1.061
    113
    We weten gewoon echt niet wat we willen en eigenlijk is een last minute de keuze uitstellen en waarschijnlijk dan dus de keuze beperken :D Als we het de kinderen vragen willen ze wel met een vliegtuig, we hebben een caravan, afgelopen jaren in Nederland gegaan, maar twijfelen om die te verkopen (het ding is hoogbejaard, wil er niet meer mee naar het buitenland rijden). Een huisje in Nederland doen we voor weekendjes weg wel en dat bevalt beter dan de caravan, maar nog nooit in de zomer gedaan. Ik wil zelf best wel weer een keer naar het buitenland, maar zeker geen 4000+ euro voor 2 weken betalen voor een stacaravan op een populaire camping.

    Vooral heel erg besluiteloos en uitstelgedrag, maar als uitstellen teleurestellen gaat betekenen moeten we nog in actie komen nu :cool:
     
  7. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.521
    1.061
    113
    Of iedereen gaat azen op lastminutes :)
     
  8. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.048
    874
    113
    Vrouw
    Dat kan ook ja.
     
  9. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.487
    857
    113
    Last minute in de zomer is al jaren waardeloos (vinden wij dan). Niet goedkoper, niet de vrije keus.

    In oktober in de herfstvakantie weer wel goede ervaringen. We zaten vorig jaar wk in Turkije in super appartement voor 140,- pp.

    Wij boeken zomer dus altijd in de vroegboekperiode en andere vakanties last minute of korter van te voren.
     
  10. Tulp21

    Tulp21 Niet meer actief

    Hier afgelopen jaar voor eerst een last minute. Week naar cote d' azure op een 5 sterren camping bij het strand voor 700 euro. Het was echt super bevallen :)
     
  11. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.048
    874
    113
    Vrouw
    Welke camping was dat? Misschien is het iets voor ons deze zomer.
     
  12. Tulp21

    Tulp21 Niet meer actief

    Camping esterel caravaning
     
  13. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.521
    1.061
    113
    Ik ga toch maar vanavond met mijn man eens er voor zitten om te kijken wat we zouden willen. Ik lees hier nu in een andere onderwerp al dat veel last minute willen gaan met het corona virus, dus ik vrees dat dat voor dit jaar niet het beste idee gaat zijn.
     
  14. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.048
    874
    113
    Vrouw
    Die ken ik, maar dat is toch niet bij het strand? Als wij naar het strand gingen moesten wij altijd met de auto. Mooie camping, maar wel ver van dingetjes af. Alles ging met de auto.

    Wel een superhoede aanbieding trouwens!!
     
  15. Tulp21

    Tulp21 Niet meer actief

    Ja 2 minuten met de auto ofwel letterlijk weg omlaag onder aan de berg. Dat had ik erbij moeten zeggen :)

    Moet ik wel zeggen wij gingen liever naar strand van St. Raphael. Was maar 10 minuten rijden :)
     
  16. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.048
    874
    113
    Vrouw
    Die toegang ken ik niet. Wij reden altijd onderaan de berg naar links of naar St Raphael. Misschien gaan wij nog een keer terug naar die camping. Wij vonden het een leuke plek.
     
  17. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.048
    874
    113
    Vrouw
    On topic ....

    Wij hebben voor deze zomer nog niks geboekt. Beetje gemakzucht want we weten niet waar we heen willen. Weer naar Zuid Frankrijk of dit jaar eens iets heel anders. Misschien dat wij ook voor een last minute gaan. Niet echt omdat het goedkoper is (denk zelfs van niet) maar vanwege de weersvoorspellingen.
     

Deel Deze Pagina