Leuke/ uitnodigende knuffel voor dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door annabel88, 28 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    Hallo! Ons zoontje heeft geen knuffel en geen speen... of misschien ook wel: ik. Maar aangezien ik niet altijd in de buurt kan zijn en hem toch graag een houvast wil geven ben ik op zoek naar een knuffel die hij wel leuk vindt!

    Hij vindt er dus vooralsnog geen drol aan.. Misschien zijn er kenmerken die kindjes net wat meer aanspreken? Iemand een idee?
     
  2. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Heb je een tutteldoekje al eens geprobeerd? Hier zijn bij beide kids een tutteldoekje hun favoriete knuffel. Mijn dochter heeft een zelfgemaakte gekregen en mijn zoontje een aapje van Happy Horse. Beide wel vanaf de geboorte, dus dat is natuurlijk wel een verschil met jouw zoontje, maar hier geven ze beide zeer veel geborgenheid. Ze zijn makkelijk vast te houden (licht), kunnen over het gezicht gelegd worden e.d., zoontje sabbelt er soms aan etc.
    Knuffels vind mijn zoontje ook nog niet veel aan, om even kort mee te spelen, maar meer ook niet. Terwijl zijn tutteldoekje overal met hem meegaat.
     
  3. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Hier ook een zoontje die niets heeft met knuffels ook al heeft hij er heel wat. Hij flikkert ze uit bed, gooit ze door de kamer.. Het enige knuffeltje wat hij wel in zijn bed houdt is een schaap knuffeldoekje van Happy Horse. Hij is klein en elke avond krijgt schaapje een kusje en legt hij hem zelf al in zijn bed naast hem neer. Deze heb ik ook pas vorige maand ofzo gekocht. Het is deze

    https://www.bol.com/nl/p/happy-horse-lam-leo-knuffeldoekje/9200000073965679/?suggestionType=typedsearch&bltgh=he2-Pqk2xszMTdLjVYxEsg.1.18.ProductTitle
     
  4. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Mijn ervaring is dat ze zelf hun knuffel kiezen.
    Bij beide kinderen heel veel verschillende aangeboden en uiteindelijk kozen ze er allebei 1 die ik zelf helemaal niet knuffelig vond.
    N loopt met een muis en C heeft een beer.
    Beide een andere structuur.. de muis is heel zacht en de beer wat ruwer.

    Probeer dus verschillende knuffels met verschillende stoffen.
     
  5. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Ik had voor dochter een überleuke olifant in gedachten (ik spaar ze dus dacht; win win). Vanaf dag 1 is haar schaap favoriet:rolleyes:
    Bij zoon dus ook zo’n schaap gegeven. Zelfde als m’n dochter. Helemaal op Texel gekocht. Wat denk je? Wil hij die olifant!
    Ik denk dus dat kinderen zelf kiezen en zich niets aantrekken van onze ideeën. Koop gewoon wat verschillende en zie waar het schip strandt.
    En misschien helemaal geen knuffel uiteindelijk maar een doekje?
     
  6. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Hmm misschien een knuffel meer met ribstof? Dat friemelt lekkerder. Houdt mijn zoon ook van! Zal weer eens pb’en;)

    Ook leuke knuffelsvan dit merk ( Jellycat), ook vibrerende. 6D02DC0E-FF31-4189-932C-097355FC13F5.png
     
  7. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.801
    8.666
    113
    Onze knul had geen speen of duim en hield niet van knuffels. Pas tegen 1/ 1.5 begon hij een beetje interesse te krijgen. Overigens een kleine dikkie dik
     
  8. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.884
    1.383
    113
    Evt hem meenemen naar een winkel en zelf uit laten zoeken ? Bij zo'n grote babywinkel hebben ze veel leuke naast elkaar
     
  9. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Als het gaat om het geven van houvast/geborgenheid, is het dan een idee om te kiezen voor een knuffel met witte ruis/baarmoedergeluiden/hartslag?

    Ons zoontje heeft het vosje (2x) van deze website:
    https://riffraffandco.com/
    Het komt uit Australië, dus ik begrijp dat het niet iets is wat zomaar even gekocht wordt, maar ik was zelf meteen verliefd toen ik ze zag ;)
    Ons zoontje heeft 'm sinds hij ongeveer 6 weken is en is inmiddels onafscheidelijk; hij slaapt ermee, speelt ermee en heeft hem onderweg bij zich. Hij begint nu langzaamaan te begrijpen dat hij ook zelf het geluid aan kan zetten, zo leuk :)

    Een tip die ze vanuit deze website meegeven is dat je de knuffel eerst een tijd bij je draagt, op je huid. Ongeveer 1-2 weken, zodat jouw geur eraan komt.
    Wellicht is dit sowieso een idee om eens uit te proberen, ongeacht welke knuffel je uiteindelijk koopt? Wie weet is dat net hetgeen wat je zoontje nodig heeft om de knuffel wel leuk te vinden :)
     
  10. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    644
    375
    63
    Een knuffel met lange oren of staart doet het hier goed.

    Ze kiezen inderdaad zelf hun knuffel. Tenminste onze oudste. Daar was eerst een olifantje favoriet en nu een knuffel met lange staart

    Bij onze andere 2 kids heb ik vanaf de geboorte een knuffel bij hun gelegd en die blijft favoriet.
     
  11. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Hier ook idd iets slungeligs. Hier lijkt Muco (die aap van CF stichting) het nu te gaan winnen, hoewel hij de uil van klaas vaak uit de efteling ook wel erg lief vindt.
     
