Liam wil 's nachts ineens weer melk!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door fantasy, 9 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Graag jullie advies!

We hadden voor Liam eerst dit schema:
    8.30 uur 180+6
    12.00 uur 180+6
    15.30 uur 180+6
    19.00 uur 180+6
    23.00 uur 180+6

Voor de laatste voeding moet ik hem altijd wakker maken en komt hij 's morgens dus rond 8.30 uur voor zijn eerste fles.
    Nu wil het geval dat hij sinds 2 nachten al rond 4.30 uur zijn Nijntje knuffeldoek begint op te eten (ik wordt wakker van het gesmak) en een uur later begint hij te huilen, omdat hij honger heeft. Afgelopen nacht heeft hij dan ook tegen 6.00 uur een flesje gehad, omdat meneer erg hongerig was. Het flesje was binnen no time leeg! Hierna kon ik hem gewoon weer in zijn bedje leggen en hij slaapt nu nog. Nu vraag ik me dus af wat ik moet gaan doen. Ik kan natuurlijk niet ineens 6 voedingen van 180+6 gaan geven op een dag! Kan ik bijvoorbeeld de voeding van 23.00 uur laten vervallen, zodat ik hem daar niet meer voor wakker hoef te maken? Dan wordt de laatste voeding dus die van 19.00 uur, maar redt hij het daar dan wel op? Tja, kwestie van proberen denk ik, maar ik vroeg me af of ik dan iets in die laatste voeding van 19.00 uur kan doen, zodat hij daar wat langer op teert. Bijvoorbeeld een extra schep voeding, maar geen extra water of kan ik er dan beter iets anders bij indoen?
    Wat vinden jullie?
    Ik kan pas vanavond jullie reacties checken, ben de hele dag weg.
    Ik zit me nu wel af te vragen wanneer hij nu gaat komen voor de volgende fles, het is al 9.30 uur!
    Alvast bedankt voor jullie reacties!

groetjes Joke

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.357
    197
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Extra voeding zonder water zou ik nooit doen.
    Maar ik zou eerder kiezen voor tijdelijk wel een flesje aan te bieden, dan maar eerder. Je kindje is nog maar 3 mnd oud!
    Wellicht hoort het ook bij een sprongetje hoor, daar heeft ie de leeftijd ook voor, dat het gewoon tijdelijk is en misschien met een week ofzo dat ie dan weer langer doorslaapt.

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    JE hebt best kans dat als je de eerste fles eerder geeft dat hij op de dag uiteindelijk nog gewoon aan 5 flessen komt, maar dan op iets andere tijden.

Jelle heeft rond 3/4 mnd ook zo'n periode gehad, dan kreeg hij zijn eerste fles soms al om 4.30... Hij liet dan eigenlijk uit zichzelf op een ander moment van de dag langer tussen zijn flessen, zodat ik eigenlijk met de laatste toch weer rond 23.00 uitkwam...

Ik zou zeggen gewoon geven 's ochtends vroeg, dat scheelt een hoop frustratie voor jou en je kindje... :) En als hij een enkele keer meer dan 5 flessen heeft is dat ook niet zo erg... Jelle heeft er ook een paar keer 6 flessen op een dag gehad.

4. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Inmiddels heeft Liam de 5 voedingen voor vandaag erop zitten. Ik zit nu een beetje te dubben of ik hem straks nog moet wakker maken rond 23.00 uur, de tijd dat hij normaal gesproken zijn laatste voeding krijgt. Hij heeft nu de vijfde voeding om 19.00 uur gekregen en is om 19.45 uur zijn bedje ingegaan. Hij was echt doodop, want hij heeft helemaal niet meer geslapen nadat hij vanmorgen rond 10.00 uur wakker is geworden. En oh zo moe zijn, maar niet willen slapen! Hij is ook erg hangerig, wil alleen maar bij mij op de schouder hangen en houdt dan stevig mijn shirt en haar vast. Het is niet alleen kommer en kwel hoor, hij lacht ook heel veel.
    Ik dacht dat hij zijn sprongetje al gehad had. Hij kon al een aantal weken dingen van de 12 weken sprong en heeft van de week wel een paar moeilijke dagen gehad, maar ik dacht dat dat kwam door zijn prikjes van maandag. Kennelijk zit meneer toch nog midden in zijn sprong en heeft hij er best wel last van.
    Of heeft hij misschien een groeispurt? Dat hadden we een aantal weken geleden ook, toen was zijn honger ook niet te stillen en is hij in 5 weken tijd 7 1/2 cm gegroeid!
    Tjonge, wat zit ook over hem te dubben! Ik wil het zo graag goed doen!

Deel Deze Pagina