Lastige situatie en zwanger worden

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Bebewish, 9 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bebewish

    Bebewish Nieuw lid

    9 sep 2017
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hoi,

    Mijn vriend en ik willen graag een kindje, maar we zitten in een hele lastige situatie. Hij is namelijk Tsjechisch en woont ook in Tsjechië. We zien elkaar erg weinig en onder andere daardoor schiet het natuurlijk niet zo op.

    Een andere reden waarom het niet opschiet is dat mijn cyclus onregelmatig is en ik vaak geen (goeie) eisprong heb. Dit weet ik omdat ik een paar jaar geleden met mijn ex de mmm in ben gegaan. Ik heb toen Clomid gebruikt en toen was het de tweede ronde al raak. Helaas ben ik mijn kindje verloren met 12 weken. De relatie met mijn ex is niet veel later uit gegaan.

    Ik ben verhuisd en was niet meer met zwanger worden bezig, maar heb wel altijd mijn cyclus bijgehouden en daardoor weet ik dat er niets veranderd is tov toen.

    Volgende maand ga ik tussen twee projecten door een paar dagen naar Tsjechië en dan willen we er graag voor gaan, alleen ben ik bang dat mijn cyclus niet mee gaat werken. Ik zit daarom te denken om Primolut aan te vragen bij mijn huisarts om mijn menstruatie uit te stellen, zodat een mogelijke eisprong in die dagen valt dat ik bij mijn vriend ben. Maar om dus zeker te zijn van een goeie eisprong, denk ik dat ik weer Clomid zal moeten gebruiken, om er zeker van te zijn dat we de mogelijkheid om zwanger te worden niet weggooien. In verband met mijn eisprong geschiedenis.

    Wat denken jullie in dit lastige geval? Is Primolut een goed idee om mijn cyclus te resetten? En zou Clomid nodig zijn?
    Weet ook iemand hoe ik er aan kan komen zonder recept of heeft iemand toevallig een doosje over? Ik ben bang dat mijn nieuwe huisarts het niet wil voorschrijven omdat ik nu nog niet bij hem ben geweest met fertiliteitsproblemen, maar jaren geleden met mijn ex natuurlijk wel bij mijn vorige huisarts.
    Ik weet welke dosis ik nodig heb, ik doe niets stoms. Ik wil alleen liever deze kans niet weggooien.

    Voor de duidelijkheid, mijn vriend en ik zijn al bijna twee jaar samen alleen vanwege werk wonen we nog zo ver uit elkaar. Ik werk als zelfstandige en kan mijn werk ook vanuit Tsjechië uitvoeren. Ik heb alleen nog een paar grote projecten lopen waarvoor ik nog hier moet zijn. Zodra de projecten afgelopen zijn, gaan we de boel in werking zetten dat ik naar Tsjechië verhuis. Hopelijk ben ik dan al zwanger.

    Alvast heel erg bedankt voor jullie mening en hulp.

    B.
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou er pas voor gaan als jullie samenwonen en een stabiel leven hebben opgebouwd.
    Dan is zwanger worden ook makkelijker te doen omdat je dan altijd bij elkaar bent.

    Verder zal primolut niet werken omdat je zegt een onregelmatige cyclus te hebben.
    Een onregelmatige cyclus betekent dus een zeer wisselende eisprong. Als je primolut slikt dan is het nog steeds niet gezegd dat je eisprong valt in de periode dat je bij hem bent. Kan ook eerder of later komen.

    Op eigen houtje clomid slikken is echt zoooo onverstandig! Je zegt dat je je dosis kent en niks doms doet, maar ik vind dit wel een domme actie/gedachten.
    De dosis die je jaren geleden had, kan nu ineens te zwaar of te licht zijn! Je kan niet in je lichaam kijken dus je weet niet wat er is veranderd in de afgelopen jaren.
    En een huisarts zal echt niet zomaar clomid voorschrijven. Dit wordt voorgeschreven door een fertiliteitsarts ;) en dan krijg je toch echt eerst weer controles met echo's etc.

    Ik zou dus echt pas voor een kind gaan als je daar woont en daar de clomid etc regelen als dat nodig is. Dat is een veel verstandigere keuze dan de rare sprongen die je nu wilt maken.

    Succes met alles!
     
  3. pandavliegen

    pandavliegen Fanatiek lid

    17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik zou eerst naar de huisarts gaan en je cyclus problemen uitleggen en een doorverwijzing regelen naar een gyn! Op eigen houtje medicatie slikken lijkt me onverstandig en als je al bekend bent met cyclusproblemen, lijkt me een doorverwijzing niet zo lastig. Dan kunnen ze controleren of de problemen nog gelijk zijn aan toen of veranderd en je begeleiden in een traject om zwanger te worden! Zelfstandig met hormoonmedicatie gaan rommelen lijkt me zeer onverstandig.

    Jij of je vriend zullen dan wel flexibel moeten reizen. (dus ten tijde van je eisprong, moet je bij elkaar zijn ;)).

    En verder zou ik het uitstellen tot je samenwoont, maar goed, dat is jullie eigen keuze.
     
  4. Marre1985

    Marre1985 Bekend lid

    1 mei 2017
    586
    495
    63
    Vrouw
    Ik zou je ook willen aanraden eerst naar Tsjechie te verhuizen en daar je leven op je rails te krijgen, voor je aan een kindje begint!
    Je schrijft dat jullie elkaar nu niet zoveel zien; een relatie wordt toch weer heel anders als je samenwoont, laat staan als het in een heel ander land is. Tsjechie is ook best anders dan Nederland, en de taal is heel anders etc etc.
    In bijv programmas zoals 'ik vertrek' maar zelfs in 'boer zoekt vrouw internationaal' zie je dat het niet iedereen mee valt om aan een nieuw land te wennen.

    Ik ben zelf een aantal jaar geleden naar Zweden verhuisd, en wij hebben besloten eerst een jaar te kijken of alles goed blijft gaan, voor we zouden proberen zwanger te worden. Het is namelijk wel zo dat ik eigenlijk tot mijn kind oud genoeg is om op zichzelf te wonen, verplicht ben om in Zweden te blijven wonen. Zonder kinderen kan je nog zeggen van 'Tsjechie, niets voor mij, ik verhuis lekker terug naar NL', maar dat wordt wel een ander verhaal als dat betekent dat je jouw kind in een ander land laat opgroeien dan waar zijn/haar vader woont.

    Uiteraard hoop je/ga je er vanuit dat alles goed blijft gaan tussen jullie, maar een kind is een hele verantwoordelijkheid en iets wat de rest van je leven bij je blijft, dus ik zou eerst mijn thuissituatie goed op orde willen hebben en zeker weten dat ik er 100% achter sta (ook als de relatie geen stand zou houden, een kind heb je voor altijd) voor ik daar aan zou beginnen.
     

Deel Deze Pagina