Leren drinken rietjesbeker.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Imona, 13 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hallo dames.
    Mijn zoontje is nu bijna 11 maanden.
    Hij drinkt nu uit flessen en uit een tuitbeker. Maar ik wil hem ook graag uit een rietjes beker willen laten drinken.

    Drinkt zo veel makkelijker en goed voor de mondmotoriek heb ij begrepen.

    We doen soms ook wel eens oefenen met een gewoon glas. Maar dat is geen goed idee om hem daar mee alleen te laten.

    Tussen hey spelen door wil hij vaak gewoon even een slokje drinken.

    Maar hij snapt geen bal van die rietjesbeker!
    Het enige wat hij doet is dat rietje een beetje heen en weer flappen en er op bijten.

    Hoe kan ik hem leren dat hij er op moet zuigen?
     
  2. Mjmw

    Mjmw Actief lid

    5 dec 2013
    221
    54
    28
    Thuis genieten van de meiden
    Winschoten
    Ik heb pakjes water bij de ah meegenomen en dan kun je t rietje in de mond doen en er voorzichtig in knijpen zodat ze voelen dat er wat uit kan komen. En na een paar keer oefenen ging het ineens wel ook uit de beker...
     
  3. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.245
    113
    Hier ging het eigenlijk direct goed. Uit een tuitbeker of fles moest hij ook zuigen dus dat deed hij met de rietjesbeker ook gelijk.
    Misschien snel wisselen, slokje tuitbeker en dan direct rietjesbeker geven?
     
  4. Schuurpapier

    Schuurpapier Niet meer actief

    Ze moeten het gewoon door hebben. Dochter had het met 6 maanden door, zoon is ruim 9 maanden en snapt er geen bal van :roflmao: Hij vindt het gevoel vies. Vaak aanbieden, ooit zullen ze het leren.
     
  5. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Even knijpen in de rietjesbeker (of met een pakje werkt nog beter) zodat er wat drinken in de mond loopt en hij moet slikken. Vaak zuigen ze daarna verder.
     
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.693
    14.045
    113
    idem alleen wij deden t met yoghurtdrink, wat minder vloeibaar en ze doet daar maar al te graag moeite voor.
     
  7. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Idd een keertje knijpen in een pakje en ze hebben het meteen door
     
  8. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Knijpen in een pakje, dan heeft ie het vast zo door.

    En ik zou daarnaast lekker blijven oefenen met een glas. Misschien wel een idee om in de rietjesbeker gewoon water te doen en geen diksap of ander spul? Als hij graag iedere keer een slokje neemt, is het niet handig dat dat spul is wat suikers bevat, ivm tanden. Geen idee wat je hem te drinken geeft hoor, maar gewoon een tip.
     
  9. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Hier had onze dochter het met 5,5-6 maanden al door, zoon met 8 maanden. Toen dronken ze nog maar enkele slokjes hoor. Zoon dronk met 9 maanden grotere hoeveelheden achter elkaar, een halve beker ofzo. Dochter is nu 9 maanden maar doet dat nog niet, steeds een paar slokjes en aan het eind van de dag ongeveer een 1/2-3/4 beker leeg.
    Zou het gewoon aan blijven bieden en tussendoor wat uit jouw glas of een andere open beker is natuurlijk ook prima.
    Dochter vind dat reuze interessant, maar snapt nog niet dat ze haar lippen om het glas moet sluiten, dus het meeste loopt er gewoon langs. :p
     
  10. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Inderdaad knijpen in een pakje. Dan heeft hij het binnen een dag door.
     
  11. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Altijd water.
    Soms wat siroop. Maar onze meneer gaat me iets te hard op suiker:roflmao:
     
  12. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier het zelfde. Hij steekt zijn tong in hetg glas of gaat blazen. 1 groot water ballet
     
  13. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik zal het eens proberen mrt een pakje. Ben benieuwd.

    Knijpen in het rietje van de beker ook al geprobeerd, maar dat werkt niet zo goed
     
  14. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Bij mijn zoontje hielp niks, snapte het pas met 14/15 maanden. Snapte ook niet dat hij de tuitbeker moest kiepen dus ben eindeloos hem drinken aan het ‘voeren’ geweest tot hij de rietjesbeker snapte..
     
  15. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja tuitbeker kiepen dat gaat hij nu snappen. Als die vol genoeg zit (over de helft) gaat dat goed.
     
  16. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ja, hier ook zo'n licht...
    Snapte ze eindelijk de tuitbeker, ging ze de rietjesbeker ook kiepen, dat schiet niet op natuurlijk :).
    Toen ze in een restaurant een keer een glas melk met een rietje kreeg viel ineens het kwartje .
     
  17. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Haha hier viel het kwartje toen manlief hem een keer (tegen al mijn principes in) aan een rietje van een milkshake liet sabbelen..:oops:
     
  18. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Hier snapte die het nadat ik em een knijpfruit had gegeven.
     
    Koekie1 vindt dit leuk.
  19. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Oh dat is ook een goeie! Dat snapt hij namelijk heel goed!
     
  20. misscoco

    misscoco Actief lid

    29 sep 2015
    233
    9
    18
    Ik deed mn pink in zn mond, zoog hij op en dan deed ik mn pink er snel uit en rietjesbeker erin. Na paar keer had ie door dat ie moest zuigen, hij was rond 9 maand geloof ik
     

Deel Deze Pagina