Lettertype geboortekaartje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sjors82, 23 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjors82

    Sjors82 Niet meer actief

    Hoi,
    Ik laat een geboortekaartje ontwerpen, en nu heeft de ontwerpster me gevraagd welk letterype ik zou willen voor de binnenkant van het kaartje. Ik weet niet waar ik uit kan kiezen, maar wat vinden jullie en mooi lettertype daarvoor? Het mag een beetje dromerig/romantisch zijn, maar ook wel grappig. In ieder geval wel een beetje duidelijk leesbaar! Ik hoor graag jullie tips!
     
  2. AMS

    AMS Fanatiek lid

    14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik vind zelf lucida handwriting wel mooi. Je kunt in word de verschillende lettertypes gewoon uitproberen, dan kun je kijken wat je mooi vind en wat bij de stijl van je kaartje past.
     
  3. MissGin

    MissGin Fanatiek lid

    1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Wij hebben gekozen voor het lettertype "Papyrus"

    Ik zou idd in WORD een stukje tekst typen en dan verschillende lettertypes bekijken.

    Succes!
     
  4. Annemarie76

    Annemarie76 Fanatiek lid

    25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Wij hebben gekozen voor comic sans
     
  5. sheann

    sheann Fanatiek lid

    14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Mijn lievelingssite wat fonts/lettertypes betreft is Urban Fonts.

    Als je op een type font klikt (bv 3d) dan kan je de naam/tekst in typen die je wilt gebruiken. Je kan zelfs de kleur en achtergrondskleur instellen.

    Weet je of de ontwerpster met een Mac of een PC werkt want sommige lettertypes kun je alleen downloaden voor de PC. Dit kan je rechtsonder het lettertype vinden.

    Succes ermee
     
  6. AMS

    AMS Fanatiek lid

    14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    @ sheann: leuke link, wist helemaal niet dat die site bestond, thanks..
     
  7. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Die hadden wij ook!:)
     
  8. cornelia77

    cornelia77 Actief lid

    30 nov 2008
    138
    0
    0
    ligt toch ook helemaal aan of het meisje/jongen is..ontwerp van het kaartje..modern/klassiek/retro enzovoorts..
    zou gewoon de naam in words ofzo zetten en dan in zo veel mogelijk lettertypes uitprinten..zo kan het beste vergelijken lijkt mij..
    succes met het kaartje!!
     
  9. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik zou idd via een website allerlei lettertypen bekijken die je gratis kan downloaden! Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik die standaard lettertypen uit Word/PS/etc niet zo geweldig vindt.. Het mag best een beetje origineel als je je kaartje al laat ontwerpen! :)

    Veel succes
     
  10. Inkiewinkie

    Inkiewinkie Actief lid

    5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Bij ons wordt het Bookman Old Style voor de meeste tekst. Ik vind dat gewoon een goed leesbaar lettertype. Niet erg origineel of spannend, maar ik wil graag dat mijn oudtante van 94 het ook nog kan lezen. :)
    Er komt nog een spreuk op het kaartje en dat doen we dan in een ander lettertype, iets meer zwieriger ofzo.
     
  11. saartje32

    saartje32 Actief lid

    29 okt 2007
    287
    0
    0
    Kijk ook eens op www.dafont.com die zijn ook allemaal gratis, ze zijn onderverdeeld in categorieën en je kunt ook een voorbeeld tekst ingeven.
     

Deel Deze Pagina