Ledikantdeken - met of zonder voering

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Staffieluca, 12 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Staffieluca

    26 nov 2016
    32
    6
    8
    Hallo dames,

    Graag jullie mening. Ben momenteel in verwachting van een tweeling en ben rond half oktober uitgerekend.

    Is het nu verstandig om te gaan voor een ledikantdekentje met of zonder teddy voering?

    Soms hoor ik verhalen dat teddyvoering totaal niet ventileert en slecht zou zijn voor je kindje terwijl de andere juist zegt dat je dat juist wel moet doen omdat ze het anders te koud hebben.

    En is een ledikantdeken met teddy voor in de zomermaanden weer veel te warm of hebben jullie allemaal 2 ledikantdekens zomer/winter.

    Ik hoor graag jullie ervaringen/mening.
     
  2. IT234

    IT234 Actief lid

    16 mrt 2017
    287
    177
    43
    Heb een november kindje en zowel de ledikantdeken als wieglaken waren gevoerd. Had ook 1 zonder maar die was hem ook met slaapzak, sokken en lange romper te koud. Dus zeker de gevoerde lang gebruikt. Sinds april ligt zowel dochter als zoon onder een zomerdeken.
    Heb dus twee varianten.
     
  3. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Hier ook teddy dekens, van Koeka!
     
  4. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.325
    113
    Hier een januari baby en de ledikantdekens liggen nog ongebruikt in de kast. Tegen de tijd dat zoon overging van z'n wieg naar het ledikant sliep hij in een slaapzak en heeft daar nooit dekens bij gebruikt.
    Als je dus wiegjes gaat gebruiken zou ik lekker wachten met ledikantdekens aanschaffen. Mocht je ze toch nodig gaan hebben, zijn ze snel genoeg aangeschaft.
     
    Jessi79 vindt dit leuk.
  5. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Hier twee normale ledikantdekens. Maar zoon ligt over het algemeen onder een laken en dan een slaapzak (winter/ zomer)
    Heb geen aparte dekens voor winter of zomer.
     
  6. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.548
    2.398
    113
    Ik heb voor de jongste geen ledikantdekens meer gehaald. De oudste ging in de wieg met 6 weken over op den slaapzakje. Wiegdekens heb ik bij haar dus 6 weken gebruikt, en de ledikantdekens nooit. Bij de jongste dus alleen één goedkoop wiegdekentje gekocht, hij ging met 6 weken ook in de slaapzak.
     
  7. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Hier wollen ledikantdekens, zonder voering. Heb er 2 dus mocht het te koud zijn wanneer de baby geboren wordt dan gaan ze er allebei op.
     
  8. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Ik zou eerst eens afwachten of je kindjes wel onder een deken willen slapen ;).
    Hier dekens gekocht maar ongebruikt in de kast, dl fietst namelijk alle kanten op in bed en haat dekens. Dus zij slaapt in een slaapzak.
     
  9. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    geen gevoerde ledikantdekens gekocht

    in het begin liggen ze zo laag in bed, dat ik het deken wel eens dubbel deed. & op gegeven moment hebben ze toch een (winter)slaapzak aan.
     

Deel Deze Pagina