Ah oke haha, dan heb ik het heel verkeerd gelezen Leuk dat er een jochie op komst is! Succes nog even!
Ik vind een lichte voorkeur niet erg, (en dat zegt iemand die dmv ICSI zwanger is geworden, dus niet iedereen die moeilijk zwanger raakt zegt dat je niet moet zeuren en blij mag zijn dat je zwanger kan raken.) maar vind dit bovenstaande stukje wel heel erg naïef... Hoe kom je erbij om te denken dat je alleen maar meisjes zou krijgen?! Het lijkt me toch logisch dat je gewoon 50% kans hebt?! En ik snap ook niet zo goed waarom er nou een jongens vs meisjes discussie ontstaat... Een kindje is zo uniek en bijzonder, ze zijn er in allerlei soorten in maten, druk of rustig, pittig of makkelijk... Maar het is jouw kindje, het komt uit jouw buik en ik weet zeker dat je er verschrikkelijk veel van gaat houden! Liefs
Topic nummer zoveel over dit onderwerp... Niet de meest gezellige topics kan ik je wel vertellen... Ik zeg nog maar een keer: Wees blij dat je zwanger mag raken en straks een prachtig kindje in je armen hebt. Jongen of meisje...
Mijn schoonzusje heeft nu 2 neefjes waaronder dus onze zoon. Nu zijn haar zus en vriendin van haar broer en ik ook weer zwanger. Laatst zegt ze: ik ben bang dat het weer 3 jongens zijn. Dat maakte me zoo boos. Ik vind zulke dingen echt niet kunnen. Maar laten we het er maar op houden dat het aan mijn hormonen ligt?
Had zelf ook voorkeur voor een meisje...d8 ook dat wij wel meisjes zouden krijgen... vindt mijn man ook meer een meisjes vader...totdat we erachter kwamen dat we een jongen krijgen. Het was op dat moment even zo van huh?? ...maar moet zeggen, was binnen no time echt 360 graden omgedraaid, zonder er over na te denken. Ik kan me een meisje niet eens meer indenken... het komt echt wel!!!... en over leukere kleren en dat soort dingen vind ik daar draait een kind hebben toch helemaal niet om ??....en een jongen kan net zo lief, of liever zijn dan een meid hoor! zet de gedachtes van een meid van je af en denk aan het feit dat er een prachtig kindje aan het groeien is in je buik!!! Hoop dat je je er snel anders bij voeld!
Gaan we weer , weer zo een waardeloos topic. Het lijkt wel een modegrill zeg. Ik snap echt niet hoe een mama met een prachtig kindje in haar buik zo kan denken, en het dan ook nog uitspreekt. Wees blij en dankbaar dat je een gezond kindje mag dragen, ongeacht het geslacht.
"en eigenlijk was of ben ik er helemaal niet zo blij mee" Hier gaan mijn nekharen toch wel van overeind staan hoor!! M'n maag draait er ook lichtelijk van om... Een (lichte) voorkeur hebben is idd niks mis mee, ik denk dat iedereen die wel heeft. Maar om nou te gaan zeggen dat je niet zo blij bent met het kleine wondertje wat in je groeit vanwege het geslacht vind ik wel heel erg. In het begin van m'n zwangerschap had ik ook mijn voorkeur; ik hoopte dat het een meisje zou worden, en daar 'kwam ik ook gewoon voor uit'. Naarmate m'n zwangerschap vorderde interesseerde het me geen mallemoer meer of het een jongen of meisje zou worden, als 'het' maar gezond zou zijn, dat was, en is het nog steeds, voor mij het allerbelangrijkst! Toen m'n dochter op m'n buik lag was ik hotel-de-botel-tot-over-mijn-oren-verliefd op m'n kleine wondertje, nog niet wetend wat het was. 'Het' was klein, lief, kwetsbaar en van MIJ, hoe kan ik daar nou niet van houden!? Wees blij dat je een kereltje/wondertje krijgt, want niet iedereen heeft het geluk om een kindje/kindjes te kunnen krijgen. Ik vind het nogal sneu voor je jochie dat z'n ouders zo 'blij' zijn dat hij een jongetje is. Ik hoop dan ook van harte voor hem dat jullie snel bijdraaien...
helemaal mee eens! toen we zwanger wilde worden gingen we voor een baby, niet voor een jongen of een meisje. hoe kan je nou niet blij zijn met je baby in je buik. nog zo onschuldig.
