Lesbisch ??

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Jessje003, 18 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessje003

    Jessje003 Bekend lid

    10 mrt 2014
    644
    0
    16
    NULL
    Ik ben op zoek naar andere Lesbische koppels die ook een kinderwens hebben om zo wat ervaringen uit te kunnen wisselen. Zijn die hier ook aanwezig op dit forum of niet? :)
     
  2. jennifer24

    jennifer24 Bekend lid

    8 apr 2011
    889
    5
    18
    Zeewolde
    Wij zijn lesbisch koppel die inmiddels een zoon van bijna 2 hebben via kid.
    Dus ja er zijn lesbische koppels op dit forum:). Zijn jullie bezig voor een eerste kindje?

    Groetjes Jennifer
     
  3. Evira

    Evira Fanatiek lid

    18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Hier ook! Na zeven jaar eindelijk zwanger van ons eerste wonder! Uiteindelijk via z.i zwanger geworden!
     
  4. Jessje003

    Jessje003 Bekend lid

    10 mrt 2014
    644
    0
    16
    NULL
    Ja, zijn bezig voor een eerste. Net de eerste terugplaatsing gehad, maar deze is niet gelukt, helaas..Op naar de 2e. We doen het via IVF (eitje van mn partner wordt mij bij teruggeplaatst) zodat we toch allebei moeder zijn.
     
  5. Jessje003

    Jessje003 Bekend lid

    10 mrt 2014
    644
    0
    16
    NULL
    Gefeliciteerd!! Hoe ver ben je? Wat maakt dat het pas na 7 jaar gelukt is als ik vragen mag?
     
  6. Truusje89

    Truusje89 Actief lid

    18 aug 2013
    104
    0
    0
    NULL
    Ugchelen
    Hoi hoi,

    Hier niet lesbisch maar ik ben zelf geboren via kid. Mijn moeder is lesbisch. Mochten jullie daarin vragen hebben, hoe het eventueel voor een kind is, stuur gerust een pb.
     
  7. Chybou

    Chybou Fanatiek lid

    27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Ik ben op dit moment bijna 6 weekjes zwanger van ons tweede kindje via inter-relationele eiceldonatie. We hebben een dochter van bijna 18 maanden uit onze 3e IVF/ICSI poging. Ik nu zwanger geraakt van de eerste cryo terugplaatsing, uit de ICSI behandeling waar onze dochter ook uit is ontstaan.
     
  8. Jessje003

    Jessje003 Bekend lid

    10 mrt 2014
    644
    0
    16
    NULL
    Wauw gefeliciteerd!!

    Geldt voor ICSI dezelfde tarieven e.d. bij je zorgverzekeraar als IVF?
    Want het enige verschil bij ICSI is dat het eitje direct bevrucht wordt in lab toch? Ipv in een glaasje en maar afwachten of het bevrucht wordt?

    Geen idee of je dit weet hoor, maar mss kan iemand anders mijn vraag anders beantwoorden :)
     
  9. Evira

    Evira Fanatiek lid

    18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Ik ben nu iets meer dan negen weken! Alles gaat goed!

    We hebben eerst jaaaren bij mijn vrouw geprobeerd. Het wilde bij haar niet lukken. Dus er volgde voor haar een tijd van rouw en afscheid nemen van een wens.
    Toen we bij mij verder gingen, zijn we gestart met een andere donor. We wilden toen niet meer thuis prutsen, dus dat is via het ziekenhuis gegaan. Daar krijg je te maken met quarantaine e.d. , wat ook weer tijd kost. Toen bleek ook nog eens dat het sperma niet goed ontdooide, dus stonden we weer met lege handen. Op die manier moesten we steeds wachten, tijdje proberen/mislukkingen en dan weer wachten. Daar komt die zeven jaar vandaan.

    Uiteindelijk bij mij zes keer iui-d gehad, waarvan de laatste twee keer met veel minder dan de vereiste 1 miljoen zaadjes. Daarna 1 poging thuis gedaan met vers sperma, en die was raak!
     
  10. Jessje003

    Jessje003 Bekend lid

    10 mrt 2014
    644
    0
    16
    NULL
    Wauw! Kheb echt respect voor jullie dat jullie het na al die jaren doorgezet hebben. Het lijkt me idd heel moeilijk als het niet lukt en je die droom moet laten varen. Wat ontzettend fijn voor jullie dat het nu dan eindelijk gelukt is! Geniet van je zwangerschap!!

    Ik hoop dat wij dat straks ook kunnen zeggen; het is gelukt ;)
     
  11. Chybou

    Chybou Fanatiek lid

    27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Bij ons werden de behandelingen direct vergoed door de zorgverzekeraar dus de rekening heb ik, eerlijk gezegd, nooit gezien.
    Ik weet wel dat de kosten voor IVF en ICSI zijn ongeveer gelijk zijn. Het maakt onze zorgverzekeraar niet uit welke methode van bevruchten gebruikt wordt. De kosten zitten meer in de medicijnen en de punctie. Die zijn bij IVF en ICSI gelijk.
    Wij hadden uit de volledige ICSI veel meer bevruchtingen dan uit de twee rondes met een combinatie van IVF/ICSI.
    Het is idd net even anders dan IVF. Wat jij schrijft over IVF klopt. Bij ICSI brengen ze met een heel klein naaltje de spermacel in bij de eicel.
    Onze kliniek (Geertgen) besloot in het jaar van onze 3e IVF ronde samen te gaan werken met het lab in Düsseldorf, de afspraak werd toen bij eiceldonatie volledig ICSI. Dat viel in ons geval heel goed uit.

