Lhpiek moeilijk te vinden, hcg laag?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Heidezicht, 10 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Is er een verband tussen het lastig kunnen vinden van de LH piek (testen worden nooit echt positief, knallen niet, maar cyclus is wel regelmatig en kloppend bij de timing van de eisprong) en pas laat positief op zwangerschap testen? Ik ben benieuwd naar ervaringen.
     
  2. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Ooh dit vind ik een interessante!
    Hier pcos, tijdens eisprong opgewekt en niet opgewekt heb ik geen positieve ovulatietesten gehad. Ik testte 13 dpo pas positief...
     
  3. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.356
    113
    In mijn geval zou ik zeggen van niet. Ik heb een zeer korte LH piek (moet 2-3 keer testen per dag om ‘m niet te missen), maar heb twee van de drie zwangerschappen op 8DPO positief getest. De andere zwangerschap op 10DPO, maar gezien het streepje had die ook zeker op 8DPO positief uitgeslagen.

    Maar vanwaar deze vraag? Heb dit nog niet eerder gehoord, klinkt interessant :)
     
  4. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    De reden van de vraag is dat ik van verschillende mensen heb gehoord die op de ovulatietesten (ook bij meerdere keren testen) nooit positief testen. Ikzelf test ook niet heel duidelijk. Een deel van deze mensen testte ook pas laat positief qua zwangerschapstesten. En nu dacht ik, HCG en LH lijkt op elkaar, je kunt immers ook een positieve ovulatietest krijgen op HCG, en alles wordt hormonaal aangestuurd vanuit de hypofyse. Mijn theorie was dus dat je wellicht als je dus een minder duidelijke LH piek hebt, je wellicht ook minder HCG aanmaak hebt en dus later positief test.

    In het bijgevoegde bestand zie je het maximale wat een ovulatietest bij mij geeft. Deze 2 zijn van de vorige cyclus waarbij ik nieuwsgierig was naar het verschil tussen de testen. Beiden Sensitest, de midstream en de pro dipstick. Ik heb 4 keer per dag getest, doorgetest en ben 16 dagen na deze test ongesteld geworden.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Sado vindt dit leuk.
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Ik vind die hartjes test toch duidelijk een knaller van een ovu test hoor :).
     
  6. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Leuke theorie, maar klopt helaas niet. LH wordt in de hypofyse gemaakt. hCG door trofoblastcellen die later de placenta worden. Die trofoblastcellen komen van de bevruchte eicel. Rond de innesteling beginnen de trofoblastcellen met hCG te produceren. Een late innesteling geeft een last positieve test, vroege innesteling een vroeg positieve en is totaal onafhankelijk van je LH niveaus daarvoor.
    Stofjes lijken inderdaad chemisch gezien wel heel veel op elkaar, vandaar dat een zwangerschapstest op LH kan reageren en vice versa.
     
  7. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    Het zou zomaar kunnen. Ik had altijd mijn hele cyclus een streepje en met m'n piek een knaller.
    Een vriendin van mij had altijd een hele witte in de rest van haar cyclus en met haar 'piek' een streep maar nooit zo'n knaller die ik had. Schijnbaar had zij minder hormonen in haar urine ofzo :o:.
     
  8. Line922

    Line922 Actief lid

    11 jul 2020
    437
    333
    63
    Vrouw
    Hier het omgekeerde. Zeeeeer duidelijk knallers van ovu testen. Kan je niet omheen :roflmao: en toch pas 15 dpo heeeeeel licht positief getest, direct bloed laten trekken en hcg stond die dag op 10
     
  9. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    De teststreep is nog altijd iets lichter dan de controlestreep. De andere test is dus met dezelfde urine gedaan trouwens en die knalt dus veel minder. Ik vind zelf dipsticks fijner werken dan midstream, dus gebruik nu die andere (die dus niet positief worden).
     
  10. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Hormoonconcentratie in urine kan natuurlijk ook. Dan heeft het niet met de aanmaak te maken maar wellicht met het afbrekend vermogen van het lichaam? Ik weet het ook niet hoor. Het is maar een brainstorm waar ik zo eens over na zat te denken.
     
    spruitje80 vindt dit leuk.
  11. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Zo laat pas? En dat is wel goed verlopen tot nu toe? Of niet, gezien je onderschrift?
     
  12. Line922

    Line922 Actief lid

    11 jul 2020
    437
    333
    63
    Vrouw
    Nee helaas niet goed gelopen maar dat had niks met de late positieve test te maken volgens de arts... o_O bij mij nestelt het eitje waarschijnlijk pas laat in
     
  13. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik lees dat er al een uitgebreide uitleg is gegeven!

    Daarnaast: het niet kunnen vinden van je LH piek kan meerdere oorzaken hebben. Als ik niet 4/5 keer per dag test mis ik hem sowieso. En met bepaalde testen kreeg ik echt geen knallers. Met weer andere testen juist wel.
     
  14. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Ik heb toen ik bezig was voor de eerste altijd de piek gevonden, bij de tweede in ruim1,5 jaar nooit een piek gevonden (verschillende testen geprobeerd en vaker op 1 dag) en wel goede eisprongen. Maakte voor de hcg niet uit.
     
  15. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties en meedenken! Leuk om zo jullie ervaringen en gedachtes te lezen.
     
  16. Moto

    Moto Bekend lid

    5 dec 2019
    590
    535
    93
    Ik heb (meestal) een korte lh piek maar/en test wel al vlot positief op hcg bij zwangerschap.
     

Deel Deze Pagina