Licht positieve zwangerschaptesten (dag 8)

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Lenaroos, 5 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenaroos

    Lenaroos Niet meer actief

    Hoi!

    Ik had een cyclus van 23 dagen. (27 juli ongesteld geworden en daarvoor 4 juli)

    Ik vond dit wel erg kort en wou deze maand mijn ei bijhouden.

    Ik heb w.s PCOS En mijn LF is 6/7 dagen.
    De ovulatietest knalde gistermiddag wat ik niet had verwacht zo vroeg. Toen deed ik voor de grap ook een hcg test. Licht positief. (Sensitest)
    Beetje gek toch? Een andere drogist test was ook positief.
    Zou het een vroege mk kunnen zijn?

    Mijn menstruaties stellen niet zo veel voor. Ook vorige week gewoon zo als anders denk ik.

    Of kan je een positieve zwangerschapstest hebben als je een eisprong hebt? Dag 8 vind ik wel erg vroeg dan, en ik had gister nog een sliertje bloed.

    Vandaag niet getest nog. Misschien morgen weer.

    Onze 2 kindjes zijn er gekomen met hulp van puregon en extra pregnyl dus echt vruchtbaar ben ik niet.
     
  2. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Ja dat kan helaas. Heb je een foto van je testen?

    Positieve ovulatietest op CD8 is eisprong op CD9 of 10. Met een cyclus van 23 dgn zou je dan een LF hebben van 13 of 14 dgn en dat is in theorie niet onmogelijk natuurlijk.
     
    Mar76 vindt dit leuk.
  3. Aardbeitjes

    Aardbeitjes Bekend lid

    24 jul 2017
    837
    713
    93
    Vrouw
    Hey, ben je wel echt ongesteld geworden of was het de innesteling en ben je dus zwanger? Hoe zien je testen eruit (foto)?

    Een hcg test slaat bij mij ook licht aan bij een verhoogd lh trouwens.
     
  4. Lenaroos

    Lenaroos Niet meer actief

    Ik heb de gewone foto verwijderd maar die heeft een lichte blauwe streep.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. Lenaroos

    Lenaroos Niet meer actief

    En de sensitest
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. Aardbeitjes

    Aardbeitjes Bekend lid

    24 jul 2017
    837
    713
    93
    Vrouw
    Lastig te beoordelen op zwart/wit. Ik zie iets.....ik zou morgen nog eens testen hoor!

    Die sensi ziet er positief uit! :)
     
  7. Lenaroos

    Lenaroos Niet meer actief

    Ik heb normaal een hele korte LF. Dat is bevestigd in het ziekenhuis. Dus als dat veranderd is zou dat ook heel mooi zijn.
     
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Als je zwanger zou zijn vanuit je vorige cyclus had de streep veel duidelijker moeten zijn.
    Een miskraam is het ook zeker niet.

    Ik verwacht dat dit een reactie is op je lh piek.
    Dat zou betekenen vandaag/morgen je eisprong.
    Ik zou het dus zeker gezellig maken.
     
  9. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    #9 Be Happy, 5 aug 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 aug 2017
    Daarbij komt ook nog eens dat TS waarschijnlijk PCOS heeft. Daarbij kunnen ovulatietesten valspositief geven door de hoeveelheid follikels die als een krans rond je eierstokken liggen en hormonen produceren.
    Weet je zeker dat je PCOS hebt TS? Is dit onlangs weer geconstateerd door een arts?

    Denk ook reactie op je ovulatie/LH-piek. Als je zwanger zou zijn van je vorige cyclus had je nu ook een knallende zwangerschapstest moeten hebben aangezien je dan al ruim twee weken HCG zou aanmaken. En een miskraam? Ben je dan aan het bloeden nu?

    Zwangerschapstesten kunnen op je ovulatie reageren middels een licht streepje. Lid Jane alhier had zelfs een positieve CB Digitaal met wekenindicator die 1-2 weken zwanger aangaf, maar 100% op haar eisprong reageerde!

    Je zit nu op CD8. Nu een positieve ovulatietest = binnen 48 uur je eisprong (een ovulatietest geeft NIET de eisprong zelf weer, maar alleen de lh-piek!). Dus rond dag 10 je eisprong. En dan heb je dus een cyclus van 23/24 dagen!

    Eigenlijk is het in jouw geval gezien je cyclussen dus doodnormaal dat je ovulatietest nu positief is. Het klopt gewoon!

    Zou er dus gebruik van maken en de komende dagen nog sex hebben. En dan over een kleine twee weken hopelijk een positieve zwangerschapstest!

