Last van stressgevoel en hart, zonder stress

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Catrice4, 24 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catrice4

    Catrice4 Lid

    19 apr 2022
    26
    11
    3
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Ik ben op dit moment bijna 20 weken zwanger van een tweeling. 1 kindje is overleden, maar ze zitten nog wel beiden in mijn buik.

    Het is een pittige tijd geweest met ook wel een down-punt in onze relatie. Daar krabbelen we nu langzaam weer uit.

    Ik had tijdens dat down punt echt enorm rot gevoel.. brok in mijn keel, zeer hart en continue een stress gevoel.
    Maar nu we er weer beetje uit krabbelen heb ik het na 2 weken ineens weer hetzelfde gevoel?!

    Als ik afleiding heb gaat het wel maar als ik alleen stil ben dan overvalt het gevoel van onrust mij enorm.. echt een gevoel van angst en onrust stress alsof ik een hartaanval kan gaan krijgen.

    Kan iemand mij helpen met wat gedachten of is het een herkenbaar iets bij een zwangerschap? Het zijn niet echt hartkloppingen na inspanning.. het is echt in rust juist.

    liefs!
     
  2. Catrice4

    Catrice4 Lid

    19 apr 2022
    26
    11
    3
    Vrouw
    Heb ook nog Corona gehad 2 weken geleden.
     
  3. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.342
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend naar voor je allereerst! Kan me goed voorstellen dat je flink van slag bent door zoiets.

    Is je bloed al eens geprikt? Van zoiets simpels als ijzer of vitamine D tekort kun je je al slecht voelen, en hartkloppingen of angst krijgen. Dat lijkt me goed om als eerst te doen.

    Verder zou je aan de bel kunnen trekken bij de huisarts of bijvoorbeeld de POP poli, die kunnen je verder helpen bij angst en paniekaanvallen.

    Veel sterkte gewenst!
     
    Catrice4 vindt dit leuk.
  4. Geodriehoek

    Geodriehoek Actief lid

    28 mrt 2022
    332
    310
    63
    Allereerst, wat heftig dat één van je tweeling het niet gered heeft. Wat moeten jullie een moeilijke tijd hebben gehad en nog steeds hebben.

    Het zouden paniekaanvallen kunnen zijn. Ik heb dat een tijd gehad zonder dat ik zelf echt het idee had dat ik veel stress had, maar achteraf was het wel in een stressvolle periode. Het kwam echt in random momenten opzetten, maar vooral als ik rust had. Dan kreeg mijn lichaam onbewust toch de ruimte om na te denken en de stress extra te ervaren ofzo. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar afleiding zorgde er bij mij ook voor dat ik geen last had van de paniekaanvallen.

    Ik kan me goed voorstellen dat zoiets bij jou ook speelt. Ook al lijkt het nu beter te gaan, de stress is niet zomaar uit je lichaam. Bij mij hielp het heel erg toen ik een keer bij de huisarts was geweest met mijn vage klachten (vaak ineens heel misselijk en duizelig, hartkloppingen, onrustig gevoel) en zij opperde dat ik misschien paniekaanvallen had. Ik dacht zelf eerst van niet (want voor mijn gevoel geen stress), maar dat bleek het toch te zijn. Toen ik dat eenmaal erkend had en er met mijn vriend en andere goede vrienden over had gesproken, ging het al een stuk beter. Plus dat de stress (die ik blijkbaar toch had) in die tijd ook minder werd.

    Ik denk dat het dus niet zozeer aan je zwangerschap zelf te wijten is, maar wel aan alle stress en emoties rondom deze zwangerschap. Mijn advies: praat over hoe je je voelt en ga bij twijfel een keer langs de huisarts. De geruststelling dat er fysiek gezien niets aan de hand is met je hart, kan je misschien al helpen om wat rustiger te worden.
     
    Catrice4 vindt dit leuk.
  5. Catrice4

    Catrice4 Lid

    19 apr 2022
    26
    11
    3
    Vrouw





    Dankjewel voor je lieve reactie! Goed idee inderdaad om vitamine D en ijzer even te laten checken.. dat zal ik doen!
     
  6. Catrice4

    Catrice4 Lid

    19 apr 2022
    26
    11
    3
    Vrouw


    Jij ook dankjewel voor je lieve reactie, fijn! Het klinkt heel herkenbaar wat je schrijft inderdaad..
    Het kan misschien wel zoiets zijn ja! Ik ga zo even naar de huisarts bellen om bloed te laten prikken en dan kan ik dit meteen bespreken..

    Heb net met mijn man en ons kind geluncht op het terras en dan is het gewoon leuk en gezellig, maar dat rot gevoel blijft dan wel op de achtergrond aanwezig.

    Dan haal ik even diep adem en is het voor paar tellen weg en dan komt het weer terug, heel rot :/

    nogmaals bedankt!
     
  7. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.381
    6.921
    113
    Vrouw
    Ik zou ook vragen of ze je schildklier even willen meeprikken
     
    Cobon vindt dit leuk.
  8. Twoflowers

    Twoflowers Actief lid

    20 apr 2020
    197
    163
    43
    Vrouw
    Wat ontzettend naar dat er een kindje is overleden! Heel veel sterkte voor jullie:(

    Klinkt als hyperventilatie/paniek. Dan wel de hyperventilatie waar je je niet bewust van bent, namelijk chronische hyperventilatie. Dan adem je door stress zo oppervlakkig voor een tijd dat je dit soort klachten uiteindelijk krijgt. Meestal heb je dit niet door totdat je klachten krijgt.
     
  9. Twoflowers

    Twoflowers Actief lid

    20 apr 2020
    197
    163
    43
    Vrouw
    Ik wil trouwens nog even zeggen dat je bij hyperventilatie niet echt een hartaanval krijgt maar dat is wel wat de meeste mensen denken met deze klachten. Maar het blijft natuurlijk wel heeeel vervelend en naar.
     

Deel Deze Pagina