Lensimplantaten

Discussie in 'De lounge' gestart door botervliegje, 27 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. botervliegje

    botervliegje Fanatiek lid

    30 dec 2007
    1.723
    68
    48
    Hoi allemaal,
    Heeft iemand ervaring met lensimplantaten? Ik heb -10 en ben het aan het overwegen, maar lijkt me ook heel spannend.
     
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Mijn man heeft het eind november laten doen. Hij vond het ook heel spannend maar is helemaal goed gekomen. Bij 1 oog wel iets gevoelt omdat ze het niet helemaal verdoofd kregen maar dat is normaliter niet, dan is het gevoelloos. Het is nu ruim een halfjaar geleden en hij kan goed zien. Heeft wel wat last van halo’s maar dat schijnt normaal te zijn. Kosten zijn wel goed, ruim € 6.600,- + € 120 eigen risico voor de medicatie.

    Mocht je verdere vragen hebben, stel ze gerust.
     
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik durf dat soort dingen dus echt niet he. Het zijn je ogen :o:. Wat als het mis gaat. Hier ook een grote afwijkende sterkte maar ik heb harde contactlenzen en zie daar prima mee!
     
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Zo dat is geen misselijk bedrag zeg :eek: wordt dat niet vanaf een bepaalde afwijking vergoed?
     
  5. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Nope, alleen als het medisch noodzakelijk is, dus als er geen lenzen of bril gedragen kan worden door bijvoorbeeld een allergie of afwijking In het hoornvlies.

    Ook opgeven als aftrekpost zorgkosten belastingaangifte mag niet helaas.
     
  6. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Doe kans is gelukkig minder dan < 1%. Heb zelf 8 jaar geleden mijn ogen laten laseren en ben er nog altijd heel gelukkig mee :D
     
    botervliegje en Nina Sanders vinden dit leuk.
  7. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    Ik heb in 2017 implantlenzen gekregen. Laseren kon bij mij niet door te dun en onregelmatig hoornvlies.

    de ingreep zelf viel me enorm mee. Niks gevoeld behalve wat druk. Naderhand moesten we een uur wachten en toen kon ik al de ondertiteling van de tv in de wachtkamer lezen.
    Ik heb wel een paar dagen hele zware hoofdpijn gehad, maar dat was al vooraf aangegeven. Ik heb het vrijdag laten doen en kon maandag wel weer werken.
    Inmiddels 5 jaar later zie ik nog wel nog steeds halo’s maar mijn zicht is verder razendscherp. Ik geniet er elke dag van. Ik kwam van -8,5 en -6,5 trouwens. En destijds kostte het ‘maar’ 4500 euro. Wat een prijsstijging zeg!
     
  8. botervliegje

    botervliegje Fanatiek lid

    30 dec 2007
    1.723
    68
    48
    Dank voor de reacties! Iemand vertelde me eens dat vanaf -10 vergoed wordt, maar vrees dat dat dus niet (meer) klopt?
     
  9. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Ik zou het gewoon even navragen bij je zorgverzekeraar. Deze kan je er beter antwoord op geven denk ik. Maar het antwoord wat mijn man kreeg afgelopen november van de zorgverzekeraar is dat het enkel vergoed wordt als er geen lenzen of bril gedragen kan worden door bijvoorbeeld een bepaalde allergie of als er beschadiging is aan het hoornvlies. Anders is er geen vergoeding.
     
    botervliegje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina