Lastiggevallen op het perron. Waarschuwing!

Discussie in 'De lounge' gestart door LindaS80, 16 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LindaS80

    LindaS80 Fanatiek lid

    10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Via deze weg wil ik mijn Facebook”vriendinnen uit Roermond e.o,die regelmatig ‘s avonds met het openbaar vervoer reizen, waarschuwen voor twee Engels sprekende Arabieren die mij vanavond omstreeks 23:00 hebben aangerand . Hun tactiek : ze spreken je vriendelijk aan om te vragen wanneer de laatste trein naar X vertrekt (aan mij vroegen ze hoe laat de trein naar Nijmegen gaat en toen deze al betrokken was, vroegen ze naar de vertrektijd naar Venlo)
    Als ze merken dat ze “beet” hebben (als in : dat je behulpzaam bent) dan zal één van hen met je proberen te flirten. Als je niet op hun avances ingaat dan zetten ze grover geschut in, en probeert een van de mannen je uit het zicht te sleuren, je te omhelzen en te zoenen. Een van de mannen probeerde mij richting perron 3b te sleuren, waar vooral in de avond geen kip te bekennen is. En je uit het zicht bent.
    Ik heb wat dat betreft het geluk dat ik grover gebouwd ben, wat voorkomt dat men mij gemakkelijk kan meesleuren, maar het is en het blijft beangstigend om lastiggevallen te worden.

    Nu het signalement van de twee mannen:
    Een van de mannen was tenger gebouwd, brildragend , oneffen huid, zwart haar, getinte huidskleur , ongeveer 1:70 en had een redelijk hoge mannenstem.
    Zijn compagnon was ongeveer 1:75, hij had een stoppelbaardje , normale lichaamsbouw , zwart haar, getinte huidskleur en hij droeg een pet met daaroverheen een capuchon.
    Beide mannen spraken gebrekkig Engels en vroegen aan de taxichauffeur of hij Frans of Arabisch sprak.Ik schat dat ze tussen de 20-25 waren. Beide mannen oogden jong.

    * Update betreffende het incident op het station in Roermond*

    Ik ben zojuist benaderd door een ander slachtoffer die anoniem wenst te blijven.
    Zij zat omstreeks 23:45 in de trein richting Amsterdam. Het tweetal heeft foto’s van haar gemaakt en ze hebben haar ook betast. Er is tevens gedreigd met fysiek geweld.

    Deze mannen zijn een gevaar voor de maatschappij en ik hoop dat ze snel worden opgepakt
     
  2. Schuurpapier

    Schuurpapier Niet meer actief

    Jeetje wat naar en erg voor je. Sterkte!
     
  3. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.262
    508
    113
    Vreselijk!
    Ga je nog aangifte doen?
     
  4. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.397
    10.595
    113
    Heb je aangifte gedaan? Heel veel sterkte!
     
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wat erg! Sterkte.

    Zou zeker aangifte doen.
     
  6. louan

    louan Niet meer actief

    Ah bah!! Sterkte. Hopelijk worden ze gauw opgepakt.
     
  7. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Wat vervelend voor je. Wel aangifte van doen.
     
  8. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Jeetje wat eng zoiets. Ik zou aangifte doen. Er hangen als het goed is camera’s op perrons dus wie weet kunnen ze de daders achterhalen. Sterkte!
     
  9. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Wat heftig zeg.

    Wat goed dat je dit opschrijft.

    Sterkte
     
  10. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Gader, wat naar! Sterkte!
     
  11. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.828
    3.473
    113
    Bedankt voor de waarschuwing. Ik heb jaren traject Roermond-Eindhoven gereisd,ook 's avonds en dit is waar ik altijd bang voor ben geweest. Ik zette mijn auto altijd op de parkeerplaats en stapte in de laatste wagon in zodat ik bij het uitstappen bijna bij het trapje van de parkeerplaats stopte (je snapt wel wat ik bedoel denk ik).

    Wat erg voor je. Ik hoop dat je de politie gebeld hebt.
     
  12. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    Jeetje, wat een nare ervaring moet dat zijn geweest. Wel even aangifte doen inderdaad. Op de meeste stations hebben ze ook beveiligingscamera’s hangen, dus wellicht staat er iets op beeld als bewijsvoering.
     
  13. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Ik zou dit persoonlijk ook even bij de NS aangeven als ik jou was. Wellicht kunnen ze dan een extra oogje in het zeil houden
     
    Vitamientjuh en Chillin vinden dit leuk.
  14. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    Wat een nare ervaring is dat. Heel veel sterkte TS. heb je aangifte gedaan? En bij NS aangekaart voor extra surveillance?

    En heeeeeel goed dat je het hier meld.
     
  15. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.731
    405
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wat erg voor je! NS op de hoogte brengen en aangifte doen! Blijkbaar zijn ze daar vaker te vinden. Sterkte!
     
  16. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Heftig. Zeker aangifte doen. En de andere persoon ook aanmoedigen om aangifte te doen.
     
  17. Oliviafaye

    Oliviafaye Fanatiek lid

    13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Ik raad je inderdaad aan om dit te melden bij NS.
    Wij hebben behalve veiligheidscamera's ook personeel dat extra ingezet kan worden in zulke gevallen.
    Zij reizen door het land en bij meldingen zijn ze dan vaker op het aangegeven station om toezicht te houden en te beveiligen.
    Maar dit is alleen mogelijk bij een melding dus zeker doen!
     
  18. LoeForceOne

    LoeForceOne Fanatiek lid

    28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Wat onwijs naar voor je Meis. Dikke knuffel. Ik hoop dat je er goed over kan praten om het een plekje te geven
     

Deel Deze Pagina