    In welke kliniek lopen jullie?
     
  12. Frummeltje13

    Frummeltje13 Actief lid

    11 dec 2013
    329
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook, hebben vorige week tweede IUI gehad. Nu wachten. 7 april mag ik testen.
     
  13. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    hier ook lesbische koppel. net eerste iui gehad 3 april mogen wij testen :). al voel ik nog helemaal niks maja wie weet.
     
  14. Jessje003

    Jessje003 Bekend lid

    10 mrt 2014
    644
    0
    16
    NULL
    @Chybou thnx voor de info. Maar wat ik mij dus afvraag...IFV krijg je 3 behandelingen vergoedt. Dat zit in je basis verzekering. ICSI dus ook...maar stel dat je in die 3 IVF behandelingen niet zwanger raakt..zou je dan nog ICSI kunnen doen ? Of wordt dat dan ook niet meer vergoedt?

    Wij lopen ook bij Geertgen. Waarom stelden zij voor om ICSI te gaan doen dan??

    @Frummeltje13 & @Denanja Gefeliciteerd allebei!! Ook nog maar net bezig zo te zien. Spannend he? En wat duurt het wachten lang dan he ;)
    Hopelijk allebei positief!
     
  15. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    wij zitten ook bij geertgen.
    is idd spannend ja en moet zeggen dat de eerste paar dagen langzaam gingen maar nu valt t wel mee. hebben dan ook een drukke en leuke week gehad met ondertrouw en jurk passen enz. dus dan gaat de tijd redelijk snel en t weekend staat weer voor de deur met lekker weer dus dat is zo voorbij.
    voel ook nog niks dus ga er niet vanuit dat k zwanger ben dan kan t alleen nog maar mee vallen.

    balen dat bij jullie eerste keer mislukt is op naar de volgende keer!
     
  16. Jessje003

    Jessje003 Bekend lid

    10 mrt 2014
    644
    0
    16
    NULL
    Wederom gefeliciteerd maar nu met de verloving! Haha. Leuk he al die voorbereidingen ;) Wij gaan ook trouwen, maar pas in 2016 :)
    Trouwens ook fijn dat de wet daarin eindelijk veranderd is he!

    Ik hoop toch voor jou dat je wel zwanger bent. Je hoeft natuurlijk niet meteen iets te voelen hé...
     
  17. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    ja zeker fijn dat de wet daarin veranderd is ja! 2016 is nog verweg maar toch is t voorje het weet zover! wij zijn eind april een jaar verloofd en toen leek t ook heel verweg maar komt nu steeds dichterbij :).

    en daar heb je gelijk in je hoeft niks te voelen idd maar wil me niet teveel erop verheugen al doe je dat stiekem toch natuurlijk.

    maare jij in mei weer tp. kan je dat niet elke maand doen? heb daar nog geen verstand van hoor wij doen gewoon iui namelijk
     
  18. Frummeltje13

    Frummeltje13 Actief lid

    11 dec 2013
    329
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn ook geertgen-gangers :p.
    Dat wachten is inderdaad het vervelendste. moet zeggen dat het me nu wel beter af gaat. Vorige (eerste) poging, dacht ik bij alles dat ik zwanger was. Nu weet ik dat het meeste heel normaal is en het normaal ook voorkomt, maar dan let je er niet op. Ik heb nu ook niet echt het idee zwanger te zijn (al hoop je er stiekem toch wel op ;) )
    En ik ben ook wel benieuwd ja, hoe dat zit met terug plaatsingen.

    En van trouwen, wij wisten al ruim twee en half jaar dat we gingen trouwen en dachten toen: dat duurt nog zo lang. En nu zijn we al weer meer dan een half jaar getrouwd haha
     
  19. Jessje003

    Jessje003 Bekend lid

    10 mrt 2014
    644
    0
    16
    NULL
    @Denanja Ja, ik weet ook dat ik de hele tijd mezelf probeerde wijs te maken dat het niks werd, zei het ook continu tegen mijn partner; grote kans dat dit niet lukt he? Maar stiekem hoop je het zo erg!!
    Tis denk ik een soort van zelfbescherming ;). Ik was ook best teleurgesteld toen ik 4 dagen voor mijn NOD testte en deze negatief was, maar zelfs daarna nog zo enorm de hoop dat het gewoonweg te vroeg was!!

    Nog maar een paar dagen voor jou en dan mag je eindelijk testen!

    We kunnen inderdaad iedere maand een TP doen, maar we hebben er zelf voor gekozen om even een maand over te slaan. Ik had alleen nooit verwacht dat die maand zo lang zou duren...:)

    @Frummeltje13 Toch wel grappig, misschien zijn we elkaar daar wel al tegen gekomen :p Hebben we daar op hetzelfde moment gezeten haha.

    Ik ben al een keer eerder getrouwd geweest, maar dat was een vreselijk huwelijk. Ik heb het gevoel dat ik nu voor het eerst ga trouwen. Voelt veel echter allemaal.
     
  20. Frummeltje13

    Frummeltje13 Actief lid

    11 dec 2013
    329
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jesje03, dat van elkaar tegen komen moet ik ook vaak aan denken. Ik schijf ook mee in geertgen topic en dat zijn all best wat mensen die op zelfde dag afspraak hadden. Sommigen hebben elkaar ook gezien haha.
    Nog iets, de kans dat je zaad krijgt van iemand uit daar topic, door de wederkerigheid, is ook zeker aanwezig. Haha
     

Deel Deze Pagina