licht bloedverlies begin zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Speentje, 11 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Beste Verloskundige,

Ik ben nu bijna 7 weken zwanger van mijn tweede kindje en sinds afgelopen donderdag heb ik bij vlagen last van licht bloedverlies. Het opvallende is dat ik het alleen zie bij het afvegen nadat ik heb geplast. Er zit niets in mijn inlegkruisje oid. Ik denk zelf dus dat het wellicht ook van een wondje rond mijn vagina zou kunnen komen, alhoewel ik geen pijn, jeuk etc. heb. Het is ook geen helderrood bloed, maar licht roze wat volgens mij aangeeft dat het (sterk) verdund is. Moet ik mij hier zorgen om maken?
    Afgelopen vrijdag (6w1d) heb ik hele mooi echo gehad en het hartje klopte zelfs al! Ik probeer mij dus niet echt zorgen te maken, maar het bloedverlies is dus absoluut niet veel, maar wel dagelijks (uren niets en dan opeens 1x wel). Kan dit voorkomen aan het begin van een zwangerschap?

Het is misschien ook nog wel het vermelden waard dat ik bloedverdunners gebruik. Zou dit het "bloeden" nog iets kunnen verergeren/versterken?

Alvast bedankt voor het antwoord!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi speentje,

Het komt inderdaad vaak voor bij de jonge zwangerschap dat er wat bloedverlies voorkomt. Het kan komen door een wondje rond je vagina maar ook van een wondje op je baarmoedermond. Het is gelukkig heel weinig, dus geen zorgen!

Imke

Deel Deze Pagina