Leesboek 6jarige die goed kan lezen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door TotalBella, 11 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.476
    6.165
    113
    Mijn jongste is net 6 en kan heel goed lezen. Nu ben ik op zoek naar een beetje een dik leesboek die qua onderwerp aansluit bij een 6jarige, maar wel bij eentje die al heel goed leest.
    Wie o wie heeft er ervaring? Dolfje Weerwolfje vind ze niet leuk.
     
  2. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Wat is haar lees niveau?
     
  3. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
  4. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.476
    6.165
    113
  5. Hoihoii

    Hoihoii Actief lid

    16 dec 2018
    221
    143
    43
    Vrouw
    'Het grote Koen en Lot boek'
     
    TotalBella vindt dit leuk.
  6. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.701
    42.532
    113
    Koen en lot boeken zijn voor die leeftijd erg leuk. En de beginboeken van Vos en Haas ook
     
    TotalBella vindt dit leuk.
  7. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Waarom niet naar de bieb en zelf laten uitkiezen?
    Hier overigens nooit zo vast gehouden aan het niveau, het belangrijkst dat ze plezier in het lezen hebben.
    Maar goed Geronimo Stilton noem ik altijd omdat het eindeloze boeken zijn.
    Pippi Langkous, Carlson, boeken van Annie M G Smidt, boeken van Roald Dahl, De waanzinnige boomhut (weinig tekst), Dummie de Mummie, heksje Lilly.
     
    Roanna en TotalBella vinden dit leuk.
  8. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.476
    6.165
    113
    We gaan regelmatig naar de bieb, en dan zoekt ze zelf boeken uit, als ik alle boeken moet kopen dan ben ik binnen een maand failliet. We vieren haar verjaardag volgende week en ik ben op zoek naar een kado die vrienden kunnen kopen, en wil dan wel een boek die ze niet binnen 3 minuten uit heeft en waarvan ik wel een beetje in kan schatten dat ze hem leuk vind en vaker wil lezen. Niveau vind ik belangrijk omdat het niet te makkelijk maar ook zeker niet te moeilijk moet zijn, dat bepaald nl ook het plezier in lezen.
    Waanzinnige boomhut ga ik van zolder afhalen, die hebben we nog van de oudste en gaat ze zeker leuk vinden. Geronimo stilton hebben we ook, maar vind ze niet zo leuk. De rest zijn goede tips, ga mij daar even in verdiepen.

    Vos en Haas, die vind ze zeker leuk! Koen en Lot ziet er ook leuk uit.
    Kan hier zeker wat mee!
     
    Amarens en tuc vinden dit leuk.
  9. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Mijn oudste las op dat niveau de waanzinnige boomhut, geronimo, foeksia de heks en boeken van roald dahl. Vooral de GVR vond ze erg leuk!
     
    TotalBella vindt dit leuk.
  10. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Hier lazen ze op die leeftijd vooral veel voorleesboeken. Die zijn qua onderwerpen prima geschikt, omdat ze geschreven zijn voor die leeftijd, maar qua leesniveau wat moeilijker dan de 'zelf lees boekjes'. De boekjes van Vivian den Hollander en Manege de Zonnehoeve vonden ze hier ook erg leuk en die konden ze net wat eerder wat relaxter lezen dan de voorleesboeken doordat de bladspiegel wat '(kind)vriendelijker' is.
     
  11. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.515
    7.312
    113
    Boekjes van de Roskam, weet zo de schrijfster niet. Is dat ook niet Vivian den Hollander?
     
  12. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Klopt.
     
  13. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.939
    1.037
    113
    Vrouw
    Door de tips hier heb ik heksje Lilly voor m’n dochter gehaald. Ze vliegt door de boeken heen en is blij dat er een hele serie is :)
     
    Athina vindt dit leuk.
  14. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.476
    6.165
    113
    Die zijn ook leuk idd. Hebben we ook nog liggen van de oudste.
     
    smax vindt dit leuk.
  15. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.939
    1.037
    113
    Vrouw
    De Effies
    Serie over opa Bak (bijv goede reis, opa en opa’s griezelige gasten)
    Voetbalmeiden
    Kit en Kaat
    Pien en Keet
    Juf Fiep
    Serie Ministicks
    Boeken van Pip en ballet
     
    TotalBella vindt dit leuk.
  16. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    We herkennen het probleem. Onze 6 jarige leest ook al heel goed en loopt je soms toch tegen problemen aan.

    De waanzinnige boomhut staan stukken in over het verscheuren van iemand en vond onze zoon niet leuk en te spannend. Inmiddels wel uitgelezen maar wil niet meer boeken.

    Geronimo Stilton boeken zijn leuk maar misschien heeft ze meer interesse in Thea Stilton boeken.

    Wombat en vos is leuk

    Vos en Haas (verschillende niveaus beschikbaar)

    Fantastisch meneer Vos

    Spekkie en sproet

    De buren van hiernaast

    Heksje Lilly is hier te makkelijk daar vliegt hij zo snel door heen.

    Op school is hij nu bezig met super juffie

    Ook blijven de Donald Duck pockets gewone Donald's ducks interessant die leest hij enorm veel.
     
  17. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.476
    6.165
    113
    Bedankt voor je reactie. Ze vliegt hier idd ook door de hoeken heen. We lezen elke avond samen een boekje en daarna gaat ze zelf nog 10min uit een leesboek lezen.
    Het gaat nu om een kado voor haar verjaardag, dan vind ik het niet leuk als ze een boek krijgt die ze te makkelijk(of moeilijk) vind. Bij een boek uit de bieb maakt dat niet zoveel uit.
     
  18. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.024
    320
    83
    Echte duiven vangen boeven is hier een echte hit, er zijn ook meerdere delen van. Het is tekst afgewisseld met veel plaatjes met tekst erin. Dat is voor mijn 6 jarige erg belangrijk. Die kan goed lezen, maar vindt hele bladzijdes met tekst saai. Zelfs ik vind het nog humoristisch. Ook een keer als tip hier gelezen trouwens ;)
     
    TotalBella vindt dit leuk.
  19. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Ik weet hoe lastig het is. Daarom vragen we eigenlijk aan andere geen boeken meer omdat hij zo snel gaat. Zeker bij kinderen die zo vlot zijn lezen zo in eens andere soorten boeken en vinden we het gewoon zonde.

    Even offtopic misschien een puzzelboek? Wij hebben denksport junior (6-8 jaar) daar staan allerlei soorten puzzels in.rijmen, woorden compleet maken, woordzoekers, verhaal zoekers etc
     
  20. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.476
    6.165
    113
    Dat is ook heel leuk, bedankt voor de tip, nog niet aan gedacht.
     
    owly vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina