Voor Luc probeer ik alle hapjes zelf te maken en niet uit potjes ( behalve bruine bonen) en probeer zoveel mogelijk te varieren. Met fruit lukt dat nog aardig maar met de groente loop ik toch een beetje vast. Hij vind wortel met appel lekker en ook courgette.bietjes lust hij ook graag maar dit mogen ze geloof ik weer niet te vaak hebben. Bloemkool gaat er bij hem niet in en sperzibonen was ook geen succes. Ik ben nog geen fruit tegengekomen wat meneer niet lust. Gele kiwi, mango, banaan, peer appel, abrikoos, perzik noem het maar op hij schuift het zo naar binnen. Wie heeft er nog wat lekkere recepten waar je kindje helemaal dol van is? Dus met andere woorden wat is er bij jullie favoriet?
Erg succesvol hier is aardappel met witlof en appel, daar (vr)eet ze haar vingers bij op. Wat ze ook erg lekker vindt, uit de opperdepop (AH, nee ik heb geen aandelen maar vind het wel een handig boek) is de couscous/wortel/courgette/rozijn/kabeljauw. Gaat gerust een heel bakje van leeg.
via deze link kun je erachter komen wat je kleintje op welke leeftijd al voor eten/drinken mag: http://www.borstvoeding.com/voedselintr ... lands.html en dat opperdepop boek van ah heb ik ook.
opperdepop boek heb ik ook, maar zoek eigenlijk wat meer geschikte hapjes voor zijn leeftijd met groente.
Opperdepop biedt toch aardig wat variatie? Venkel bijvoorbeeld, was nooit in mijn hoofd opgekomen en wel leuk om te proberen, zo''n apart smaakje. Verder probeer ik de potjes uit de winkel een beetje na te apen. Op de site van de fabricanten kun je het assortiment wel vinden. Dat bracht mij wel weer op ideetjes om zelf vers te maken.
Ik heb ergens gelezen dat die kleintjes eigenlijk alles wel lusten, maar dat ze gewoon moeten wennen aan een smaak, je kunt in ieder geval niet zeggen na 1 keer dat ze iets niet lusten, moet je gewoon meerdere keren aan bieden! Omdat mijn oudste koemelkallergie heeft gehad moest ik hier altijd als volgt met groente en fruit beginnen: bijv. bloemkool. De 1e dag 1 eetlepel bloemkool, de tweed dag 2 eetlepes en de derde dag een normale portie. Geen reactie, dan niet allergisch. Dit was wel omslachtig, maar zo leerden ze wel aan de smaak van bloemkool wennen!