Leuk zwangerschapsdagboek

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Storm, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Storm

    Storm Niet meer actief

    Hoi hoi,

    Sinds afgelopen vrijdag weet ik dat ik me weer voor negen maanden (of de resterende 7+) tussen de zwangeren mag voegen.
    Mijn ik-kan-het-nog-steeds-niet-geloven-idee maakt langzaamaan plaats voor oke, het is echt zo!
    Nu ben ik op zoek naar een leuk zwangerschapsdagboek.
    Tijdens de zwangerschap van mijn zoontje had ik Zwangerzapnotities van Mariël Croon, maar die vond ik stiekem toch niet zo leuk als ik dacht dat ie zou zijn.
    Ik wil graag 1 waar ik zelf ook dingen in kan stoppen, maffe buikfoto's, de grote broer, papa, andere herinneringen. En natuurlijk om zelf in te schrijven.
    Nu kan ik natuurlijk helemaal zelf 1 gaan maken, maar ik vind het ook wel leuk als er een soort weekwijzer in staat, net als bij de banners op internet. Je kindje is nu, ontwikkeld nu...
    Liefst wel met een beetje humor.
    Iemand tips?

    Groetjes Storm
     
  2. Tamara84

    Tamara84 Bekend lid

    16 okt 2008
    688
    0
    0
    Ik heb bij beide zwangerschappen het 9 maanden dagboek van Marianne Amelink gehad.

    Er kan veel worden ingeschreven en elke week staat er ook een bladzijde met informatie in. Elke maand 2 bladzijdes plaats voor aantekeningen en / of foto's en elke maand ook een lijstje om klachten / kwaaltjes en je tailleomvang in te noteren e.d.

    Erg grappig zijn de dagboeken niet maar ze voldoen wel aan de meeste eisen denk ik....

    Je kan ze gewoon bij elke boekwinkel en prenatal kopen.
     
  3. Biccy

    Biccy Fanatiek lid

    28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
  4. Liiaatje

    Liiaatje Actief lid

    8 okt 2010
    214
    0
    0
    Ik heb ook de negen maanden dagboek. Ik vind het wel leuke.
    Ik wou eerst de zwangerschap notitie boek (roze boekje)
    maar toen ik in de boekenwinkel kwam zag ik dat er veel meer keus was en de eerste voorkeur die ik had was helemaal niet zo leuk als ik dacht.
     
  5. poppedopje

    poppedopje Fanatiek lid

    29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik heb het negen maanden dagboek van Pauline Oud. Per week beantwoord je een aantal vragen over je zwangerschap, je wordt dus geleid in wat je schrijft, er is niet echt heel veel ruimte om zelf nog stukjes toe te voegen (er is wel ruimte, maar geen hele pagina's). Wel staan er weetjes in over je baby, over hoe ver je bent en wat daar bij hoort, ruimte voor foto's en het ziet er ook nog erg leuk uit!
     
  6. HOG

    HOG Niet meer actief

    Ik heb ook het boek van Pauline Oud. Leuke hieraan vind ik dat je hier een reeks van hebt, dus ook kraambezoekboek, baby's eerste jaar.
     
  7. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Hier ook! Erg leuk om te doen, het fijne vind ik dat je geleidt wordt in je verhaal, maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk;)
     
  8. La Palma

    La Palma Fanatiek lid

    24 mei 2010
    2.721
    0
    0
    NULL
    NULL

    Hier ook die van Pauline Oud :)
     
  9. Ladydi85

    Ladydi85 Niet meer actief

    Ik heb ook die van Pauline Oud. Hiervoor had ik van Marianne Ammelink (ofzo?) en die vond ik niet zo super. Een beetje raar zag het eruit en je kon elke week van zaterdag tot vrijdag invullen wat je had gedaan. Maar mijn nieuwe weken begonnen op een woensdag, dus ik was altijd in de knoop met wat ik waar moest invullen wat ik had gedaan.

    Die van Pauline Oud is ontzettend vrolijk en er zijn ook meerdere boeken van: kraambezoekboek, opgroeiboeken etc.

    Oh en van harte gefeliciteerd natuurlijk he :D
     
  10. siepie

    siepie Fanatiek lid

    28 apr 2010
    3.424
    3
    38

    Hier ook!
    Echt leuk dat het ook een hele serie is!
    Het is wekelijks wat schrijven aan de hand van vragen, fijn in te vullen en overzichtelijk.

    Gefeliciteerd trouwens!
     
  11. Storm

    Storm Niet meer actief

    Die van Pauline Oud ziet er wel erg leuk uit zeg.
    Ben vandaag naar de boekhandel geweest, daar hadden ze alleen die van Marianne Amelink. Uiterlijk vind ik die een beetje saai, maar er staat wel veel leuke info in. Nog maar even naar een andere boekhandel toe om te kijken of daar nog wat ligt.
    Bedankt voor de reacties
     
  12. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik had in 2007 het zwangerschapsweekboek van Lenny Duijvelaar. Vond het een superleuk boekje waar ook gerichte vragen aan de papa gesteld werden. Zo kan de aanstaande papa ook geregeld wat opschrijven in het dagboekje.. Helemaal leuk dus! Deze zwangerschap lang naar gezocht en uiteindelijk weer weten te vinden, dus superblij! Alle andere dagboekjes vond ik eigenlijk niet echt leuk, saai, alleen maar gericht op mama/baby etc.
     
  13. misa

    misa Niet meer actief

    Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

    Ik heb een mooi notitieboekje bij v&d gekocht en schrijf echt als een dagboek: datum erboven, op de hele week: hoeveel weken ik ben, wat er in ons hoofd om gaat, hoe ik me voel, foto's van de echo's en de buik, de omvang van de buik, denken over de namen. En ik kleur en plak er allerlei stickertjes bij. Erg leuk!
     

Deel Deze Pagina