Last van buurkatten, wat zal ik doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door rocketscience, 25 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.170
    3.124
    113
    Vrouw
    Ik heb een vraag aan mensen die een kat bezitten. Ik word helemaal knettergek van een aantal buurkatten die dagelijks mijn tuin vol poepen.

    Nu heb ik geen idee van wie al die katten zijn, kunnen ongeveer 100 huishoudens zijn. Is het raar als ik bij al die 100 huizen een briefje in de bus doe om te vragen of ze een (buiten)kat hebben en zoja of ze contact met mij op willen nemen?

    ik weet niet goed hoe ik dit aan moet pakken maar ik weet wel dat ik het zo niet langer accepteer. Het is nu nog winter, wil niet weten hoe erg het gaat stinken in de zomer.
     
  2. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.534
    731
    113
    Oef. Ik zou het zelf fijn vinden om te weten als die donder van ons bij jou gaat zitten poepen. Dus in die zin ja graag een briefje. Maar hoe ban je ze uit de tuin ... we gaan binnenkort verhuizen maar dit is mijn grootste zorg dat hij overlast gaat veroorzaken bij andere ... ik zou het liefst de kat binnen houden maar dat is niet te doen ... vooral in de zomermaanden.

    Maar ik als eigenaar zou graag een briefje ontvangen.
     
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Heb je weleens een kat betrapt? Anders foto maken en die op het briefje erbij zodat je de juiste eigenaar vind.
    Ik zou er ook knettergek van worden elke keer kattenpoep in mijn tuin. Zou in staat zijn zo een beest te vangen en naar het assiel te brengen.

    Edit. Ik denk dat niet eens alle eigenaren netjes contact met je op gaan nemen omdat ze de bui al voelen hangen dat je geen contact wilt om te vertellen wat voor leuke lieve kat ze hebben.
     
    Knuffelmonster, Paardenbloem, Axia en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.033
    3.115
    113
    Oké, maar als binnen houden geen optie is, wat zou je dan doen?
     
  5. KleineMama15

    KleineMama15 Actief lid

    27 feb 2019
    472
    190
    43
    Vrouw
    Gouda
    Als het niet regent zal ik koffiedik erop gooien want ze houden er niet van.
    Alleen het probleem is je moet veel sparen er van als je koffie gedronken heb en als het regent is de geur af.
     
  6. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.869
    13.031
    113
    Vrouw
    Als je er eentje op heterdaad betrapt voldoet een waterpistool of een emmer water vaak prima.
    Andere maatregelen zoals zelf een hond en of kat nemen zijn vaak wel erg definitief. ;)
     
  7. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.170
    3.124
    113
    Vrouw
    Nee heb ze nog niet betrapt terwijl ze poepten, alleen katten in onze tuin zien lopen. Ik ben stiekem ook echt wel in alle staten maar goed, boosheid daar schiet ik niets mee op.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.586
    3.969
    113
    @rocketscience wat verwacht je dat de eigenaren van de katten gaan doen, wat zijn je acties naar aanleiding van het briefje en het contact? binnen houden van de dieren? betalen van een vergoeding voor het kakken in je tuin, of de aanschaf van ultrasone apparaatjes om ze te verjagen?
    Katten schijten hier ook geregeld in de tuin, super irritant. vieze stront overal.
     
  9. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.170
    3.124
    113
    Vrouw
    koffiedik al gestrooid, maakt niks uit.
     
  10. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Bij de boerenbond kan je een apparaatje kopen die een geluidssignaal afgeeft waar ze niet tegen kunnen.
     
    Leni88 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  11. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.742
    462
    83
    Wij hadden schrikdraad om onze schutting gespannen (alleen dan om onze katten juist in de tuin te houden), nooit een vreemde kat in de tuin gehad. Nu is onze kat ook een vals loeder wat de hele dag voor de poort zit te grommen, dat werkt ook erg goed ;)

    Was trouwens van dat schrikdraad wat je om een vijver kan spannen dus niet een enorme schok, maar genoeg om af te schrikken.
     
  12. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.566
    15.059
    113
    Nabij Utrecht
    En dan hebben bijv 20 huishoudens van de 100 buurtbewoners een kat die buiten komt. Ieder baasje meld zich netjes bij jou nav je briefje.
    Hoe weet jij dan welke kat in jouw tuin poept en welke niet.?
     
  13. Zonnetje19

    Zonnetje19 VIP lid

    26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Als je een kat betrapt gewoon water erover heen gooien.
    Een asiel vind ik een minder goed idee want mensen moeten daar elke keer voor betalen. Een buitenkat binnen houden gaat echt niet want hij is dan doodongelukkig.
     
    suus1983, Vergeten, Gewooniemand en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.170
    3.124
    113
    Vrouw
    Ik verwacht eigenlijk dat ze hun kat in hun eigen tuin houden.
     
    Madeliefje06, LindaS80, Madelie en 8 anderen vinden dit leuk.
  15. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.546
    7.361
    113
    Hoezo niet dan? Je kunt je tuin toch afschermen, of de kat aangelijnd in de tuin houden?
    Ik ken mensen die de kat net als een hond uitlaten. Vond het de eerste keer wel apart om te zien, maar daar neem ik mijn petje voor af. Keurig. Want daar heb ik geen last van, wel van al die ontzettend lieve huiskatten die bij anderen zitten te sch*ten :evil:

    (Klaagmodus uit)

    TS ik leef met je mee, wij hebben er ook regelmatig last van, je kunt er eigenlijk weinig tegen doen. Zo verschrikkelijk balen!
     
    Kikki1, Madelie, Koektrommel en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik geloof ook dat iets met notendoppen werkt en zo een apperaat met hoge tonen.
     
  17. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Juist daarom, dan leren ze het wel af hun kat op straat te laten zwerven.
     
    tuc, mum2be2, LindaS80 en 7 anderen vinden dit leuk.
  18. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.170
    3.124
    113
    Vrouw
    Zo’n apparaatje is ook niet echt goedkoop, en heb er dan 2 nodig (voor- en achtertuin). Ik vind dat de eigenaren van de katten dat wel mogen financieren ja.

    Zit er echt aan te denken om de katten te vangen als ze weer in de tuin zitten. Twee keer terug brengen naar huis en bij de derde keer naar het asiel.
     
    Koektrommel en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  19. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.883
    16.221
    113
    Gewoon je tuin helemaal afsluiten zodat de katten niet uit de tuin kunnen ontsnappen. Hebben wij ook gedaan.
     
    tuc, Madelie, Koektrommel en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Enorm vervelend inderdaad! Wij hebben er in de zomer ook ontzettend veel last van, overal poep. Ze poepen zelfs op de loungebank, word er helemaal gek van. Heb al 4 kussens moeten vervangen. Wat je eraan kan doen, géén idee. Lees ook graag dé tip, want heb al veel geprobeerd, niets werkt.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina