Leeg vruchtzakje

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Wereldbol, 13 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wereldbol

    Wereldbol Lid

    13 jan 2021
    5
    16
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Moet het toch even van mij afschrijven. Gister een vroege echo gehad vanwege verdenking buitenbaarmoederlijke zwangerschap. De verloskundige heeft en uitwendige echo gedaan en zag alleen een lege vruchtzak in de baarmoeder. Ze gaf aan dat dit een windei is en dat ik er vanuit moet gaan dat het mis is.

    Gisteren was ik ongeveer 5.6 weken zwanger.
    Wie van jullie heeft hier ervaring mee?

    Groet wereldbol.
     
  2. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Geen ervaring nog met de uitkomst, maar ik heb vorige week een vroege echo gehad in verband met bloedverlies. Bij mij was er een leeg vruchtzakje te zien met ongeveer 5+5 het is nog veel te vroeg om daar een uitspraak over te doen. Mijn verloskundige vond een leeg vruchtzakje heel normaal voor het termijn, wellicht ben ik ietsjes korter zwanger (bv 5+3) als ik een wat latere innesteling had of iets dergelijks. Maar echt nog veels te vroeg van je vk om daar al iets over te zeggen, ik heb het gegoogled en heb veel positieve verhalen gelezen over een leeg vruchtzakje met 5+5 en de week erna ineens een vruchtje met hartje. Bij mij is kans op miskraam 50/50 omdat ik bloedverlies heb, vandaar dat ik vrijdag nog een echo met 6+4 heb dan hoop ik in ieder geval een vruchtje te zien. En ik heb volgende week een echo in het ziekenhuis en dan hoop ik een hartje te zien kloppen.

    Heb je ook een vervolg echo? Want ik denk dat je er dan pas iets over kan zeggen namelijk, in dit stadium kan 1 dag later al verschil maken. Heb ik bijvoorbeeld vrijdag een lege vruchtzak dan kan je wel stellen dat het niet goed zit en dat mijn lichaam de miskraam alleen nog niet herkent.
     
  3. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.380
    6.921
    113
    Vrouw
    Voor die termijn is een uitwendige echo ook niet het meest ideaal. Misschien heeft ze het niet goed gezien omdat het inwendig beter zichtbaar is?
     
  4. Wereldbol

    Wereldbol Lid

    13 jan 2021
    5
    16
    3
    Vrouw
    Orchid24: jij dus ook nog even in spanning. Hoop voor je dat je vrijdag een goede echo hebt! Wel bijzonder dat jouw vk veel positiever is, geeft je toch nog hoop!

    Moet wachten tot eind volgende week voor de vervolgecho. Heb echter wel boekjes meegekregen over een miskraam...

    @Narcisje: dat was inderdaad ook één van mijn vragen, of het dooierzakje en vruchtje niet te zien waren omdat het een uitwendige echo was. Ik weet niet wat je kan verwachten van een uitwendige echo op deze termijn!

    In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
     
  5. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.380
    6.921
    113
    Vrouw
    Volgens mij is een uitwendige echo pas echt goed zichtbaar vanaf een week of 9. Soms eerder, soms later. Ligt er ook aan wat je lichaamsbouw is en hoe je baarmoeder ligt.
     
  6. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Bij mij was het wel een inwendige echo en ik heb daarnaast een bloeding zitten (al sinds 12 dpo dus ondanks dat wel vruchtzakje gegroeid) dus ze legde mij uit vanwege die bloeding heb ik 50/50 kans op een miskraam. Omdat de bloeding het vruchtzakje mee kan trekken, maar qua grootte en hoe het eruit zag vond zij echt prima passend voor het termijn. En die verhalen lees ik dus ook wel veel online, want ja ging toch googlen:oops: Hopelijk volgende week een echo met vruchtje en hartje! Het kan dus in ieder geval wel en het is nog heel vroeg, dus miskraamkans is altijd aanwezig nog. Maar volgens mijn vk dan niet gebaseerd op die echo ;) ik zal mijn afloop laten weten vrijdag!
     
  7. roever

    roever Niet meer actief

    Dat is schrikken..

    mik zal
    Wel van t negatieve uit gaan gaan...
    Maar....

    het is idd nog vroeg om t zeker te weten!!!
    Met dit termijn horen ze volgens mij alleen maar inwendige echo’s te maken...?
    En... mijn tweede zwangerschap werd een ma geconstateerd met een week of 7 dacht ik.
    Paar dagen later in ziekenhuis bleek gewoon een vrucht met mega hartslag!

    nogmaals, persoonlijk zpu ik van t ergste uitgaan.. zodat t alleen nog mee zou kunnen vallen. Maar de hoop helemaal opgeven nog niet denk ik.
    Spannend!!
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  8. Lievekleine88

    Lievekleine88 Bekend lid

    17 jul 2020
    625
    568
    93
    Vrouw
    Heb dit bij beide zwangerschappen meegemaakt, vreselijk zo'n vroege echo. Allebei de zwangerschappen zijn goedgekomen! Week later was er ineens een vruchtje met kloppend hartje te zien ♡

    Sterkte met wachten, ik duim voor je!
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  9. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    Dat is schrikken ja! Wel vreemd dat ze alleen uitwendig heeft gekeken. Want bij mij was zelfs met 7 weken uitwendig nog niks te zien, behalve een vruchtzakje, maar inwendig een prachtig kloppend hartje. Hoop dat dit ook voor jou mag gelden!
     
