Lastig onderwerp. Kinderwens en moeite met seks

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Zonnebloemolie31, 21 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloemolie31

    21 feb 2020
    6
    0
    1
    Vrouw
    Goedenavond allemaal,

    Ik hoop hier wat steun en bemoedigende woorden te vinden. Ik zit in een heel lastig parket.
    Ik ben 10 jaar getrouwd met een hele lieve man, heb een zoontje van bijna 1.5 en we willen heel graag nog een kindje erbij.
    Maar.. seks is voor mij niet zo vanzelfsprekend. We hebben samen besloten er nu weer voor te gaan en ik weet dat mijn vruchtbare dagen eraan komen en het liefst verstop ik me zodat ik geen seks hoef te hebben.
    Mijn man is heel geduldig en begripvol maar weet natuurlijk ook; geen seks geen baby. We hebben sinds onze zoon er is geen seks meer gehad. Ik voel me zo’n slechte echtgenote.. ben de hele dag al van slag en misselijk van het idee.
    Sorry ik weet eigenlijk niet goed waarom ik het hier zet, maar ik durf er met helemaal niemand over te praten. Ik schaam me werkelijk waar dood. Mn relatie zit 100% goed, daar is geen twijfel over.
     
  2. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Pff, dat lijkt me inderdaad lastig. Heb je een idee waarom het je zo tegenstaat?
    En is dat altijd al zo geweest? Is het een trauma/slechte ervaringen? Of vind je het gewoon niet prettig/leuk?
     
  3. Zonnebloemolie31

    21 feb 2020
    6
    0
    1
    Vrouw
    Is altijd zo geweest. Eenmaal bezig vind ik t best prettig maar het hele idee staat me soms zo tegen.. :(
     
  4. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    En wat staat je dan tegen? Het naakt zijn? De moeite?
    Sorry als ik persoonlijke vragen stel.
    Toen ik nog een relatie had is er ook een periode geweest dat ik ruim 2 jaar geen seks heb gehad omdat ik er gewoon geen behoefte aan had. Het ging me ook tegen staan.
    Dus je bent zeer zeker niet de enige
     
  5. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    Ik heb een beetje hetzelfde. Meestal sla ik het liever over, eens we bezig zijn is het wel beter. Zeker zls het enige tijd geleden is laat ik het liever zo. Ik merk wel dat als we het vaker doen, het me zelf ook minder tegensteekt.
    Ik doe het sowieso wel omdat ik bang ben dat de relatie anders niet gezond blijft. Het ligt ook echt niet aan mij partner.
    Ik zou eventueel overwegen als het je zo tegensteekt en het zelf al een jaar en half geleden is, dat je er eventueel met een psycholoog of seksuoloog praat..
     
  6. Jolieke

    Jolieke Actief lid

    16 feb 2020
    195
    186
    43
    Vrouw
    Wat naar is dat he.

    Hier ook een lange tijd gehad. Had bij mij te maken met negatieve ervaringen uit het verleden wat ineens naar boven kwam.

    Hier hielp het wel om het gewoon te doen en op te bouwen dat het weer fijn en normaal wordt.

    Maar met de kinderwens erbij is het vooral moeten he.
     
  7. Zonnebloemolie31

    21 feb 2020
    6
    0
    1
    Vrouw
    Ik ben teveel in mn hoofd denk ik. Ik hou sowieso niet van bloot. Geurtjes, haartjes, plakkerig, vindt gauw iets ‘vies’. Denk er dan veel te veel over na.

    Wat ‘fijn’ dat ik niet de enige ben. Hoe heb je dit doorbroken na die 2 jaar?
     
  8. Zonnebloemolie31

    21 feb 2020
    6
    0
    1
    Vrouw
    ja ik vind het voor mijn partner ook vreselijk, voel me heel vaak schuldig. Al vindt hij het niet erg (zegt hij..). Ik durf niet echt hulp te zoeken, hou er niet van dat alles gerapporteerd wordt.
     
  9. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Eigenlijk wat de anderen ook al zeggen gewoon doen. Eenmaal gedaan was de drempel lager.
    Ik heb een keer gewoon plat gezegd: als je seks wil moet je nu mee gaan douchen. Geen idee meer waarom. En toen mezelf eroverheen gezet.

    Ik heb een verleden van sexueel misbruik dus daar zit bij mij ergens wel een oorzaak. Maar t heeft er ook voor gezorgd dat seks me gewoon niet zo boeit ofzo. Ik ben ook nooit spontaan opgewonden. Of dat ik zin heb. Zo werk ik gewoon niet
     
  10. Zonnebloemolie31

    21 feb 2020
    6
    0
    1
    Vrouw
    Wat ontzettend dapper van je! Ik merk dat dit al wel helpt en voel me al een stuk minder misselijk dan vanmiddag. Thanks!!
     
  11. Zonnebloemolie31

    21 feb 2020
    6
    0
    1
    Vrouw
    Ja echt heel naar. En idd het voelt nu ook als ‘moeten’. Ik hoop dat ik me eroverheen kan zetten en dan de drempel wat lager wordt.
     
  12. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Wat vervelend voor je zeg, en wat dapper dat je er hier over begint. Als seks (penetratie) het probleem is, zou je kunnen overwegen om het langzaam weer op te bouwen en eerst gewoon te knuffelen en te zoenen en zorgen dat hij klaarkomt in een potje en dat je insemineert? Genoeg dames gewoon zwanger mee geworden. Veel succes!
     
    Leraje en Orchid24 vinden dit leuk.
  13. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    *dikke knuffel*
    Super dat je hier een topic over hebt durven starten. Al is het maar zodat je weet dat je niet de enige bent.
    Hopelijk helpt het je iets. En je mag altijd een pb sturen mocht je daar behoefte aan hebben
     
  14. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    Ik zou het op deze manier doen.