Dat je een lichte voorkeur hebt kan ik mij voorstellen. Ik zelf neigde bij mijn 1e zwangerschap naar een meid. Dit kwam omdat ik voor mijn gevoel niets van jongetjes af wist. Ik ben zelf een meid en kom uit een meiden gezin met 2 zussen. Toen tijdens de 20 weken echo duidelijk werd dat wij een zoon kregen moest ik erg wennen aan het idee. Achteraf denk ik dat ik voornamelijk moest wennen omdat het ook een stuk dichterbij komt. Wees alsjeblieft voorzichtig met je uitspraken. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je niet blij zou zijn met een jongetje. Je groeit in je rol als ouder. De een als ouder van een meid, de ander van een jongen. De eerste paar weken heb je (op kleding na) toch geen onderscheid tussen jongens en meiden. Ook al dacht je een echte meidenmama te zijn, moet je maar eens opletten als je straks dat lieve jongetje in je armen hebt. Dan is het jouw kind en dan maakt het geen r**t uit dat het een jongetje is!
Helemaal waar! Jongens zijn trouwens ook lijfelijker, ze stoeien en zitten meer aan elkaar, maar ze zijn daarom vaak ook heel erg van het knuffelen, heerlijk! Meiden zijn zelfstandiger, jongetjes afhankelijker. Het is gewoon anders, maar zeker niet minder leuk. (Over het algemeen dan he!)
Mwah vind het allemaal maar erg generaliserend... Een meisje is niet liever omdat het een meisje is, maar door haar karakter. Geldt andersom voor jongens ook. Tja ik weet niet, ik ken zelf het gevoel van voorkeur hebben niet. Het is wel zo dat we voor een meisje al een naam hebben en ons wezenlijk nog niks kunnen voorstellen bij een jongen. Maar het maakt me echt niks uit. Ik hou van de baby in mn buik of er nou een piemeltje aan hangt of niet. En voor diegene die roepen dat er voor meisjes leukere kleren te koop zijn: Het is in Nederland niet verboden om je zoon meisjeskleren aan te trekken hoor. #flauw
Ja het is mijn persoonlijke ervaring wel dat meisjes toch sneller naar bepaalde eigenschappen trekken hoor (denk aan kattig, bijdehand, tutjesgedrag hihi) als ik met moeders om mij heen spreek hebben we vaak dezelfde dingen (probleempjes) en die hebben dan ook jongens en daarmee weer andere dingen (die ik dan ook weer herken) Dus ja natuurlijk is karakter heel belangrijk maar bepaalde eigenschappen zie je toch vaker in meisjes en andersom.. Maar allebei hebben ze zo plusjes en minnetjes het ene is niet beter dan het andere vind ik. Ik kan me een voorkeur wel voorstellen maar dan moet je toch proberen je zelf daarover heen te zetten evt wat extra moeite voor doen, het is niet alsof je op de grond kan gaan stampen en zeggen "ik EIS ene meisje" dan had je zoiezo beter niet aan kinderen kunnen beginnen want dan ben je er zelf nog 1. Maar denk niet dat TS het zo bedoeld maar spreekt gewoon even hardop haar (TIJDELIJKE) teleurstelling uit, dat mag best maar je moet dan ook jezelf oppakken en het accepteren en het positieve ervan inzien.. DUS TS KOP OP MEID!! Allebei zijn ze zo leuk, het is uiteindelijk toch een wonder en zodra je het in je armen hebt dan ben je zo verliefd dat je jezelf op je kop slaat dat je dit ooit gedacht hebt
Sorry heb niet alles terug gelezen maar ik vind het nogal een rare beredenering om na zoooo lang proberen zwanger te worden gewoon niet blij te zijn met het geslacht van je kindje.. Schaam je! Dat je een voorkeur hebt kan ik begrijpen (had ik ook een beetje en heb gekregen wat is wenste) maar geen haar op mn hoofd dat ik niet blij zou zijn met een meisje! Er zitten hier meiden die bidden en smeken voor een kindje wat het geslacht ook is! En dan om van die rare redenen.. Kleertjes/roze/ en als topper MANNELIJKE moeders?? Nou ik loop op hakken,styl mn haar, heb sexy lingerie en draag jurkjes en je raad het al.... ben een jongens mama.. Hoop dat je die kronkel snel uit je hoofd haalt en gelukkig gaat zijn met je aankomende babyboy, want het is zoooo leuk om mama te zijn van een kindje!!
Wat stom dat je vk dat zegt, het is echt onzin dat de meesten een voorkeur hebben! Alsof mensen er niet vooruit willen komen ofzo, er zijn genoeg aanstaande ouders die het écht niet interesseert of er een piemel aanzit. De redenen om een voorkeur te hebben die in dit topic verder aan bod komen vind ik net zo erg, al die vooroordelen, alsof je maar twee soorten mensen hebt! Stoere jongens die met papa voetballen, een rustig karakter hebben en hun moeder vereren en felle meisjes met strikjes in hun haar die met barbies spelen. Ik snap echt niet uit welke eeuw je komt als je denkt dat het geslacht van het kindje het karakter bepaalt Ik begrijp ook niet precies waarom je erbij zet hoe lang jullie bezig zijn geweest, is dat om je voorkeur te rechtvaardigen?