  10. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.567
    9.011
    113
    Vrouw
    Heb je kramp en of bloedverlies. En wat andere zeggen alleen bij een inwendige echo kunnen ze zo een uitspraak doen.
    Fingers crossed.

    @Orchid24, hoop dat het bij jouw ook goed komt!
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  11. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Ik vind het bizar dat de verloskundige met dat termijn, op basis van een uitwendige echo al zegt dat het foute boel is. Zelfs met een inwendige echo is het voor de 6 weken niet eens zo raar als er nog geen vrucht te zien is.
    Ik had in mijn eerste zwangerschap met 6.4 nog een lege vruchtzak. Op dat termijn, (inwendig) werd er wél gezegd dat het waarschijnlijk mis was, maar dochter is inmiddels 2,5
     
    Asil en Orchid24 vinden dit leuk.
  12. Streepjespyjama

    26 sep 2020
    39
    23
    8
    Vrouw
    Bij mijn eerste zwangerschap had ik bloedverlies en op de echo met 5+ een beetje was er alleen een verdikking van mijn slijmvlies te zien. De VK gaf toen ook aan dat de kans op een miskraam groot was, maar dat het vanwege de termijn nog alle kanten op kon gaan. Ik had de echo zo vroeg i.v.m. een hele onregelmatige cyclus. Achteraf had ik liever wat langer gewacht, want nu zat ik 2 weken in onzekerheid omdat er op die termijn echt nog niks over te zeggen was. 2 weken later was er een vruchtje met een kloppend hartje, ondertussen is het een eigenwijze 4-jarige ;)
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  13. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    Trouwens, zelfs met 9 weken was er bij mij uitwendig geen vruchtje te zien.
     
  14. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.074
    113
    Vrouw
    Mijn gyn maakte alleen bij zeer hoge uitzondering een echo uitwendig onder de 10 weken vanwege t mindere beeld tov inwendig.

    @Wereldbol idd inwendige echo laten maken, want pas dan kan er ook goed worden gekeken naar de rest van t kippenhok als er verdenking is van bbz. Bij een bbz is een pseudo zwangerschapsring in de baarmoeder zelfs mogelijk
     
  15. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.790
    7.123
    113
    Vrouw
    Raar dat je vk er al vanuit gaat dat het niet goed is. Het komt vaker voor dat je op dit termijn nog geen vruchtje ziet, zeker bij een uitwendige echo. Zou er de volgende afspraak op staan dat ze een inwendige echo doen.
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  16. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    @Wereldbol ik zou nog even laten weten en heb super nieuws! Was wel even erg spannend want we deden eerst een inwendige echo en toen zagen we wel dat de vruchtzak groter was maar zag niks verder. Dus ik al helemaal verdrietig.. maar toen leek de verloskundige wel wat vaags te zien. Deed ze een uitwendige echo en daar was ie dan, een heel duidelijk krachtig kloppend hartje ❤️ Het is in 6 dagen tijd hard gegroeid en uitwendig was wel bijzonder, bij mij ligt dus blijkbaar voor uitwendig gunstiger. Misschien ligt voor jou inwendig juist gunstiger. Maar van 5+5 na nu 6+4 dus groot verschil. Dus het kan zeker wel. Zegt niks over jouw situatie, maar het kan dus! Volgende keer een inwendige echo eisen!
     
    Esila, Bee80 en Tuttebelleke vinden dit leuk.
  17. Wereldbol

    Wereldbol Lid

    13 jan 2021
    5
    16
    3
    Vrouw
    @Orchid24 wat een super goed nieuws en wat een opluchting! Gefeliciteerd! Was de bloeding nu ook verdwenen?

    De rest, allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties. Ben wel blij dat jullie ook aangeven dat het raar is om alleen een uitwendige echo te doen. Het geeft mij een sprankje hoop.

    Iemand vroeg of ik ook bloedverlies had: ja, dat heb ik heel licht gehad, maar is ook weer over.

    Het stoppen van het bloedverlies en jullie verhalen geeft mij hoop, maar zorgt er ook voor dat mijn emoties elke keer twee kanten op gaan. Elke dag zonder bloedverlies is erg fijn als er nog hoop is, maar als het dan toch mis is, hoop ik wel dat het vanzelf op gang komt. Dat maakt mij dan ook weer angstig. Zo lastig dus!

    Nu nog wachten tot einde van de week!
     
  18. Bellapopje

    30 sep 2020
    50
    57
    18
    Vrouw
    Een aantal weken geleden heb ik een soort gelijke
     
  19. Bellapopje

    30 sep 2020
    50
    57
    18
    Vrouw
    @Wereldbol sorry ging iets mis. Ik wilde alleen aangeven dat ik een aantal wkn geleden ook een gelijksoortige vraag heb gesteld hier in een topic. Bij mij was met 5.4 wkn ook alleen een leeg vruchtzakje te zien bij inwendige echo.de gynaecoloog vondt dit nog heel normaal. Twee weken later een mooi knipperend hartje en vorige week termijn echo gehad met een spartelend babytje. Dus het kan echt nog goedkomen. Ook tussendoor wat licht bloedverlies gehad. Helaas ook een keer een blighted ovum gehad en toen bleef het vruchtzakje idd leeg. Sterkte met afwachten en zal voor je duimen
     
  20. Wereldbol

    Wereldbol Lid

    13 jan 2021
    5
    16
    3
    Vrouw
    @Bellapopje: dankjewel voor je positieve verhaal! Had jij verschil in klachten bij de goede afloop en bij de keer dat het een ‘windei’ was?
     

Deel Deze Pagina