lichte spoed, wat moet ik nou doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angel Eyes, 26 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Dano slaapt de hele week al 10 uur door. heerlijk natuurlijk. Hij kreeg steeds om 21:30 zijn laatste voeding en kwam dan pas weer rond half 8 sochtends.

    Nu heeft hij sinds gisteren om 18:30 zijn laatste voeding en komt dan pas om 3uur snachts. Zijn ritme verplaatst dus.

    Ook nu ligt hij weer op bed, en denk ik dat hij door zal trekken als ik hem niet wakker maak.

    Ik kan twee dingen doen,

    1. hem wakker maken rond 21:30, zodat zijn ritme hersteld wordt
    2. hem door laten slapen met als gevolg dat ik er alsnog om 3uur uit moet.

    wat zouden jullie doen?
     
  2. judithteresa

    judithteresa Bekend lid

    2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    wakker maken denk ik
     
  3. Six

    Six Actief lid

    22 mei 2006
    449
    0
    0
    Gelderland
    Ik zou hem ook wakker maken denk ik...

    Bij mij kreeg ik het ritme er goed in door hem elke dag op het zelfde tijdstip wakker te maken. Dus steevast om 07.00 uur eruit en fles. Misschien is dat iets?

    Groetjes Six
     
  4. jara

    jara Bekend lid

    4 sep 2006
    878
    4
    18
    's avonds wakker maken voor een voeding werkte bij mij niet. In het begin dacht ik van wel, omdat ze dan af en toe tot de volgende ochtend doorsliep maar net zo makkelijk kwam ze midden in de nacht. Ik heb één keer de late voeding (rond 23.00 uur) overgeslagen en sindsdien slaapt ze meestal van acht tot zeven. Ze komt soms een uurtje eerder maar niet meer midden in de nacht.
     
  5. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Ik zou hem dan maar wakker maken hoor. Straks gaat hij eraan wennen om elke keer nog 's nachts eten te krijgen. Dat gaat je op een gegeven moment ook opbreken.
    Ik maar Finn trouwens nu ook altijd nog even wakker voor een laatste voeding hoor.
    x linda
     
  6. Gul

    Gul Actief lid

    27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Het kan best dat hij probeert om door te slapen, maar dat het nog net niet lukt. Ik zou proberen om die fles van 18.30 iets later te geven en hem nog een half uur een uur of zo wakker te houden. Dan kan het best zijn dat hij wel tot de ochtend kan halen. Mss ook een idee om meer voeding te doen in zijn laatste fles of zo?
    Wanneer je bv geeft willen de baby's ook clusteren (extra voorraadje inslaan voor de nacht), dus kan hij mss net tekort komen om de nacht door te slapen (met zijn gewone fles bedoel ik)?
     
  7. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Ik geef volleidge BV. ja hij heeft de afgelopen dagen veel geclusterd. en elke keer 10 uur doorgeslapen, alleen gisteren dus niet.

    Inmiddels is hij vanavond zelf alweer om 20:15 wakker geworden, en wilde eten, daarna nog een clustervoeding(kje) en heb ik hem net weer op bed gelegd.

    Zal mij benieuwen hoe het loopt.

    thnxs voor jullie reactie's
     
  8. Female

    Female Niet meer actief

    Ik geef ook gewoon BV en Kynan z'n ritme verandert ook vaak. Soms is er zelfs geen peil op te trekken. Meestal wel rond 22.00 uur laatste voeding. De laatste weken sliep hij dan tot 10u de volgende ochtend. Maar de laatste paar dagen komt ie dan opeens weer om 7 uur ofzo tussendoor.
    Ik geef er steeds aan toe, vind het allemaal ok, hij geeft het zelf wel aan.
    En of ik nou 1 x eruit moet 's nachts voor de voeding of niet maakt me niks uit, vind het ook wel weer lekker.
     
  9. liefzonnetje

    liefzonnetje Fanatiek lid

    17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    ik maak steven ook wakker tussen 2200 en 2300 uur. Dan drinkt hij nog even goed en slaapt hij tot de volgende ochtend 7 uur ongeveer (of iets eerder of iets later)
    Eerst werkte het ook niet als we hem nog wakker maakte voor de laatste voeding, maar sinds een paar weken loopt het super. Ik vind het wel prettiger om zelf 6 a 7 uurtjes achter elkaar te kunnen slapen. Als er af en toe eens een nachtvoeding tussen zit is dat geen probleem natuurlijk, maar om dat de hele week te hebben....
    liever niet...
     
  10. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Ik heb de jongste lang wakker gemaakt als wij naar bed gingen in de hoop dat ze de nacht door zou slapen, maar het werkte van geen kant.
    Als ik jou was zou ik het dus niet doen, niet in de laatste plaats omdat je ook weer een keer van dat wakker maken af moet en tja wanneer stop je daar dan mee he. (dat was hier dus een groot dilemma)
    En daarbij het wakker maken garandeerd geen doorslapen helaas.
     
  11. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    zoals in mijn eerdere berichtje is Dano om 21:15 naar bed gegaan, en pas vanochtend om 07:15 weer gekomen oor een voeding dus ruim 10 uur doorgeslapen.

    ik probeer die laatste voeding zolang mogelijk te rekken als dit lukt. dus op zijn vroegst om 21:00u te geven.
     

Deel Deze Pagina