Rechtop staan in bedje

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door deirdre, 27 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deirdre

    deirdre Actief lid

    18 jul 2017
    194
    58
    28
    Vrouw
    Mijn zoontje is nu een jaar oud. Sinds vandaag staat ie rechtop in zijn bedje. De lattenbodem is helemaal gezakt. Mijn vriend is bang dat ons zoontje over de rand zal hangen en dus zal vallen.

    Hoe hebben jullie dat gedaan ?
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier stond zoontje vanaf 9 maanden rechtop in zijn ledikant.
    Met slaapzak aan kon ie zijn been er niet overheen krijgen. Optrekken heeft ie nooit gedaan.
    Wij hebben babyfoon met camera, dus hield het in de gaten.

    Zodra ie was geen klimmen of optrekken was ie in een peuterbedje gegaan.

    Vorige week (21 maanden) overgegaan op peuterbed. Niet om het klimmen maar omdat ie niet meer wilde slapen in het ledikant.
     
  3. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Eigenlijk wat panter zegt, slaapzak aan. Je hebt natuurlijk de actieve klimmers en die komen zelfs met slaapzak uit hun ledikant, maar daar ben ik nooit zo bang voor geweest. Boem is ho;)

    Iets voor zijn 2e jaar heeft hij een peuterbed gekregen.
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.108
    113
    Vrouw
    Slaapzak aan óf overstap op een peuterbed: zelf uit bed kunnen komen is veiliger dan een klimgeit.

    IKEA heeft zo'n opvouwbare turn/speel mat voor kinderen; die kun je ook direct naast het bedje leggen. Als ie dan gaat, is het schrikeffect er wel maar valt wel veilig. Overdag vouw je de mat gewoon op
     
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier klommen ze er inderdaad uit met 1 jaar, inclusief slaapzak... dus toen bedje omgebouwd naar peuterbedje (1 zijkant eruit). Ze doken er echt head first uit, dus dat heb ik niet lang aangekeken. Maar vanaf 6mnd gingen ze er in staan, dus het heeft wel 6 maanden geduurd voor ze eruit klommen - zolang hij geen pogingen doet, zou ik het gewoon goed in de gaten houden.
     

Deel Deze Pagina