Lichte twijfel over het idee achter de tweede naam. Graag jullie Mening?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Spannend03, 16 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spannend03

    Spannend03 Bekend lid

    12 okt 2013
    573
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

    Ik heb altijd gezegd dat als ik een dochtertje krijg haar graag als tweede naam naar mijn oma wou vernoemen. Bij ons wordt nooit vernoemd dus dit is puur voor mijzelf.

    Nu heb ik vorige week de geslachtsbepaling gehad en krijg inderdaad een meisje.

    Nu zit het alleen zo: oma haar roepnaam was Angela.
    Oma haar gehele naam was Angelberta Sofia Maria.

    Angela vind ik niet van deze tijd en past ook zeker niet bij onze eigen naam . Maar is het nou gek om de naam Sofia te pakken?
    Of is dit best raar en kan ik het vernoemen dan beter laten?
    Wat is jullie mening hierover?

    Ben erg benieuwd!
     
  2. mellanie76

    mellanie76 VIP lid

    5 aug 2016
    17.645
    800
    113
    moeder
    Rotterdam
    Sofia vind ik een mooie vernoeming hoor!
     
  3. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.380
    6.921
    113
    Vrouw
    Ik vind het prima kunnen.
     
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik ook! Prachtige naam!!
     
  5. Spannend03

    Spannend03 Bekend lid

    12 okt 2013
    573
    1
    16
    NULL
    NULL
    Haha Oke bedankt voor jullie mening ! Ging mij meer om dat je dan niet iemand haar eerste maar tweede naam pakt . Maar bedankt voor de reacties !!
     
  6. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Sofia kan perfect toch? Mooi
     
  7. Mammie87

    Mammie87 Fanatiek lid

    17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Ik zou denk ik wel voor Angela gekozen hebben, maar Sofia is inderdaad een stuk mooier en voor jullie is duidelijk naar wie ze wordt vernoemd dus dat lijkt me dan prima :)
     
  8. Emmaly

    Emmaly Actief lid

    20 aug 2016
    453
    144
    43
    Mooi toch?! De tweede naam van je oma als tweede naam van je dochter!
     
  9. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Kan echt prima!
     
  10. nijna

    nijna Fanatiek lid

    25 nov 2015
    1.365
    85
    48
    Dat kan prima. Je zegt dat vernoemen niet gebruikelijk is bij jouw familie. Dan is er dus ook geen manier hoe het "hoort" en kan je je eigen manier kiezen.
    Sofia vind ik ook mooier dan Angela.
     
  11. indy22

    indy22 Fanatiek lid

    20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Ik vind angela een prima naam (maar ben dan ook gek op angela montenegro uit bones hahaha).

    Maar zowel sofia als maria zou ik ook mooie namen vinden en een duidelijke vernoeming hoor :) Ik vind alle drie de namen mooi eigenlijk.

    Mazzel met zo'n oma.. die van mij heten jacobje (echt) en cornelia..
     
  12. Flipske

    Flipske Fanatiek lid

    25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Onze 2 jongens zijn vernoemd naar de achternaam van beide opa's ( 3 opa's hier) de oudste heeft een vertaling naar het Deens van de achternaam van mijn stiefvader en de 2e heeft mijn achternaam als 2e naam (en die van mijn vader en broers). Niet standaard, maar vernoemen gaat voor mij om iets meegeven van iemand die je dierbaar is en niet de verplichting.
     
  13. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.402
    3.953
    113
    noord holland
    Ik denk ook dat vernoemen iets is wat je vanuit je eigen gevoel doet. Bij het geven van namen aan je kindje denk je aan een bepaald persoon en wil je graag die naam terug laten komen zodat je deze persoon herinnert. Hoe je dat doet mag je zelf weten toch?
    Als je Sophia mooier vind en mooier vind passen dan doe je die.
     
  14. Nanona

    Nanona Bekend lid

    8 jan 2015
    738
    11
    18
    NULL
    NULL
    Sofia is prachtig! Doen! Er wordt nooit vernoemd, dus dan is het zeker niet erg om een tweede naam te nemen. Jullie weten hoe ze vernoemd is en anders leg je het uit.
     
  15. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.314
    1.782
    113
    Vrouw
    Dit dus!
    Mooie naam :D
     
  16. Spannend03

    Spannend03 Bekend lid

    12 okt 2013
    573
    1
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie mening ! Nu zit ik nu ik erover nadenk alleen nog met 1 twijfel ..
    De initialen !

    Dit zou dan i.s. Worden . Kan ik dat in deze tijd wel maken? 😊
    Hoe denken jullie hierover ?
    Meer stuk van tweede naam oma en tweede naam dochter is echt een leuk idee Zo had ik het niet bekeken.
    Bedankt iedereen ?
     
  17. Aries

    Aries Niet meer actief

    Ik zou ook voor Sofia gaan. I.S. vind ik alleen inderdaad wel wat ongelukkig. Misschien nog een derde naam van de kant van je man?
     
  18. Joycelyn

    Joycelyn Bekend lid

    27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Als het je echt gaat om je oma, zou ik wel degelijk voor haar roepnaam gaan. En in combinatie met IS al helemaal...
     
  19. K00

    K00 Niet meer actief

    Ah ik ben normaal niet zo moeilijk wat dit betreft maar is zou ik zelf nooit dan..Ik zou voor angela gaan. Je gebruikt de 2e naam nauwelijks, Angela is de duidelijkste vernoeming en i.a is prima. Initialen gebruik je wel vaker over het algemeen...
     
  20. Eline88

    Eline88 Niet meer actief

    Als vernoeming vind ik de tweede naam eerlijk gezegd wat raar. Met de initialen I.S. heb ik dan weer minder moeite. In mijn beleving komt het heel minimaal voor dat je initialen gevraagd worden. Ik kan me in ieder geval niet herrineren wanneer ik deze voor het laatst gegeven heb aan iemand/ een instantie.
     

Deel Deze Pagina