Leren drinken uit beker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Linnidee, 18 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Mijn meisje van 11 maanden drinkt haar melk nog steeds uit een flesje. Water en diksap etc probeer ik in een normale beker of anti lek beker te geven maar dat gaat niet echt soepeltjes nog. Ze gaat er meer mee spelen dan echt drinken. Hebben jullie tips wellicht?
     
  2. liset22

    liset22 Actief lid

    21 jul 2007
    210
    99
    28
    Rietjesbeker? Daar konden ze hier al heel jong goed mee overweg! Gewone beker af en toe oefenen.
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  3. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Sowieso de Munchkin Miracle Cup!
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  4. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hier een rietjesbeker van Nuby, werkte top!
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  5. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Hier ook een Rietjesbeker. Ze begreep een tuitbeker helemaal niet, en sindsdien gebruik ik een Rietjesbeker. Ze snapt nu opeens wel hoe een gewone beker werkt, als ze in bad zit pakt ze vaak een plastic beker en zet die aan haar mond, waarbij alles ernaast stroomt, dus ik geef haar die buiten het bad voorlopig niet :D
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  6. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    We hebben in het begin met de munchkin 360 beker geoefend, vanaf 6 maanden.
    Daarna uit een rietjes beker en tijdens het eten gewone beker.

    Voor echt melk voor het slapen gaan geef ik eigenlijk nog steeds de fles, hij is nu 16 maanden. Het geeft hem enorm veel geborgenheid.
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  7. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Ik zie iedereen rietjesbeker zeggen, maar daar leren ze toch helemaal het principe van een gewone beker niet van? Niet dat dat perse moet, maar dat is toch de vraag van TS. Dan zou ik nog eerder aan een tuitbeker denken, daar maak je tenminste dezelfde beweging mee.
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  8. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier eerst yoghurt gegeven uit een normale beker. Dat is dikker, en zo leerde hij het technische van drinken zonder al teveel te knoeien.
    Daarna gewoon melk en drinken, maar steeds 1 of 2 slokjes in de beker. Steeds wat meer.
    Nu gaat het nog wel eens mis maar het ging op deze manier wel heel goed.

    Hier pas met 2 jaar begonnen met gewone beker. Daarvoor rietjesbeker gebruikt, en de 360 graden maar die vond ie 10x niks. Dat was een miskoop.
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  9. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.402
    3.953
    113
    noord holland
    Hier rond 11 maanden ook begonnen met drinken uit een normale beker. In eerste instantie ook met yoghurt omdat dit dikker is en niet zo knoeit. Vervolgens water en diksap. Steeds om t oefenen dus een paar slokjes een paar keer per dag. Door elke dag te oefenen ging het steeds beter.
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  10. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Ik heb de hele tuitbeker overgeslagen en ben begonnen met de open beker. Gewoon blijven aanbieden. Later ook icm rietjesbeker ( andere mondspieren die ze gebruiken )
     
    Linnidee en Vogelmeisje vinden dit leuk.
  11. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Hier dronken ze rond die leeftijd allebei uit een rietjesbeker. Een open beker werd 1 grote kliederboel en ze kregen op die manier lang niet voldoende vocht binnen. En eerlijk gezegd had ik niet zo'n zin om er zo'n energie in te steken
    Een open beker ging bij beide kinderen goed toen ze een jaar of 2-2,5 waren, jongste is door ziekte uiteindelijk weer terug gevallen op de fles en heeft die tot 2 jaar (iets langer) gehad overdag. Daarna over op rietjesbeker omdat ze daaruit sneller/makkelijker drinkt, maar kon toen ook al uit een gewoon bekertje drinken.
    Overigens drinken ze allebei nog steeds het liefst met een rietje in hun beker. :rolleyes:
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  12. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Thanks allemaal! Ik ga die munschkin 360 bestellen, een tuitbeker vond ze vooral prachtig om omgekeerd boven haar hoofd te houden :roflmao:
     
  13. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    En lekker in bad laten oefenen met een beker:thumup:
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  14. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Wij gebruiken voor deze beginperiode de oefenbeker van Difrax. Hier is het neusgedeelte lager dan de rest vd beker, waardoor je makkelijk kunt drinken en als ouder meekijken. Uiteraard houd ik de beker nog vast. Ze drinkt zo echt slokjes al. We hebben ook de Munchkin, maar daar speelt ze nu nog meer mee dan dat ze drinkt.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Linnidee vindt dit leuk.
  15. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Linnidee vindt dit leuk.
  16. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier dronken ze dan (vanaf 6 maanden) uit een rietjesbeker van Avent en aan tafel soms een gewoon bekertje met water om te oefenen. Maar dat bleef heeeel lang zo, ik denk dat we prima later met de open beker hadden kunnen beginnen, zo zinvol leek dat ‘oefenen’ niet ;)
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  17. Goldrose

    Goldrose Actief lid

    4 feb 2017
    318
    193
    43
    Wij zijn met 8 maanden (geloof ik) begonnen met zo'n 360 graden beker. Ideaal, vanaf 12 maanden begonnen met een gewone open beker. Klein bodempje er in en oefenen maar. Ze is nu bijna 16 maanden kan nu uit een open beker drinken. Wel onder toezicht want ze wil nog wel eens te gehaast doen en gooit ze alles over zich heen. Dus de open beker gebruiken we aan tafel met melk als ze in de stoel zit. De 360 graden beker staat in woonkamer op tafel met water en daar drinkt ze de hele dag door uit.

    Ik las iemand hier iets zeggen over een rietjes beker en mondspieren. Is het verstandig om ook nog een rietjesbeker erbij te gebruiken omdat ze dan andere spieren moet gebruiken?
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  18. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.882
    4.154
    113
    Hier gebruiken we de munchkin 360 graden beker voor het oefenen. De rietjesbeker van munchkin gebruiken we om ervoor te zorgen dat hij ook echt iets binnen krijgt. Verder krijgt hij nog melk uit een gewone fles.
     

Deel Deze Pagina