'last' van breuk

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 7 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Jaar geleden mijn been gebroken en merk nu dat het af en toe nog voelt als een blauwe, beurse plek. Niet bij of na inspanning, maar gewoon op een rustig moment.

    Heb jij wel eens iets gebroken en heb je daar (na langere tijd) nog wel eens last van?
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.080
    113
    Vrouw
    Ja, heb ook jarenlang een gevoelige plek gehad op die breukplek na bv piekbelasting. Alsof je een blauwe plek daar hebt. Alleen in mijn been. Na Armbreuk nooit last van gehad
     
  3. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.884
    13.043
    113
    Vrouw
    Ja, als er vocht of kou in de lucht hangt, dan voel ik de oude breuk in mijn teen. (Voel mijzelf dan net zo'n omaatje :roflmao:).
     
    Neuzeke en KleineLai vinden dit leuk.
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.080
    113
    Vrouw
    Hahahahaha "het weer verandert, ik voel het in mijn teen'
     
    duitshollandsmeisje en KleineLai vinden dit leuk.
  5. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.464
    1.647
    113
    Brabant
    Hier exact zo met m'n duim gehad.
    Bovenste kootje is ooit geplet en oei bij de wind erop of van koud naar warm, dat heb ik lang gevoeld.
     
  6. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.021
    25.486
    113
    Ik heb het met 1 van mijn oorgaatjes. Die zit door kraakbeen en op de meeste bizarre tijden gaat hij zeer doen. Ik draag er al jaren geen oorbel meer in trouwens.

    Toch een beschadiging denk ik en dat blijft gevoelig ook al is het genezen. Heb het gaatje al meer dan 15 jaar.
     
  7. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.493
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb het in mijn teen - hoewel een breuk nooit vastgesteld is - maar het was mijn 'ring-teen' zeg maar. Dus daar zouden ze toch niets aan doen. Verder heb ik een plek net aan de rand van mijn scheenbeen. Met voetballen heb ik daar zó vaak schoppen tegenaan gehad (nét naast de scheenbeschermer) -dat dat altijd een gevoelige plek is gebleven. Maar dat is wel een plek waar dan iets tegenaan moet komen. Een lichte botsing, voelt als een enorme knal... alsof de blauwe plek er nog helemaal zit. Ook al zie je er niets meer van. Dat is na 20 jaar nog niet over en zal dus wel zo blijven.
     
  8. Habibati

    Habibati Niet meer actief

    Hier heb ik na 18jaar nog steeds last na een gebroken schouder. Vrees dat die pijn nooit meer helemaal gaat weggaan.
     
  9. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.637
    3.001
    113
    Vrouw
    Ja als kind ooit mijn ringvinger en iets meer dan 10 jaar geleden een botsplintertje van mijn pols en die voel ik ook nog met regelmaat, inderdaad bij bepaalde weeromstandigheden. Of bij overbelasting zoals veel schrijven of haken vb.
    En de littekens op mijn buik gaan superhard jeuken als het kouder is.
     
  10. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.805
    7.133
    113
    Vrouw
    Hier geen breuk gehad, maar gescheurde kniebanden toen ik 11 was. Daar heb ik ook regelmatig last van. Zeker als het weer verandert. Die knie kan ik trouwens ook niet meer helemaal strekken.
     
  11. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.064
    15.597
    113
    Vrouw
    Ja hoor.
    Als 10 jarige mijn pols gebroken en bij het vallen van de bladeren altijd gevoeliger.
     
  12. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Mijn middenvoetsbeentje doet nog steeds bij elke stap die ik zet pijn. Geregeld ook in rust en helemaal als het koud is dan voelt het als zenuwpijn(?)

    Ik durf niet naar de huisarts want ik heb op internet gelezen dat het dan vaak opnieuw gebroken moet worden… Daar heb ik geen tijd voor. :rolleyes::roflmao:
     
  13. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113
    In januari mijn voet gebroken. Inmiddels kan ik alles weer. 3 weken geleden teruggegaan naar het ziekenhuis. Het is niet dat het pijn doet, maar ik voel het, het is er. Beetje lastig uitleggen maar normaal voel je je ledematen niet specifiek en deze voet is bijna altijd aanwezig. Ook dingen als een kleermakerszit wil niet meer. Moest het nog even aanzien en kon evt volgend jaar mri, maar kon goed zijn dat dit blijft en eigenlijk niet te herstellen is
     
  14. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.017
    5.163
    113
    Ik heb het met mijn been; 25 jaar geleden gebroken, nog steeds voel ik het soms. Het beperkt me in niks overigens, en het gevoel is meer ‘vervelend’ dan echt pijnlijk. Gewoon een zeurend, aanwezig gevoel zeg maar?
     
  15. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.299
    113
    Ik dacht dat dit topic ging over een relatie die was verbroken :roflmao: vanuit dat perspectief is een gebroken been dan ineens een stuk minder erg.

    desondanks wel vervelend dat dit blijft door zeuren. Sterkte ermee, hopelijk gaat het snel helemaal over.
     
  16. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.178
    386
    83
    Twee jaar geleden enkel gebroken gehad. Vooral bij koud en vochtig weer voel ik het nog wel eens. Gelukkig relatief weinig last.
     
  17. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Ja dit had ik ook. Maar ik dacht, voordat ik mijn chirurg bel, hier eens polsen.
    Aan de reacties te zien denk ik dat ik het hierbij laat. Het is een vervelend gevoel, beurs, blauwig, maar niet echt pijnlijk. Dus dan zal het wel 'horen'.
     
  18. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    14 jaar geleden duimbeentje gebroken, heb daar nog steeds last van. Maar kwam door littekenweefsel werd mij gezegd, je kunt ook nog steeds voelen waar de breuk zat. Was indertijd zwanger en werd toen gezegd dat ik niet te lang gips mocht ivm bot aanmaak of zoiets, ze konden het desnoods na de zwangerschap wel opnieuw breken en zetten met een operatie :|
     
  19. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.574
    6.269
    113
    Ja, ik heb 7,5 jaar geleden m’n middenvoetsbeentje gebroken. En bij koud weer heb ik daar last van.
    Er is 28 jaar geleden een botje uit m’n heup gehaald en die plek voelt nog steeds vreemd als je het aanraakt.
     

Deel Deze Pagina