Leeftijd alleen naar zwembad

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Bloomm, 25 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloomm

    Bloomm Actief lid

    6 apr 2016
    218
    154
    43
    Vanmiddag met onze oudste van 7 met een vriendje naar het zwembad hier in de buurt geweest.
    Ze hebben allebei hun diploma's (A, B en C)
    Heerlijk natuurlijk met dit weer.. Ondanks hun diploma's houd ik ze altijd een beetje in de gaten.. Gewoon voor de zekerheid..
    Nu waren er ook een aantal kindjes uit de klas, heerlijk samen gespeeld.
    Toen het zwembad ging sluiten viel me op dat een klasgenootje alleen richting uitgang liep, ik vroeg of hij alleen was. Ja was het antwoord.. Hij was bij oma en die woonde vlak bij dus hij kon mooi alleen...

    Ik schok hier wel een beetje van.. 7 jaar, net z'n A diploma gehaald wist onze oudste te vertellen.. En dan alleen zonder toezicht naar het zwembad..
    Ben ik nou overdreven voorzichtig met onze kids?
    Het gaat trouwens om een zwembad met oa een diep bad, grote glijbaan en duikplanken..
    Gevoelsmatig wil ik iets doen.. Maar om z'n moeder er op aan te spreken.. Geen idee hoe..
     
  2. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Met 7 jaar echt nooit niet. Hier gingen de oudste kinderen einde groep 6 weleens met een clubje, ruim 10 jaar met A en B diploma.
     
  3. Bloomm

    Bloomm Actief lid

    6 apr 2016
    218
    154
    43
    Correctie, hij is trouwens nog 6:confused:
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.109
    113
    Vrouw
    Afhankelijk van kind, 9 a 10. Ik was een rustig kind en had rustige vriendinnen dus kon met 9. Mijn broer pas met 11 want die liet zich te gemakkelijk opjutten door de rest.

    Weet zijn moeder wel dat oma hem alleen laat gaan?
     
  5. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    Ja hier laatst ook 2 klasgenootjes van oudste. Gaan vaker de hele dag samen het zwembad in. Ik vind het waanzin, ze zijn 7!
    Dan mogen ze best wel goed kunnen zwemmen, als er een ouder kind op springt ofzo..
    ik weet niet hoor, maar 7 vind ik echt te jong. Jaar of 9, 10 denk ik.
     
  6. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.495
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    oudste zou ik nu wel laten gaan met vriendinnen denk ik... maar vind het lastig om los te laten ;) . Ze is bijna 11...
     
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Hier mocht dat pas rond een jaar of 11, dus alleen de oudste zou dat mogen. Vind het met 7 jaar echt onverantwoord.
     
  8. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Dochter is nu 11 en die zou het nu wel mogen.
    Ze heeft a b c.

    6 jaar.. nooit.
    Naar mijn idee niet verantwoord.
    Vind het ook best zielig dat hij naar niemand toe kan als er iets is
     
  9. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.502
    8.354
    113
    Ik vind het onverantwoord.

    Mijn oudste dochter is 10, heeft A, B en C en zou ik nog niet alleen laten gaan. Een ongeluk zit in een klein hoekje en kan in het water grote gevolgen hebben (overal, maar daar dubbel).
     
  10. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.686
    9.653
    113
    Dochter is 6, bijna 7. Die mag net bij de oma's een rondje om het huizenblok alleen, in voetgangersgebied. Toen ze net haar A had ben ik met haar en broertje gaan vrijzwemmen, ik heb haar de ruimte gegeven maar keek zeker elke minuut naar haar (zeer overzichtelijk zwembad met ruim genoeg toezicht). No way dat die alleen gaat!
     
  11. Miracle1

    Miracle1 Fanatiek lid

    29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    6 jaar vind ik persoonlijk ook veel te jong om alleen naar het zwembad te gaan.

    Ik weet niet of je zijn moeder weleens spreekt, zo ja dan zou je een keer kunnen aangeven dat je haar zoon alleen tegenkwam in het zwembad toen jij er met de kinderen was.
    Mocht ze het niet weten dan weet ze er dan vanaf en kan ze zelf bepalen wat ze ermee doet.
    Mocht ze het wel weten dan vertel je haar niks nieuws en is het haar verantwoordelijkheid mocht het een keer verkeerd gaan. Ze is dan in elk geval op de hoogte dat haar zoon alleen naar het zwembad gaat wanneer hij bij oma is.
     
  12. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik lees zojuist een bericht dat een 7 jarig jongetje is verdronken.
    Wij gingen vroeger wel met de hele klas zwemmen. Maar dat was vanaf groep 6 geloof ik.
    Ik weet nog niet vanaf wanneer mijn kinderen dat zullen mogen, maar met 6-7 jaar absoluut niet!!
     
  13. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.174
    113
    Mijn oudste twee mogen alleen, 10 en 12 jaar. Die van 10 was vorig jaar uiteraard nog 9 en mocht tegen het eind van het seizoen toen ook wel alleen. Maar ze kunnen hier echt heel goed zwemmen, hebben allebei ook meerdere redingsdiploma's. Ik vind de weg er heen gevaarlijker.

    Met 7 jaar en alleen A zou ik het echt niet goed vinden . Ik ga vanmiddag met mijn jongste van 6 en een vriendje van 7 en dan zit ik er echt met mn snufferd steeds in de buurt, zeker als het erg druk is.
     
  14. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Ik vroeg het net aan mijn man en die zei, 9/10 denk ik? 10? En ik dacht ook 10. Dus 10 zou ik zeggen....
     
  15. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Het ligt denk ik ook aan het karakter van het kind en zijn vriendjes en de zwemvaardigheid van het kind. Met meerdere diploma's en veel zwemmen dan eerder. Maar denk dat het bij veel kinderen pas met een jaar of negen a tien is.
    En het ligt ook aan de overzichtelijkheid van het zwembad.
     
    Haver11 vindt dit leuk.
  16. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Met 6 jaar alleen? Never nooit niet.

    Rond een jaar of 10 mogen ze van mij wel alleen.
     
  17. Bloomm

    Bloomm Actief lid

    6 apr 2016
    218
    154
    43
    Hmm.. ik sprak haar net.. ze wist er van af.. hij heeft een abonnement en gaat vaker alleen... :eek:
     
  18. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.495
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Misschien een ander bericht, maar dat was in een vijver toch?
     
  19. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tja, sommige mensen zijn nogal makkelijk met hun kinderen, onbegrijpelijk....
    Oudste is 11,5 en zou van mij met een paar vriendinnen wel alleen mogen, maar ook pas sinds een half jaar ofzo.
     
  20. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    en mag het eigenlijk ook in een zwembad? Ik weet helemaal niet of daar regels voor gelden?
     

Deel Deze Pagina