Lego Boost

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Olifantje1991, 8 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Hoi,

    Over een paar weken wordt onze zoon 7 jaar. Het is een jongen die zich niet zo goed zelf kan vermaken en weinig echt met speelgoed speelt, behalve met de LEGO. Dat hebben we een poosje geleden helemaal gesorteerd, zit in gereedschapsbakken en sindsdien speelt hij er een stuk beter mee.
    Nu wil hij voor zn verjaardag ook wel een robot. Na even googlen kwam ik op LEGO boost uit.
    Zijn er van jullie die daar ervaring mee hebben en hadden jullie kinderen er lang plezier van?
    Vorig jaar zn verjaardagscadeau na 2 maanden weer verkocht omdat hij er al niet meer naar omkeek (Mario kartbaan van hotwheels) en dat wil ik nu als het kan proberen te voorkomen :rolleyes:
    Ik hoor graag jullie ervaringen, bedankt alvast!
     
  2. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Ja, wij! Mijn oudste heeft lego boost gekregen toen ze 5 was. Ze heeft er veel plezier van gehad. Heeft alles zelf gebouwd en geprogrammeerd. Erg leuk om te zien.

    Sinds een paar maanden speelt ze er minder vaak mee omdat ze de switch ontdekt heeft :(
     
  3. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Onze zoon is net 7 en heeft hem vorig jaar gekregen. Het is echt super leuk omdat het vest lastig is om goed te programmeren. Je moet inschatten hoeveel je naar voren en naar links en naar rechts moet. Dus testen, testen, testen.

    Wij hebben alleen de robot gemaakt en hij is er nog niet klaar mee. Er zitten 2 mini robotjes bij (doen niks) maar daar moet je dus omheen gaan.

    Onze zoon wil ook van alles maar echt spelen is wat je zegt met lego. Vooral eigenlijk het bouwen maar toch blijft deze leuk. Ook de functies handje geven, praten etc is super leuk om extra toe te voegen
     
  4. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Leuk om te horen! En ook dat het programmeren enz dus gewoon ook goed te doen is voor ze. Was bang dat het misschien lastig zou zijn waardoor we er nog steeds naast moeten zitten.

    En ja hier geen switch, wil hij wel graag maar krijgt hij niet, we hebben een Wii, Xbox en dan nog gewoon de tablet enz ik vind het wel prima. :roflmao:
     
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Leuk om te horen! Als jou zoon het leuk vind zal het voor R. waarschijnlijk ook wel leuk zijn!
    Hier is lego inderdaad ook alleen het bouwen, hij heeft niet echt de fantasie voor rollenspellen dus als het in elkaar is gezet staat het te staan. Dan 1x in de zoveel tijd halen we alles weer uit elkaar en kan hij weer opnieuw beginnen. :D
     
  6. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Hahaha hier moet het echt eerst weken staan en dan mag het Misschien wat anders worden. Hier heeft een lego knikkerbaan werkelijk bijna 2 maanden in de woonkamer gestaan. Toen braken er stukken af en deed hij er niks meer mee. Hij mocht kiezen op je kamer (Geen plek) of in de bakken en maak je er wat anders van.

    Het is wel zo dat het net als het andere speelgoed om de zo veel tijd de boost van de kast komt. Hij doet alles in fases en dit dus ook. Er zit wel meer uitdaging aan dan alleen bouwen.

    We hebben ook gekeken naar mario maar dat doet zo weinig.
     
  7. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Ja hier hecht hij dus echt totaal geen waarde aan spullen, het boeit hem allemaal niks en als het aan hem ligt mag ik alles verkopen lijkt het wel.

    Mario LEGO vind ik ook weinig voorstellen voor het geld dat het kost, dus heb gezegd dat hij dat niet krijgt. Wilde hij eerst ook wel, hij is gek op Mario, maar toen ik uitlegde wat hij voor dat geld dan ook kon kopen ipv een paar onderdelen van Mario lego zei hij zelf al, oh nee dan hoef ik het niet.
    Dit heb ik hem nog niet laten zien. Zou het wel leuk vinden als hij weer eens een cadeau krijgt waar hij zelf niks van weet en dan hopelijk echt blij verrast is. :)
     
  8. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Uk is ook gek vam mario maar vam die filmojes was hij niet onder de indruk.

    Boost is veel cooler, dan heb je de tablet nodig om te programmeren:D
     
    Olifantje1991 vindt dit leuk.
  9. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Wat mijn dochter trouwens ook leuk vind is modelbouw van robotime. Ze heeft de robot in elkaar gezet en is nu met de knikkerbaan bezig. Wel soms wat hulp nodig omdat het wel klein is maar wel erg leuk!
     

Deel Deze Pagina