Late fles, 8 maanden

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Meesje85, 4 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meesje85

    Meesje85 Nieuw lid

    4 jul 2022
    2
    1
    3
    Vrouw
    Hallo dames,
    Mijn dochtertje is inmiddels ruim 8 maanden en meldt zich nog iedere avond voor een late fles. En ik vraag me af of dat nog wel goed is.
    Zij drinkt overdag 3x180+6 en 1x120+4. Daarnaast 100gr fruit, 1/2 boterham en 200gr warme maaltijd. Ze eet dus ruim voldoende. Ze heeft een tijdje een aantal x per week de late fles laten vallen. Maar sinds 2 weken meldt ze zich iedere avond tussen 23 en 24 uur. Ik maak haar dus niet wakker (zij mij, haha). Daarna slaapt ze door tot ongeveer 6 uur. Om 6.30 krijgt ze dan de eerste fles. Die gaat niet altijd helemaal leeg, maar wel ver.
    Zouden jullie proberen de late fles af te bouwen? En zo ja; hoe? Of heeft ze dit kennelijk gewoon nodig?
     
  2. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Bij ons komt ze (9 maanden) ook af en toe nog. We zijn aan het afbouwen. Nu geven we nog 90+3. Ze liet in de ochtend ook steeds meer staan dus lijkt me prima om af te bouwen.
     
  3. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Mag ze eten zoveel als ze wil? Als ze regelmatig haar bordje avondeten schoon leeg eet kun je wat meer geven en kijken wat ze doet met de fles.
    Maar als dat niks uitmaakt en je er zelf niet al te veel last van hebt zou ik niet al te moeilijk doen met die fles.
     
  4. Mammie79

    Mammie79 Actief lid

    28 aug 2014
    266
    81
    28
    Krijgt ze dan 180/6? Je zou kunnen proberen of ze minder accepteert, maar als dat niet zo is zou ik lekker die late fles blijven geven. Ze regelt het prima voor zichzelf, er komt vast een tijd dat ze niet meer voor die late fles komt.
     
  5. Meesje85

    Meesje85 Nieuw lid

    4 jul 2022
    2
    1
    3
    Vrouw
    Ik ben vanaf maandag bij de late voeding 150+5 gaan geven en dat accepteert ze. Over een tijdje misschien weer een beetje minder. Of wel 150, maar maar 4 schepjes. Mss heeft ze meer dorst dan honger. Water of slappe thee drinkt ze nog niet meer dan een paar slokjes.
     
    Mammie79 vindt dit leuk.
  6. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.435
    936
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Echt nodig heeft ze de fles denk ik niet. Ze krijgt overdag ruim voldoende binnen, ook een vaste voeding zie ik.
    Ik zou per dag met 30 cc afbouwen. Dat kan je wel snel doen hoor dan ben je er met 1 week hopelijk vanaf. Zou niet langer aanmodderen want dan houd je het ook weer in stand en wordt het een soort van gewoonte om die fles rond dat tijdstip te krijgen.
     
  7. Annefien

    Annefien Bekend lid

    4 jan 2021
    560
    344
    63
    Vrouw
    Wij zijn gestopt toen we haar wakker moesten maken voor die fles.
    Het idee was we zien wel hoe laat ze zich dan meldt, dat was gewoon de volgende ochtend, ze had hem dus duidelijk niet meer nodig.

    Bij ons zoontje destijds hebben we de late fles afgebouwd, die bleef wel komen namelijk en daar hebben we dus elke paar dagen een schepje minder gegeven en toen was hij er ook vrij makkelijk vanaf.
     

Deel Deze Pagina