Lichte longontsteking kleuter - herstel?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door maliro, 22 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maliro

    maliro Niet meer actief

    Hallo

    Mijn dochter heeft een lichte longontsteking die gelukkig al op zn retour Is. Sinds gisteren heeft ze geen koorts meer. Ze klinkt nu wel meer verkouden en produceert meer snot, ik heb geen idee of dat goed of slecht is?

    Heeft iemand ervaring met hoe snel het herstel verloopt?
    Dochter Is nog erg moe en bij fysieke inspanning krijgt ze hoestbuien.
    Gelukkig heeft ze deze week vakantie en kunnen we rustig aan doen. Gisteren zijn We even buiten geweest en vandaag hebben We rustig gewandeld. Dit ging prima. Daarna weer goed rust gepakt.
    Ik heb echter geen idee of ik haar komende week weer naar school moet doen.

    (Daarbij vraagt school enorm veel energie van haar. Voor de vakantie ging ze maximaal 3 ochtenden, de bedoeling Is eigenlijk dat ze vanaf komende week 4 ochtenden gaat. Ik heb geen idee wat wijsheid is.)
     
  2. Nuf

    Nuf Actief lid

    6 jan 2015
    395
    1
    0
    zl heeft die jaar 5 keer een longontsteking gehad elke keer al hij beter werd klonk hij tijdelijk wat erger dit omdat al het slijm los komt..☺ze geven zelf vaak wel goed aan, ze kan het altijd proberen en anders toch rustig opbouwen?
     
  3. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Geen ervaring maar ik zou de vakantie afwachten en als ze nog zo moe is na de vakantie rustig opbouwen. Als je aangeeft bij de juf dat ze zo ziek is geweest neem ik aan dat ze dat begrijpen.
     
  4. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Mijn dochter heeft met 3,5jr in zkh gelegen met dubbele longontsteking.
    Ik heb toen van de longarts geleerd dat er absoluut niet te licht gedacht mag worden over deze ziekte. Het is een enorme aanslag op het lichaam, en het herstel duurt lang. Als het kind te snel weer op volle kracht actief moet zijn is het risico op herhaling groot.

    Dochter is na 1 week zkh nog 3weken thuis geweest, we hebben het heel bewust rustig opgebouwd.
     
  5. maliro

    maliro Niet meer actief

    Bedankt voor de adviezen.
    Ik wil idd rustig opbouwen. Ik vind het zelf wat lastig omdat ze onder normale omstandigheden na 1 ochtend school kapot moe is (sensorische integratie werkt niet zoals het zou moeten maar dat Is een ander verhaal). Ze was al oververmoeid en ik wil dit niet nog meer gaan triggeren. Ze Is erg kwetsbaar momenteel.
     
  6. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Mijn dochter heeft ook longontsteking gehad.
    Herstel duurde lang en bleef nog hele tijd moe en daarna erg vatbaar voor alles wat rondzweefde haar imuunsysteem had echt een knak gehad dat duurde wel ff. Ze heeft toen week lang 3x per dag zware kuur gehad ze is echt heel ziek geweest toen. Ze was echt een lappenpop zat totaal geen fut in
     

Deel Deze Pagina