    Hoe kom je erbij dat je LF 6/7 dagen is? Was dit voor je vorige zwangerschappen zo? Dit kan verbeterd zijn! Of heb je de afgelopen maanden getemperatuurd dat je deze constatering maakt?

    Het komt wel vaker voor dat na vruchtbaarheidsbehandelingen het lichaam plots weer weet hoe het moet....Hoop het voor je!
     
  10. Lenaroos

    Lenaroos Niet meer actief

    Bedankt voor de reacties.

    Ik voel mijn ei en aan de hand daarvan weet ik mijn LF. Maar dat is natuurlijk niet zeker.
    Mijn gevoel werd bevestigd in het ziekenhuis omdat daar mijn eisprong bijgehouden werd. Ik dacht dat je LF niet veranderd.

    Het PCOS verhaal is een beetje vaag gebleven. Eerst was het niet zo volgens de arts en toen ik een keer een ronde helemaal niet ongesteld werd hebben ze er toch maar PCOS van gemaakt. (6jaar geleden)

    Volgens mij waren mijn eitjes ook naar half rijp. Maar heel stom . Ik weet het niet meer precies.

    Ik heb meestal cursussen van 4/5 weken en nu voor de 2e keer korter dan 4 weken.

    Soms hoor je verhalen van zwangerschappen terwijl je gewoon ongesteld bent.
    Maar zoals ik het hier wat lees heb ik misschien wel nu al een eisprong of teveel follikels.
     
  11. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Maar je bent nu dus weer onder controle van de gynaecoloog of is dat al weer wat jaren geleden???
     
    Lenaroos vindt dit leuk.
  12. Lenaroos

    Lenaroos Niet meer actief

    Nee hoor dat was dus tot ik zwanger werd van de eerste. En heel even toen ik voor nr 2 ging.

    We willen nog even wachten met het ziekenhuis. Eind dit jaar ofzo.
     
  13. Lenaroos

    Lenaroos Niet meer actief

    Toch nog even advies gevraagd.
    Vanochtend had ik iets bruin verlies.
    Maar wel deze test Kruidvat :

    En net wat bloedverlies. Dan zal het toch een vroege mk Zijn?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. Chocoladetaart

    Chocoladetaart Niet meer actief

    Het lijkt mij duidelijk dat er iets gaande is, je laatste test is hartstikke positief. Als het bloeden niet doorzet kan je er denk ik vanuit gaan dat je zwanger bent. Voorzichtig gefeliciteerd. Ik vind het echt een super duidelijke streep.
     
  15. Lenaroos

    Lenaroos Niet meer actief

    Ja dit is niet vals positief meer lijkt me. Alleen heb ik wel 27 juli een week lang gebloed. Vanochtend en net weer iets. Dus dat lijkt mij geen goed teken.
    Moet je de vk bij zoiets bellen om te zien of er nog wat zit of een bbm uit te sluiten of eerst afwachten ?
     
  16. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Als de test nu op hcg reageert dan ben je ong. 10-12 dpo.
    Op een echo zien ze pas iets rond 6 weken.
    Naar de vk heeft nu nog geen zin maar pas over een ruime 2 weken.

    Ik zou gewoon over 2 dagen nogmaals testen en kijken wat de test dan zegt.
     
  17. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Ik zou de HA bellen om morgen en donderdag hCG te laten prikken.

    Een echo heeft nu geen zin want daar zal nog niks op te zien zijn. Ook niet als het een BBZ is. Houdt het wel goed in de gaten hier ook bloedverlies gehad bij een BBZ. Als je pijn krijgt in je schouder of buik meteen aan de bel trekken.
     
  18. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Dat zou betekenen dat je rond 27 juli een ovatie had (en dus de bloeding).
    En het bruinverlies van nu van de innesteling is geweest zo'n dag of 3-4 geleden :) (bruin is oud bloed namelijk)
     
  19. Lenaroos

    Lenaroos Niet meer actief

    Ik heb bij de de andere twee geen bloedverlies gehad.
    Ik heb 27e een paar keer tampons gebruikt dus kan ook niet zeggen of het veel bloedverlies was. Wel een dag een vol maandverbandje. Maar omdat ik dacht dat het gewoon menstruatie was heb ik er niet veel op gelet.
    Geen krampen oid en geen grote stolsels. Ik vind het maar vreemd.
    Het lijkt mij een mk. Maar we wachten af.
     
    lynole vindt dit leuk.
  20. Lenaroos

    Lenaroos Niet meer actief

    Kan je zoveel bloed hebben na een ovulatie dan?
     

Deel Deze Pagina