Leukste voorlees/sprookjesboek peuter meisje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door RoIn, 14 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Mijn dochter wordt 2. Ze vindt het heerlijk om voor het slapen gaan voorgelezen te worden.

    Ik heb nu een boek van de Action met allerlei bekende sprookjes. Op de tekeningen gebeurt heel veel en het is weinig tekst, 1 verhaaltje duurt zo'n 3-4 minuutjes denk ik. Ze geniet ervan.

    Hij is bijna uit, wrs kan ik hem voor haar gerust nog eens lezen.. en nog eens... en nog eens.. :D
    Maar voor mezelf zou ik wel een nieuw boek willen.

    Wat vinden jullie (of liever, jullie kindjes) nu echt een leuk voorlees/sprookjesboek?
     
  2. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    Mijn peuter van 2,5 vind de boeken van

    Liselotje
    Bobbi
    Dribbel maakt muziek
    Over een molletje die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft
    Woezel en pip boeken (de grote voorlees boeken)
    Luiereend en potje knor
    Kikker en zijn vriendjes
    Enz enz


    erg leuk:D

    Toen ze 2 was hadden wij ook de boekjes van Coco aap van de action ..
    Nijntje
    Flappen boekje waar is Dribbel
    Gonnie en bo
    Gonnie en Gijsje
    Flappen en voel boek waar is milo de kat en waar is Bram de beer
     
  3. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ja klinkt leuk! Gonnie en Gijsje vind ik ook leuk!
    Maar ik ben eigenlijk op zoek naar van die dikke, waar meer verhalen in staan.
    Dank voor je tips en ervaring!
     
  4. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Alle korte verhaaltjes van Marian Busser en Ron Schroder. Heerlijk ook om voor te lezen :)
    Vooral ook de versjesboeken. Dochter kende er op een gegeven moment ook meerdere uit haar hoofd, zo schattig :) .
     
  5. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Bij de bieb kan je samen met haar iets uitzoeken. Dl pakte al vrij snel boeken waarvan iets op de kaft herkende (ze zien / kennen altijd meer dan je denkt, is mijn ervaring).
     
  6. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Voor de jongste lezen we elke avond een boekje van Bobbi voor. We hebben er een stuk of 10, dus wisselen we elke avond (dat is voor onszelf, hij zou best elke avond dezelfde willen horen denk ik ;) )
     
  7. tessa321

    tessa321 Fanatiek lid

    13 feb 2013
    1.007
    157
    63
    Gelderland
    Jip en Janneke! Niet te lang en we zoeken vaak een passend verhaal nav wat we hebben meegemaakt die dag of wat we de dag erna gaan doen.
     
  8. miss C

    miss C VIP lid

    20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    mijn dochter is verslaafd aan verhaaltjes van dikkie dik, ze hoort het liefst elke dag dezelfde verhaaltjes..
    we wisselen af met boekjes van de bieb, omdat we geen zin hebben om elke dag hetzelfde verhaaltje te moeten voorlezen..
     
  9. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.156
    768
    113
    Met stip op nummer 1: Liselotje!!

    verder ook favoriet: Puk van de petteflet, Floddertje oude boekjes van Van der Hulst
     
  10. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.779
    113
    Naast de standaard boeken (dikkie dik, Nijntje, Gonnie, we gaan op berenjacht) lezen we ook voor uit een groot voorleesboek Hoi hoi wat fijn het dikke voorleesboek voor peuters. Heel veel verschillende verhalen. Ook jip en Janneke lezen we elke dag, je moet soms alleen de tekst wat aanpassen.
     
  11. Deliana

    Deliana Niet meer actief

    Op die leeftijd stond hier Jip en Janneke op nummer 1. Verhaaltjes zijn niet te lang en sluiten aan bij de belevingswereld van peuters en kleuters. Ik zoek ook vaak verhaaltjes uit het boek passend bij het thema van nu, st. Maarten, kerst, herfst, noem maar op. Mijn zoontje is nu 5,5 en hij vindt het nog steeds leuk.
     
  12. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Jan en noortje is ook onwijs leuk.
    Ook in verzamelboek te krijgen.
    Geschreven door marianne busscher
     
  13. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    "Hallo Hallo Wie stinkt daar zo?" is een compilatie van verschillende schrijvers. Maar misschien voor een kindje van net 2 jaar nog te moeilijk.
     
  14. mellanie76

    mellanie76 VIP lid

    5 aug 2016
    17.645
    800
    113
    moeder
    Rotterdam
    :)Boekjes van Bobbi en boekjes met korte verhaaltjes van Marianne Busser en Ron Schroder
    Dit zijn meestal zeer leuke verhaaltjes over bepaalde thema's die in het leven van je kind nu centraal staan.
    Bv Hoera ik ga naar de peuterspeelzaal.
    Hoera ik krijg een zusje.
    Hoera ik ga op vakantie.
    Enz
    Echt een aanrader!!!!!!:):)
     
  15. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

Deel Deze Pagina