  12. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    Allemaal bedankt voor de reacties! Ik heb inmiddels een doekje geprobeerd maar niks en een andere knuffel (geleend haha), ook niks.

    De tip hem zelf te laten kiezen in de speelgoedwinkel is een hele goede!

    Tip van verschillende stofjes ook. Ik had wel een rib olifantje met labels en bijtdingen maar daar had hij bijna een hekel aan zelf haha, die kreeg echt geen blik waardig. Gek he!

    En @Kristel86 , wat is die leuk!! Ik overweeg 'm direct te bestellen. Wel prijzig maar zie dat als je iemand anders laat kopen via jouw link, je er zelf 1 gratis krijgt. 2 voor de prijs van 1 dus :D
    Is het muziekje niet te hard en echt rustgevend?
    Geen idee of dat helpt of juist wakker houdt.. hij is geen muziekje gewend. Wel een poos gedaan maar ook daar leek hij niks om te geven.

    Ik ga met de tips aan de slag iig, bedankt allen!
     
  13. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    @Kristel86 wat was jij trouwens kwijt aan invoer kosten? Ik heb laatst besteld bij ergopouch Australië en moest naast de 21 procent btw ook nog even 17.5 euro service kosten voor Postnl neertikken. Dit laatste vond ik een beetje jammer... Op zo'n knuffeltje ook wel een aardig bedrag dan :$
     
  14. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.695
    14.045
    113
    Hier een pinguin uit de bumba serie (heb dat hele beest nog niet gezien maar goed) dat is echt de love of her life. Daarnaast een ruime collectie maten aan dikkie dik knuffels. Van innie minnie tot net zo groot als haar. Helemaal mesjokke van oranje katten, maar poes wil ze best missen als kwakwak maar mee is. En die gaat echt bijna overal mee heen al sinds dat ze een jaar oud is.

    Je kan alles in tweevoud inslaan, de pech is vaak, degene die je niet hebt dat wordt m. Dus probeer in de replaceable hoek te blijven van vaste types, eenmaal maatjes kan je dan vaak nog wel een broertje halen. En niet vergeten geregeld te wisselen anders wordt t slijtage verschil wel erg groot.
     
  15. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    Nou ik twijfel alweer over de riff raff, ben bang dattie zichzelf alleen maak wakker maakt. Misschien toch vooral geschikt voor babytjes zodat je m aan kunt zetten wanneer dat handig is..

    Heb m meegenomen en knuffels laten zien maar hij moest er wederom niks van hebben. Kan alleen nog proberen inderdaad een knuffeltje bij me te nemen de komende weken en wie weet. Ga op zoek naar een knuffeltje met veel verschillende stofjes denk ik?

    Ik dacht er ook aan gewoon 2 weken lang te zeggen dattie m niet mag hebben, dan wil hij m tegen die tijd vast heel graag :roflmao::roflmao:
     
  16. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.695
    14.045
    113
    Labeltjes er aan werkt ook heel goed, gefrunnik vooral als ze moe zijn. Gewoon tijdje bij je houden dat jouw luchtje er aan zit. Weet niet of t nu nog effect heeft maar allicht.
     
  17. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @annabel88 Leuk zijn ze he?! :)
    Ik heb er eerst 1 aangeschaft om uit te proberen of het wel echt iets zou zijn voor ons/hem. Deze moest ik zelf ophalen bij een PostNL locatie en hier heb ik toen 23,- voor bij moeten betalen aan invoerrechten e.d.
    Enkele weken geleden heb ik een tweede aangeschaft (als back up) en deze werd gewoon aan de deur bezorgd en hier heb ik niks voor bij hoeven betalen.
    Ik durf niet met zekerheid te zeggen waar het precies aan ligt - wellicht gewoon toeval - maar mogelijk heeft het met de manier van verzenden te maken gehad. (Goedkoper de tweede keer)
    Voor de tweede bestelling had ik namelijk een code voor gratis internationaal verzenden, dus wellicht dat ze hierdoor voor een andere/goedkopere manier van verzenden hebben gekozen wat dit als gevolg had.

    Binnenkort wéér een nieuwe bestellen, maar dan een andere variant; we krijgen een neefje/nichtje erbij en het lijkt mij een super leuk kraamcadeau om te geven! :)
    (De back up mogen ze dan alleen zelf regelen, indien nodig. Duur grapje anders, haha.)

    Qua geluid zijn er trouwens 2 volumes; bij ons staat hij op de zachtste stand en ik vind het een prima volume, niet te hard en niet te zacht. De white noise/hartslag staat aan als hij gaat slapen en het melodietje als we met hem gaan wandelen :)
    (Bij dagelijks, veelvuldig gebruik vreet het wel batterijen trouwens; oplaadbare zijn dus zeker aan te raden! ;))
     
  18. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.048
    874
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje heeft als lievelingsknuffel de lievelingsknuffel van onze jongste dochter. :rolleyes: Niet handig. We hebben een soortgelijke knuffel geprobeerd maar die wil hij niet.
    Nu heeft hij deze:


    9200000020502154.jpg
     
  19. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.916
    1.170
    113
    Misschien is hij er nog te jong voor? Mijn 2 kids hebben pas later een favo knuffel gekregen. Mijn oudste was een jaar of 2/2,5 en mijn jongste heeft echt sinds 2 weken een favoriet. Had ik totaal niet verwacht, want ze gooide alle knuffels uit bed. En nu heeft ze een beertje en daarmee is ze onafscheidelijk.
    Ik zou niet te hard zoeken. Komt vanzelf wel of misschien wel niet.
     

Deel Deze Pagina