Lekkende luiers bij de rug

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bellybell, 28 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.523
    4.381
    113
    Mijn dametje van bijna 3,5 lekt echt elke poepluier door bij de rug. Ze is tot in dr nekje zeiknat dan. Hele bedje vies tot aan de molton en matras toe. Ze krijgt fv en ze heeft pampers new baby maat 1 aan...

    Buiten het feit dat het erg vervelend voor dr is, ben ik onderhand ook de hele dag bezig met kleertjes uitweken, wassen en bedjes opmaken. Puckababy en alles nat. Hoop dat iemand de gouden tip heeft ;)

    Rompers zijn ruim genoeg aan de onderkant, luier zit strak genoeg en voorkant wat omgevouwen voor meer aansluiting...
     
  2. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.523
    4.381
    113
    3,5 week ;)
     
  3. miepje1983

    miepje1983 Fanatiek lid

    13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Grotere maat proberen? Misschien zit de luier te strak!
     
  4. Lot1909

    Lot1909 Actief lid

    3 nov 2012
    152
    15
    18
    NULL
    NULL
    Luier aan achterkant omvouwen?
     
  5. Xellepel

    Xellepel Bekend lid

    28 aug 2013
    803
    0
    0
    idd aan de achterkant iets omvouwen naar binnen toe. Hier ook gehad met borstvoeding.
    Nu is het niet meer het geval. De darmen werken beter en nemen meer op.
     
  6. Sax

    Sax Bekend lid

    22 jan 2013
    987
    0
    0
    Inderdaad grotere maat luier proberen! Balen zeg! Ik wilde toen ik de topictitel las namelijk al zeggen dat ik hier altijd Pampers gebruik en nog NOOIT in die 10mnd dat mijn zoontje oud is een kind heb aangetroffen met poep tot in de nek. En hij poept er flink op los hoor!!! Maar wat niet is kan nog komen natuurlijk!
     
  7. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.523
    4.381
    113
    Ik heb het bij mijn zoontje ook nog noooooooit gehad! Behalve toen hij goed ziek was en diarree had. Maar in die ruim 1,5 jaar tijd zo nog nooit poep doorgelekt... Wel eens wat plas als ik het bij zijn beentjes weer eens niet goed had gedaan ;) Maar dat was mijn eigen schuld.

    Ik weet het ook echt niet... Hebben de luier de hele tijd voor wat omgeslagen ivm naveltje, misschien dat ik dat te laag heb gedaan? Dus dat ga ik als eerste proberen. Daarna grotere luier... Daarna ander merk luier... En als laatste zou ik probiotica kunnen proberen om het mss iets normaler te maken daar. En kan ook nog de luier wat omvouwen achter ;)

    Ik ga aan de slag... Snap ook niet waar het van komt, maar we proberen hier wel ff uit, komt goed.
     
  8. kleinmonster

    kleinmonster Fanatiek lid

    19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    hier ook met regelmaat (lees: minimaal 1 keer in de week).
    tip weet niet of je dat al deed maar de de armpjes door de mouwen en naar beneden halen ipv over dr hoofd.

    verder heb ik niet echt een tip, inderdaad luiers aan de achterkant omslaan, zorgen dat er aan de onderkant van de luier genoeg ruimte is. Weet niet hoeveel ze weegt en of je inderdaad een maatje groter kan. misschien een ander merk proberen?
     
  9. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    3,5 week en maatje 1? Tijd voor grotere luiers!
     
  10. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.523
    4.381
    113
    Ze is net 3,5 kilo, geboren met 2740 gram dus zo heel gek is maat 1 nog niet volgens mij ;)
     
  11. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.523
    4.381
    113
    Yep, doe ik sowieso altijd ;) Vind het zo vies als het in de haartjes komt, ook al doe ik haar daarna meestal in badje als ze zo onder zit.

    Laatste luier is goed gegaan :) Gewoon nog maat 1, maar dan niet meer voor omgevouwen (wat we eerst wel deden, ivm navel vrijhouden ivm helen van de navelstreng wond).
     
  12. Joycey

    Joycey Niet meer actief

    Ik heb dat altijd met de Albert Heijn luiers ;)
    Oké, dat was wel maatje 1 toen hij 2 weken oud was, maar toch...

    Ik ga ze afgeven aan nieuwe mama's :D
     
  13. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Dochterlief was geboren rond 3500 gram, en de kraamzorg heeft nog geadviseerd maatje 2 te gaan halen, toen die wegging was ze net terug op gewicht... haar gewicht zit nu eenmaal in de breedte (billen! spekbeentjes!) en niet in de lengte.
     
  14. anjav

    anjav Fanatiek lid

    11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb pampers nooit omgevouwen of iets dergelijks.
    Ze hebben hier echt nog nooit een poepluier tot in de nek gehad. *afkloppen*
    Maar ik denk dat het tijd wordt voor een grotere maat idd.
    En zorgen dat je ze idd bij elke voeding verschoont. Maar ik neem aan dat je dat al wel doet. ;)
    Ik deed bij ons meisje wel haar pamper aan de achterkant iets hoger dan aan de voorkant. Meisjes plassen ook naar achteren als ze nog op de rug liggen.
    (Nu ligt mijn dametje voornamelijk alleen nog maar op haar buik, dus nu doe ik dat niet meer.)
     
  15. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.523
    4.381
    113
    Uiteraard verschoon ik haar bij elke voeding, en vaak ook nog tussendoor ;)

    Heb de luier in het begin omgevouwen voor ivm het naveltje. Blote lucht geneest toch beter dan in zo'n smeuige pamper. Hier is het maar 1 x in de 2 dagen raak de laatste dagen, dus verwacht dat ik morgen meer kan vertellen hahaha. Gisteren is ze iig niet doorgelekt. Duim duim duim...
     
  16. anjav

    anjav Fanatiek lid

    11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja, ik moet ook zo vaak tussendoor verschonen, hahaha.
    Dan komt er weer zo'n poeplucht voorbij, en moet ik eerst ff checken wie van de 2 de schuldige is, en dan hoppa, weer een nieuwe luier. En als ik pech heb, dan zijn ze het allebei.
    Ik ben wel echt heel blij dat ik zo'n goed reukvermogen heb, haha.
     
  17. mamaAnna84

    31 aug 2013
    50
    0
    0
    full-time mama!
    NULL
    Bij mijn dochter doe ik nog regelmatig een dubbele pamper om, 's nachts sowieso, anders plast ze er "doorheen" met 1 pamper. De tweede pamper kun je gewoon hergebruiken, als ie schoon is gebleven! Ik vond het een ideale oplossing!
     
  18. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ander merk? Pampers lekte hier gewoon door plas en poep. Nu Aldi of Kruidvat en nergens meer last van! Wil je dit niet dan gewoon een grotere maat proberen..
     
  19. Skyscrapper

    Skyscrapper Fanatiek lid

    11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Daar moet je niet alleen naar kijken. Ook naar hoe de luier zelf zit.

    Ik had hetzelfde probleem en ben overgegaan op een grotere luier en zelfs die was nog aan de krappe kant. Met 2,5 maand zat meneer al op maat 3!
     

Deel Deze Pagina