Late fles en nachtvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door Sunshine89, 9 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine89

    Sunshine89 Actief lid

    1 feb 2015
    122
    3
    18
    Ons kleine ukkie van nu 5 weken oud krijgt om 23.00 uur de laatste fles. Voor deze fles maken we hem echt wakker. Dit doen we om te zorgen dat hij vanaf dan zijn lange slaap gaat doen. 's nachts krijgt hij een fles wanneer hij zich meldt. Hij wordt vaak wat onrustig, maar huilt niet op dat moment. Als we hem dan de fles geven is hij na die fles te wakker. Slapen lukt hem dan niet zo goed en duurt even. Ook krijgt hij geregeld krampjes om die tijd. Soms zitten we dan echt 1,5 uur met hem wakker.
    Nu vragen we ons af wat we met die nachtfles moeten doen. Proberen met speen weer in slaap te laten vallen? Of andere tips?
    Hij weegt 3,9 en krijgt dus inclusief nachtfles 120cc voeding. Dit schudden we ook echt af tot die 120 dus geen 135. Deze flessen gaan overigens niet altijd leeg.
     
  2. Sunshine89

    Sunshine89 Actief lid

    1 feb 2015
    122
    3
    18
    6 flessen in totaal moest er nog bij staan
     
  3. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik zou stoppen met de fles van 23 u en gewoon kijken wanneer hij komt. Je kindje kan het echt zelf regelen. Met 5 weken kun je mijns inziens ook nog niet al te grote verwachtingen hebben qua lange slaapjes etc...

    Mijn ervaring leert ook dat de avondfles/borst wel of niet geven vaak helemaal geen invloed heeft op wel of niet een nachtfles. En tot slot; nachtvoedingen zijn met 5 weken heel normaal en zelfs heeeeel gezond.
     
  4. Sunshine89

    Sunshine89 Actief lid

    1 feb 2015
    122
    3
    18
    Ik vind het ook niet erg om een nachtfles te geven.. ik vind het alleen vervelend dat hij vervolgens niet wil slapen en geregeld krampjes krijgt.
     
  5. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Als hij alleen maar wat onrustig wordt misschien toch even aankijken of hij wel echt wakker wordt van de honger. Kan best dat dat iets later alsnog gebeurt maar dan valt de fles hopelijk wat beter. Wat kleinere fles proberen in de hoop op minder kramp?
     
  6. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Hier werkte bij beide kinderen een late voeding alleen maar averechts, ze dronken slecht, bleven lang wakker of kwamen snel weer. Lagen ze net lekker te slapen, want de eerste weken waren ze vaak tot 21.00-22.00 onrustig, moest er nog een fles in. Dus daar beide keren snel mee gestopt. Wel geprobeerd te voeden vlak voor ze dus gingen slapen rond 21.00-22.00. Hier sliepen beide kinderen al vrij vroeg (rond de 8 weken denk ik) van 21.00-4.00/5.00 en sloegen dus 1 voeding over.
    Zou dus alleen een flesje geven als hij zelf wakker wordt en anders lekker laten slapen. De theorie zoals het CB die vaak geeft klinkt leuk, maar ik merk in mijn omgeving dat het voor heel veel kinderen niet werkt en voor de onze dus ook niet.
     
  7. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

    Hier sliep de eerste al vanaf twee weken door. Snachts de fles dronk ze niet.
    Ze ging om 20.30/21 u naar bed, kreeg in haar slaap een fles rond 23 uur en sliep door tot de volgende ochtend
    Wakker maken om 23 u had echt geen zin.
     
  8. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Krampjes horen er helaas bij. Al zou ik hem idd niet wakker maken maar gewoon kijken wanneer hij zelf komt.
     
  9. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Dat is ook vervelend, vooral voor je zoontje. Lekker bij je nemen in bed en onthouden dat t goed komt.

    Dit idd. Lekker laten slapen. Heb t bij mijn oudste nooit gedaan en bij de jongste ook nooit.
     

Deel Deze Pagina