Licht positieve zelftest

Discussie in 'Corona forum' gestart door bulakgirl, 11 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Hoe serieus moet ik die nemen?
    Man heeft zoon gisteren spugend uit school gehaald, 's middags had hij ook koorts en heeft nog 2x gespuugd. Ik vroeg hem of hij ook de zelftest had afgenomen bij hem, maar dat was niet zo. Die heb ik dus vanmorgen bij hem gedaan en was licht positief na een minuut of 20 (flowflex) hierop hebben we iedereen in het gezin een zelftest gegeven en niemand kleurde positief dus man naar werk en andere zoon naar school. Maar iedereen in huis snottert en lucht, heeft last van keelpijn en hoofdpijn en ook de afgelopen week hebben man en ik zelftesten gedaan ivm klachten passend bij zeg maar... Maar altijd negatief geweest op 1 zelftest vorige week van mijzelf na die na afleestijd positief kleurde dus heb een test van een ander merk gedaan en die bleef negatief, dus geen extra maatregelen getroffen.

    Maar goed deze test dus... Je kan niet meer bij de GGD natesten... Zou Ik 's middags nog een test doen en dan bij positief corona bevestigen en negatief morgen nog eens testen? Of dit al als positief beschouwen en sinds hij zaterdag al is gaan hoesten, dat als start klachten houden of startdag gisteren nemen omdat hij toen ging spugen en koorts kreeg? (nu weer koorts vrij)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Kan alleen maar zeggen, herkenbaar! Heb ook zo’n soort test van zoontje.
     
  3. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    #3 bulakgirl, 11 mei 2022
    Laatst bewerkt: 11 mei 2022
    En hoe ga je daar mee om?
    Edit, zie net je post :) thja met diaree zou ik kok minder moeilijk doen hoor... Dat zijn niet de besmetting gevaren volgens mij... Met hoesten niezen snotteren volgens mij
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Wij testen al niet meer, enkel bij bezoek aan ouderen zoals mijn oma (91) en dat is zo incidenteel dat dat 1x is voorgekomen en nog niet waterdicht.

    Zoontje had een rare kuchel, die net ff een tikkie anders was dan zn reflux kuchel en we testte toen nog elke zondag ivm hele krappe bezetting KDV/BSO door uitval anders hadden we t niet geweten. Toen wel uit bereik van grootouders en school/opvang gehouden. Moedwillig naar de klas sturen doen wij ook niet als je een positieve test hebt.

    Alleen dochter ging gestrekt, maar die had gelijktijdig dat griepvirus.

    Niemand uit haar klas test eigenlijk nog, enkel voor de super senioren te beschermen of voorafgaand naar geplande ziekenhuis opname bijv.
     
  5. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    #5 Willemijntje19, 11 mei 2022
    Laatst bewerkt: 11 mei 2022
    Gelukkig is hij totaal niet verkouden, dus hopelijk dan niet erg besmettelijk. Ik heb 2 testen gedaan en ook daar een mega vaag lijntje. Ergens hoop ik nog dat t streepje niet klopt.. maar lijkt me haast niet. Heb 2 testen gedaan bij zoon en 2x vaag streepje, die overigens nu helemaal verdwenen zijn. Mijn test was wel gewoon helemaal wit.
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  6. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.290
    11.983
    113
    Vrouw
    Dit streepje zie ik niet. Zo licht is voor mij negatief.
    Voor je eigen gemoedsrust zou je later nog een keer kunnen testen. Misschien is hij dan echt positief.

    Zelf zou ik hem gewoon uit laten zieken en klaar.
    Hier heb ik de afgelopen weken ook een paar keer een kind gehad dat spuugde, die heb ik niet getest. Spugen = ziek, dus thuis. Beter = weer naar school.
     
    olleke en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  7. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Net idd weer een test gedaan en die is negatief! Klachten zijn ook allemaal weer verminderd nu... Vind het zo lastig allemaal... Vroeger was het idd dagje ziek dag later weer school (of 1 uitrustdag zeg maar) en nu blijf ik spastisch :o:
     
    Willemijntje19 en Zxcvb vinden dit leuk.
  8. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Ik zou hem beschouwen als positief en vanaf de eerste dag klachten gaan tellen, ik geloof dat je tegenwoordig na 5 dagen alweer uit isolatie mag als je 24 uur klachtenvrij bent. Dat is een 'kleine' moeite, die 5 dagen heb je zo te pakken.

