Leuke aparte unieke ideeën bruiloft/feest?

Discussie in 'De lounge' gestart door missym, 3 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Volgend jaar in mei gaan wij trouwen en ik ben op zoek naar tips om het net even anders te doen dan 'normaal'.

    Wie hebben er leuke ideeën?

    Mag van alles zijn, van leuke doe dingen tot decoratie.


    Er komt ongeveer een man of 70, waarvan 15 kinderen. Allemaal daggasten, van 14:30 tot 00:00.
     
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    WiJ hadden als trouw auto een grote truck.. zoiets? :D
     
  3. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Zulke ideeën idd.

    Een auto hebben wij al, ook de locatie.

    Ik ben meer op zoek naar leuke ideeën voor die dag, ik las net ergens over het huren van een lakei bijvoorbeeld. Dat lijkt mij heel leuk als ontvangst (als het budget het toe laat).

    Maar wat kun je nog meer doen om de sfeer erin te krijgen? Leuke grapjes zeg maar..
     
  4. meme29

    meme29 Actief lid

    21 okt 2013
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden snorretjes en brilletjes neergelegd om mee op de foto te gaan bij binnenkomst, we wilden graag iedereen op de foto maar niet een standaard kiekje. Er zitten heeeele creatieve creaties tussen, helemaal degene die later op de avond gemaakt zijn ;) die hebben we maar niet in t fotoboek gedaan (aparte fotoboek gemaakt van alles eromheen, voorbereiding lunch dinner feest afterparty enz)
     
  5. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.281
    7.842
    113
    Gelderland
    Ik zou zeggen kijk eens op pinterest. Genoeg toffe ideeën!

    Oa. Een echte ijskar huren voor het dessert
    Kleurloze ballonnen (hoe heet dat nou) met confetti erin
    Ik heb van een oude koffer een kaarten'doos' gemaakt.
    Bedankjes in de vorm van een bedrukte zonnebril of slippers ( leuk aandenken)
    Door de warmte kom ik ff niet op dingen ;) maar op pinterest staan leuke dingen!
     
  6. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Die koffer heb ik al in huis :D

    kleurloze ballonnen is een goed idee, daar ga ik voor kijken. Zeker met helium dacht ik voor op de groepsfoto..
     
  7. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.281
    7.842
    113
    Gelderland
    Hierbij mijn koffer, ook heb ik zelf de ring kussentjes gemaakt. Wat ik ook leuk vind is taartvorkjes laten bedrukken met jullie letters voor het taartmoment.
    Die grote ballonnen zijn idd ook geweldig!
     
  8. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.281
    7.842
    113
    Gelderland
    Mijn ringkussentjes ook even op de foto.
    Ik gebruik opgepimpte conserve blikken voor de bloemen (gipskruid met roosjes)
    nog wat ideeën, een wegwijzer, een kruiwagen met ijsblokjes voor het bier, mrs ms bordjes bij jullie stoelen, papieren zakken voor de waxinelichtjes. Ik heb veel versiering besteld op langzalzeleven . com. Daar heb je veel keuze in kleur en thema's. Veel plezier met de voorbereidingen!
     
  9. Nacho

    Nacho Fanatiek lid

    3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Wij hadden in plaats van een gastenboek een doek met een boom waar iedereen zijn vinger op mocht drukken met gekleurde inkt. Leuk voor de kids!

    Om het feest op gang te krijgen hadden we een openingsdans ingestudeerd op dat liedje van Dirty Dancing. We hebben de dans door iemand anders laten verzinnen en aan ons laten leren, want wij dansen eigenlijk bijna nooit samen. Dat in combinatie met niet besparen op een echt goede dj heeft van ons feest een knalfeest gemaakt. Helaas te vaak meegemaakt dat de dj plaatjes niet goed in elkaar kan laten overlopen, dubbele nummers draait of niet goed weet op welke muziek de gasten zitten te wachten.
     
  10. meme29

    meme29 Actief lid

    21 okt 2013
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ja ons gastenboek is een jengatoren, daar hebben alle gasten wat opgezet. Er stond een tekst bij of iedereen zijn steentje wilde bijdragen. :)
    Wij hadden geen boog maar 2 ballonenpilaren, en feestlokatie stonden ze ook en veel heliumballonnen in ons kleurthema. Ik heb inderdaad uren zitten snuffelen op pinterest.
     
  11. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.216
    751
    113
    home sweet home
    Als gastenboek een foto waarom de gasten iets korts neer kunnen zetten? Vind hem bij ons echt super leuk geworden en hangt bij aan de muur en in een gastenboek zou ik toch niet meer kijken
     
  12. Knapie

    Knapie Fanatiek lid

    5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Doorzichtig :D
     
  13. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.281
    7.842
    113
    Gelderland
    Dank je :D Pff die hitte ;)
     
  14. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Transparant, denk ik :p

    Bedankt voor de leuke ideeen!

    Een dj hebben wij al, geadviseerd door de locatie. Hij komt daar vaker, is betaalbaar en kent de locatie.
    Op onze uitnodiging vragen we aan iedereen hun favo dansnummer door te geven aan de ceremoniemeester, die we dan aan de dj geven. Leek mij een leuk idee, zo kan iedereen genieten van een eigen nummer :)
     
  15. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.457
    10.660
    113
    Voor schoonzus en schoonbroer hadden we op hun trouwdag als gastenboek briefjes gemaakt waarop de gasten vragen moesten beantwoorden zoals:
    - waar ken je het bruidspaar van
    - welke tip geef je als beste restaurant waar ze echt een keer moeten gaan eten
    - wat wens je hen toe
    etc etc.
    Was erg leuk.
     
  16. Koon

    Koon Niet meer actief

    Een vriendin had 2 grote bakken vol met dancing shoes.
    Slippers (witte flipflops met hun initialen) voor mannen en vrouwen zodat ze die konden aantrekken als de hakken/nette schoenen niet meer lekker zaten.
    Rond een uur of 10 hingen alle hakken in een boom en liep iedereen op slippers, vooral van de daggasten dan. Was erg fijn!!
    Ook was daar een snoeptafel/hoek met alleen maar roze snoep.
     
  17. Koon

    Koon Niet meer actief

    Oja en een polaroid camera waar iemand foto's mee maakte van de mensen die binnen kwamen. Deze werden ter plekke aan verticale linten gehangen.
     
  18. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Hier hadden we ipv een gastenboek een groot canvas doek gebruikt.die had ik rood geverfd en daarbij zwarte stiften bijgelegd. Hij hangt nu in de woonkamer boven de bank dus je ziet het elke dag.
     
  19. MotherMary

    MotherMary Fanatiek lid

    10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Wat ik altijd zo'n leuk idee vind:

    'Checklistjes' op tafel van dingen/momenten waar de gasten zelf foto's van kunnen maken, met mobiele of evt wegwerpcamera (leuk voor de kinderen). Op het lijstje kunnen de volgende dingen staan.

    Maak een foto van:
    - een ongeziene kus tussen bruid en bruidegom
    - het boeket, als de bruid het niet zelf vast heeft
    - een toast
    - een trotse moeder van de bruid/bruidegom
    - de reactie op een grote verrassing
    - een achtergebleven bordje taart
    - een decoratiedetail
    - de bruidegom die stiekem verliefd naar zijn bruid kijkt.
    - dansende kinderen
    - iemand die lacht en huilt tegelijk
    - Etc.

    Kijken wie alles van de lijst vastgelegd krijgt! Trouwens leuk om op de lijst niet de 'voor de hand liggende' dingen te zetten (eerste kus, openingsdag, aansnijden van de taart). Die worden meestal standaard vastgelegd, door fotograaf of gewoon gasten. Dit zorgt voor uniekere foto's.

    Ohja nog wat: je kan je eigen bruiloftsinstagram aanmaken, zodat alle mobiele foto's gepost kunnen worden en jullie ze ook meteen hebben.
     
  20. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.851
    1.668
    113
    Vrouw
    Home - Arnhems Meisje

    Dit is een erg leuke site met allemaal net even anders ideeën. Onze ceremoniemeesters hadden aan het eind van de avond allemaal wensbalonnen die iedereen op mocht laten. Magische einde van de avond de hele lucht gevuld met die dingen
     

Deel Deze Pagina