    Hier heeft dochter wat langer op zich laten wachten, waardoor we op een gegeven moment ook verplicht aan de bak gingen omdat ik vruchtbaar was. Daarvoor had ik nooit problemen met seks, maar juist door het moeten, ging het me steeds meer tegen staan. Waardoor ik op een gegeven moment al helemaal niet meer in de mood ervoor was.

    Toen raakte ik zwanger, waardoor het geen moetje meer was. Pas toen begon ik het langzaam weer oke te vinden.

    Bij jou lees ik al wat ik toen had nog voor je eraan begonnen bent. Insemineren is misschien minder romantisch. Maar zorgt er misschien wel voor dat je seks niet automatisch linkt aan kind maken en het daardoor een moetje maakt. Ik denk niet dat je dat lang volhoudt.
     
    Visje79 vindt dit leuk.
  15. roever

    roever Niet meer actief

    Oh....

    mij herken me behoorlijk in jou verhaal!
    Weet verder geen raad... ik probeer me elke x weer eroverheen te zetten maar tot op heden gaat het me alleen maar meer tegenstaan... :(
     
  16. sejh1988

    sejh1988 Bekend lid

    28 jun 2016
    763
    458
    63
    Taalvrijwilliger, activiteitenbegeleider (vrijwill
    Hier een seksueel misbruik verleden en überhaupt een heel vertekend beeld van seks en liefde.

    Ik herken wat je schrijft heel goed. Vooral als het weer een tijdje stil gelegen heeft is de drempel extra hoog. Ik zit ook altijd enorm in mijn hoofd, sowieso mijn vaste overlevingsmechanisme.
    Als we uitgesproken hebben naar elkaar dat we het maar weer eens gezellig gaan maken dan slaan de zenuwen op tilt.
    Dan vraag ik me ook wel eens af wat me mankeert, het is mijn eigen kerel.

    Wat mij nu heel erg helpt is dat ik (buiten therapie voor alle trauma’s ed) veel bezig ben met mindfulness. Dat kan ik ook hierin toepassen. Op het moment dat ik op slot schiet/mijn hoofd in ga dan ga ik focussen op zintuigen, geur, gevoel, geluid. Daarnaast focus ik altijd eerst op mijn man en merk dat ik dan vanzelf in de stemming kom. Focus sowieso op de dingen die je wél fijn vind.
     
  17. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Wel best herkenbaar.. Ik had vaginisme en door nog andere medische klachten was mijn behoefte er ook gewoon lange tijd niet.. dus ook al ging penetratie niet, in de rest had ik ook aantal jaar zo goed als geen zin voor.. voelde me er ook ontzettend schuldig over.. wel therapieën voor gehad maar dat hielp toen nauwelijks. Totdat we verloofd waren en ik toch wel vond dat seks hoorde bij een huwelijk en omdat we kinderen wilde, ben ik er heel hard aan gaan werken. Het lukt eindelijk om penetratie te hebben, niet altijd maar meestal wel. Als we eenmaal bezig zijn vind ik het ook leuk en het ligt zeker niet aan mijn man, maar ja nog steeds weinig zin en moet me er echt toe aan zetten soms.


    Wij hebben heel lang met zelfinseminatie geprobeerd om zwanger te worden, helaas niet gelukt maar dat komt niet door de manier waarop. Dit kan wel schelen! Nu nog steeds doen we af en toe via seks en af en toe gewoon via inseminatie. Dat geeft mij erg veel rust en mijn man zegt: voor mij een kleine moeite. Sommige mannen vinden het wel moeilijker, maar dat is misschien ook gewoon even wennen. Je mag alles vragen of vertellen als je er behoefte aan hebt, mag ook via privebericht.

    dikke knuffel❤️
     
    Frieke en Visje79 vinden dit leuk.
  18. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw

    Kan ook..
    Ik zelf vind het net vanzelfsprekender wanneer ik wil worden. Dan zal ik het zelf aangeven. Alsof seks in mijn hoofd uitsluitend om kind maken draait.
     
  19. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Hier ook herkenbaar. We genoten enorm van seks, tot het heel lang duurde voor ik (goed) zwanger was van mijn 1e. Het was op den duur echt alleen nog maar een verplichting. Ik merk dat dat echt zijn weerslag heeft gehad op ons seksleven.
    Nog steeds vrijen we vooral om zwanger te raken en in de tijd dat we (nog) geen kindje wilden, deden we het bijna niet. Bij ins is seks echt om zwanger te raken en hebben we veel andere manieren gevonden, zoals samen uit eten, knuffelen, spelletjes spelen of een nachtje samen weg naar een leuke stad om van elkaar te genieten.
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  20. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Zomaar een idee? Als je een avondje per week reserveert voor jullie samen, waarop je dingen gaat doen die jij prettig/lekker vindt? Bijvoorbeeld kaarsjes aan en elkaar fijn masseren. Of lekkere hapjes maken en als de kinderen op bed liggen met een (alcoholvrij) wijntje samen kletsen en eten. Gezelschapsspelletjes....
    Alle schermen uit en echt in elkaar investeren. Vooraf afspreken dat er geen seks van komt. Na verloop van tijd zou je er dan misschien weer zin in kunnen krijgen?

    Ik herken me niet helemaal in jullie verhaal, maar merk dat bovenstaande dingen mij helpen om me verbonden te voelen met mijn man waardoor ik veel zin krijg in vrijen met hem. Misschien helpt het jou/jullie ook?

    Sowieso dapper om het te benoemen en mooi dat er herkenning is!! Sterkte ts! Ik hoop dat jullie snel een kindje verwachten. En top dat je man je niet onder druk zet!
     

Deel Deze Pagina