Leuke haarstijlen (voor mama)

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Ciska85, 12 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ciska85

    Ciska85 Actief lid

    3 jun 2016
    357
    198
    43
    Vrouw
    Bergen op Zoom
    Ik ben nooit echt een meisje-meisje geweest, maar nu ik zelf een kindje heb, vind ik het steeds belangrijker om er leuk uit te zien. Make-up kan ik niet verdragen, kledingstijl werk ik aan, maar haarstijlen vind ik echt moeilijk! Ik heb mooi lang haar, maar kan eigenlijk alleen maar een paardenstaart maken (wat ik dus bijna dagelijks in heb, want lang los haar is niet handig met babies) en een niet al te mooie vlecht. Dus nu heb ik mezelf uitgedaagd om vier weken elke dag een andere haarstijl te dragen. Ik zit op dag drie (dag 1 mislukt knotje, dag 2 rare paardenstaart opzij, dag 3 eenvoudige vlecht) en heb geen idee wat ik morgen ga doen. Hebben jullie leuke haarstijlen voor absolute beginners? Misschien met tips en foto's of zo van hoe te maken? Hoe dragen jullie je haar het liefst? Waar haal je je haarbenodigdheden (elastiekjes, speldjes etc.) en wat heb je eigenlijk nodig?
    Help!
     
  2. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Ik kan mijn haar niet zo lang vast doen. Krijgt ik haarpijn van, maar naar een nette gelegenheid heb ik wel eens een donutknot in. Die is vrij gemakkelijk in te doen, en hij blijft goed zitten. Een gewone knot met mijn eigen haar krijg ik niet voorelkaar. Op pinterest kan je misschien nog meer ideeën vinden.
     
    Ciska85 vindt dit leuk.
  3. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Probeer ook eens iets met vlechtjes. Ik vlecht wel eens een (voorste) kwart van mn haar in, om het vervolgs in een staart te doen. Staat net even wat stoerder.
    Je kunt ook wat vlechtjes maken en dan in je staart meenemen.
    Ook draai ik mijn voorste lokken wel eens in naar binnen. HEEL simpel, maar geeft toch weer een andere look. (Zie foto)
    Als je haar wat langer is kun je je staart vlechten, of met meerdere elastiekjes doen.

    Je kunt een knotje ook middenechterop je hoofd doen, maar probeer het knotje eens wat meer in je nek te doen. Staat wat sjieker.

    Kijk vooral eens op pinterest, daar staan heel veel ideeën.

    Mijn tip: begin met kleine varianties op kapsels die je al wel fijn vind. Dat houdt het makkelijk en fijn.

    PS: ik ben verre van meisje-meisje, maar haren doen vind ik oo zn tijd wel leuk. Zolang het makkelijk is ;)
     
    Ciska85 vindt dit leuk.
  4. miss C

    miss C VIP lid

    20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ik lees even mee, hou ervan om met mn haar te rommelen ook al heb ik mijn haar altijd hetzelfde..:D
     
    Ciska85 vindt dit leuk.
  5. Ciska85

    Ciska85 Actief lid

    3 jun 2016
    357
    198
    43
    Vrouw
    Bergen op Zoom
    O, al heel wat tips! Ik heb inspiratie voor morgen. :o:
     
  6. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Je kan het ook eens aan de kapper vragen, die kan tenminste met ons haar dingen waar ik nooit opgekomen was (en die ik thuis niet altijd even makkelijk kan reconstrueren, maar dat is een ander verhaal).
     
  7. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.885
    1.383
    113
    Niet super spannend, maar valt wel veel variatie op te bedenken: je haar halveren en het bovenste vast doen en onderste los? Met het bovenste kan je dan variëren met wat hierboven gezegd is, knot/vlechtjes/draaien .
     
  8. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Wat een leuke uitdaging!

    Ik varieer te weinig. Vaak gewoon los, soms helemaal ingevlochten, soms een kwart invlechten en met een elastiekje vastmaken zodat de rest in je losse haar valt, een vlecht opzij, een klein vlechtje die ik met een schuifje vast maak in mijn haar, een hoge staart, een hoge staart met vlecht erin en dat was alles geloof ik ;)

    Wat betreft haar spullen slaag ik toch het beste bij Kruidvat. Action ook geprobeerd maar dat zakt er eerder uit bij mij.
     
  9. Diaantje88

    Diaantje88 Bekend lid

    10 feb 2013
    612
    86
    28
    Pinterest app downloaden staan ws ook heel veel ideeen en uitleg
     
  10. NavyCrimson91

    NavyCrimson91 Niet meer actief

    Ik ben ook absoluut geen meisje-meisje, maar ik vind het wel leuk om met mijn haar te prutsen :)

    Ik heb lang, best dik haar. Ik draag het:
    - los
    - staart
    - visgraatvlecht (strak, los, variaties)
    - knot
    - ingevlochten
    - ingevlochten + knot/staart

    Ik kon er eerst ook niks van, maar het is echt oefenen. Ik stond soms uren in de badkamer om dingen uit te proberen. Ik was vroeger gerust een uur bezig om een goede paardenstaart te maken, gewoon omdat ik het niet kon.
    Ondertussen heb ik daar geen tijd meer voor, maar ik kan het wel snel.

    Wat ik deed was inderdaad Pinterest en YouTube filmpjes. Daar wordt stap voor stap verteld wat je moet doen.
    Dat probeerde ik dan. Veel oefenen, ik bedacht zelf variaties.
    En ondertussen gaat het heel prima!

    Maar als je lang haar hebt, zou ik echt een visgraatvlecht aan raden!
    Staat erg leuk en is niet heel moeilijk.
    Zo bijvoorbeeld:
    Zoals zij het doet, met die draaiingen boven op hoeft niet eens. Ik doe al m'n haar naar één kant, verdeel het in tweeën en vlecht het dan.
    Dan kan je het daarna lekker strak laten zitten of de plukken dus wat uit elkaar trekken voor een nonchalante, losse look. Succes!
     

Deel Deze Pagina