    Mijn zelftest zag er precies zo uit, echt een tuurstreepje, had toch echt corona (en dat heb ik geweten ook :|).
    En overgeven, buikpijn, diarree hoort allemaal ook bij corona (en ook dat heb ik geweten :confused:).
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  9. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.290
    11.983
    113
    Vrouw
    Jij bent dus best ziek geweest begrijp ik? Heel vervelend!:(

    Mijn kinderen spuugden op 1 dag 1x of een paar keer en daarna knapten ze alweer op. De dag erna nog een dag thuis gehouden om even weer fit te worden. Daarna konden ze weer prima naar school. Dus slechts 2 dagen thuis. Dan vind ik die 5 dagen thuis dus geen peanuts.
     
  10. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.290
    11.983
    113
    Vrouw
    Dan zou ik uitgaan van negatief. Even uitzieken en weer lekker naar school.
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  11. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Tja, en ik vind corona dus niet peanuts :rolleyes:, heeft hier echt al voor veel ellende gezorgd, inclusief long covid in nabije omgeving. Dat kleurt toch wel hoe ik hier tegen aan kijk. En ik heb ervaren dat zelftesten helemaal wit kunnen blijven terwijl je toch corona hebt, vandaar dat ik ieder streepje dat wel verschijnt heel serieus neem, hoe licht ook.
     
    Shay25 vindt dit leuk.
  12. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik vind buikgriep een reden om je kind thuis te houden. Zo verschrikkelijk besmettelijk.

    Test is trouwens positief.

    Ik had zelf ook eerst zo'n test heel erg licht. Mijn man ook. Paar dagen later dik positief.

    Mijn man moest best lang wachten voordat hij weer kon vliegen helaas.

    Je kind heeft dus corona en misschien buikgriep erbij?
     
  13. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Overgeven en diarree kunnen ook een symptoom van Corona zijn bij kinderen.
     
  14. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.290
    11.983
    113
    Vrouw
    Zo zie je dat iedereen toch vanuit zijn eigen referentiekader reageert....
    Heel vervelend dat jullie zulke ervaringen hebben.
    In mijn omgeving ken ik weer heel weinig mensen die met long covid te kampen hebben.
    Wij hebben inmiddels 5x corona in huis gehad. 1x deed bijna het hele gezin mee, zonder extreem ziek te worden. De andere keren was het steeds maar 1 besmetting met hele lichte klachten.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  15. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Mag ik vragen of bij jullie test het streepje ook na aflees tijd blijft staan? Bij die van mijn zoontje worden ze na een tijdje helemaal weer wit… er staat een witte streep. Ik snap dat je na afleestijd eigenlijk niet meer mag kijken, maar stiekem hoop ik nog dat t negatief is.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  16. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Die is spierwit idd, die ene van B blijft staan, maar met duidelijkere zelftesten is hij negatief getest bij de GGD in het verleden... Vandaar mijn twijfel en aangezien de test 2 uur later negatief is ga ik eigenlijk uit van een valse positief bij de eerste en gewoon een griepje voor B zie foto's voor test nu... Die van m'n dochter zag ik nog liggen... Was vanmorgen omo wit en nu zo (foto met C erop) haha dus helemaal vertrouwen doe ik die dingen niet
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  17. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie!
    Gek he.. dat ze soms na lang laten liggen juist een streepje krijgen en bij mijn zoontje nu juist weer helemaal wit.
    Zou fijn zijn als het voor jouw zoon gewoon een valste test was!
    Bij mijn zoontje ben ik bang dat hij ‘t wel heeft aangezien zijn diarree en toch op 2 testen een licht streepje.
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  18. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    p.s die van je dochter lijkt idd wel een indroger van de roze vloeistof
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  19. Lief

    Lief Fanatiek lid

    26 sep 2007
    3.327
    832
    113
    Je kunt je gewoon nog bij de GGD laten testen bij twijfel hoor :)
     
  20. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.804
    6.971
    113
    Vrouw
    Volgens mij maken jullie jezelf echt onnodig gek met testen. Waar ben je nu nog bang voor? Ziek is ziek en dus blijf je thuis. Je kent je kind neem ik aan goed genoeg om dat te kunnen beslissen. Bij twijfel kan je het ook thuis houden. Wat heb er nu nog aan om te weten of het coronavirus is of een ander onbekend virus? Het is niet meer zo ernstig als dat het geweest is, probeer daar ook naar te leven. Dus gewoon weer zoals het vroeger (en nu dus ook weer) was.
     
    Mop81, TotalBella, Willemijntje19 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina