Lichtgewicht & compacte kinderwagens

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Manara, 10 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manara

    Manara Lid

    5 mrt 2019
    20
    5
    3
    Vrouw
    Hey allen,

    Wij wonen op een bovenwoning midden in de stad. We hebben geen auto, en ook geen berging. Er is een klein gedeeld halletje (denk formaat postzegel), waar we eventueel een ingeklapt onderstel zouden kunnen stallen in overleg met onze benedenbuurvrouw, mits deze echt compact kan worden opgevouwen.

    We zijn nu op zoek naar een fijne kinderwagen / combi-wagen. Ik ben sowieso van plan om ook een draagdoek te proberen, maar voor boodschappen e.d. zou het toch wel heel fijn zijn ook een wagen te hebben. Na wat onderzoek, denken we aan de volgende (populaire) wagens: de Joolz Hub, de Bugaboo Bee, de Stokke Scoot, Mutsy i2 of Maxi-Cosi Lara. Heeft iemand ervaringen met een van deze wagens? Misschien andere suggesties van minder bekende merken? Andere mensen in onze situatie met ervarings-tips? (Ik heb wel veel stadse vriendinnen met kroost, maar niemand zonder berging en/of auto voor de deur).
     
  2. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Ik heb zelf de Mutsy i2 urban nomad. Niet enorm klein of makkelijk op te vouwen. goed in de auto te tillen, maar telkens de trap op en af, lijkt mij niet handig. Zeker niet met de reiswieg.
    Ik doe boodschappen juist met de draagzak of draagdoek.
    Onder in de kinderwagen past niet veel en met de draagdoek kan ik alsnog een winkelwagen gebruiken.
     
  3. Manara

    Manara Lid

    5 mrt 2019
    20
    5
    3
    Vrouw
    Bedankt, Nora! Waardevolle ervaring - makkelijk op te vouwen is toch echt wel een vereiste!

    Als je boodschappen met de auto kan doen is het wel anders, natuurlijk! Dan kun je sowieso meer meenemen dan ik de eerste maanden kan doen, want alles moet te voet. Dus rugtas + kinderwagen (+ eventuele tassen vast te maken aan kinderwagen) leek me handiger dan draagdoek + tassen (dan ben ik echt zo vol beladen, midden in de zomer!).

    We hoeven het onderstel (of de hele wagen, afhankelijk van hoe compact) gelukkig niet steeds de trap op te sjouwen. Maar dan moet ie inderdaad wel klein en makkelijk vouwen.
     
  4. Lesliefje

    Lesliefje Bekend lid

    3 nov 2015
    933
    585
    93
    Wij hebben de maxi cosi stella. Die kun je heel handig opvouwen! Je kunt er evt. een opvouwbare reiswieg voor kopen.
    Zelf nog geen ervaring met hoe het zit met reiswieg, want pas aangeschaft toen dochter iets ouder dan 1 was en de andere wagen kapot ging. Deze is ook heel compact, wendbaar en in de kruidvat kunnen mensen er gewoon langslopen zo smal!
     
  5. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Als de draagdoek bevalt zou je ook een roltas voor je boodschappen kunnen overwegen.

    Geen advies. Heb zelf de Joolz day2. Fijne wagen maar niet bepaald compact.
     
  6. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
  7. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Maclaren heeft oa voor de quest (paraplu buggy) een reiswieg. Deze vind ik wel heel smal. Er zijn ook klein opvouwbare buggy’s zoals de nuna pepp waar je maxi cosi adapters op kunt zetten. De nuna heeft een duwstang wat boodschappen doen makkelijker maakt dan bij een wagen met 2 handvaten omdat je met 1 hand kan sturen.

    De Stokke scoot heb ik in de winkel uitgeprobeerd. Ik vond onze zoon daar een hele prettige zithouding in hebben. Ze zijn wel prijzig.

    Voor boodschappen zou ik een flinke rugtas gebruiken zodat jij jouw handen vrij kan houden.
     
  8. Manara

    Manara Lid

    5 mrt 2019
    20
    5
    3
    Vrouw
    Bedankt voor alle reacties! Die Maclaren Quest ziet er ook goed uit - en niet zo aan de prijs als sommige van de grotere merken (de Joolz, wow!)

    Ja, als een draagdoek erg goed bevalt, hebben we een wieg-opzetstuk misschien nauwelijks nodig. Toch hou ik nog even een slag om de arm, want ik weet niet hoe ik en baby het gaan vinden, en hoe warm het deze zomer gaat worden. Ik moet waarschijnlijk ook een keizersnede (placenta ligt over de baarmoedermond) dus dan weet ik ook niet hoe snel ik zelf zou kunnen dragen (ik hoor gemengde verhalen!). Maar daarom is een alles in een of een goedkoper reiswieg opzetstukje wel een pre.
     
  9. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik zou dan even wachten met het kopen van een kinderwagen en het gewoon proberen met draagdoek. Na een paar maanden kunnen ze toch in een buggy en wie weet is de draagdoek prima!

    Heb je daar al een makkelijke voor? Ik kan de marsupi namelijk sterk aanraden, makkelijk ding!

    Als je een draagdoek hebt, dan is een luiertas niet handig om mee te slepen. Wel handig is gewoon het nodige in van die afsluitbare plastic zakjes te doen en in je handtas of rugzak te doen. Paar luiertjes mee, extra rompertje, half pakje doekjes, dan ben je al een eind. En de boodschappen zou ik even laten bezorgen.
     
  10. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Perfect ding
     

    Bijgevoegde bestanden:

  11. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.522
    6.528
    113
    Vrouw
    Welke is dit?
     
  12. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Marsupi
     
    Palmpje vindt dit leuk.
  13. Peet1369

    Peet1369 Actief lid

    6 dec 2018
    399
    354
    63
    Vrouw
    Je zou nog even kunnen kijken naar de easywalker.. het oude model (sky) is dubbel te vouwen en de buggy kan helemaal plat waardoor je er niet perse een reisweg op nodig hebt. Ook de nieuwere modellen zijn compact op te vouwen..
     
  14. Flowerr

    Flowerr Bekend lid

    20 feb 2014
    670
    124
    43
    Vrouw
    Misschien is een babyzen yoyo iets. Mega compact op te vouwen en niet zwaar dus makkelijk mee naar boven te tillen.
     
  15. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.245
    113
    Ik heb een Stokke scoot v1.
    Wij waren ook opzoek naar een klein opvouwbare kinderwagen want wij wonen klein en in de stad.
    Mijn voorkeur ging uit naar een Yoyo, die is namelijk nog kleiner en lichter, maar ook een stuk duurder dan onze 2e hands Stokke scoot. (900 euro vs 200 euro , destijds)

    Ik vond de Stokke heel fijn. Hij kan alleen niet tegelijk met zitting ingeklapt worden. De zitting (of reiswieg) moet eraf en dan kun je het onderstel met in hand inklappen. En het onderstel is dan wel heel plat. Deze zou je dan dus makkelijk in het halletje kunnen laten staan en de reiswieg/zitting mee naar binnen kunnen nemen.

    Ik zou als ik jou was ook eens naar een (2e hands) yoyo kijken.
     
  16. Manara

    Manara Lid

    5 mrt 2019
    20
    5
    3
    Vrouw
    Die Babyzen Yoyo ziet er ook goed uit!! Wel duur inderdaad.
     
  17. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
     
  18. Manara

    Manara Lid

    5 mrt 2019
    20
    5
    3
    Vrouw
    Superveel keuze, dus! Ik heb begrepen dat het niet zo goed is om baby te lang in een autostoeltje (dat wordt toch over het algemeen bedoeld met maxi-cosi?) te laten liggen? En dat je daarom ook een wieg-onderdeel moet hebben?
     
  19. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Miss de mountain buggy nemen en daar kan een babynestje aan vast genaakt worden. Ik heb de duo versie daarvan. Supercompact. Mijn moeder geloofde niet eens dat t een duo was, laat staan een enkele. Ook is t ideaal dat je dus t babynestje losklikt en baby weer zo mee naar boven kan nemen in t nestje en t nestje zo in de box kan zetten en ze lekker verder slapen.
     
  20. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ze zeggen maximaal 2 uur per dag, al schijnt dat zelfs alweer achterhaald te zijn en maakt het niet zoveel uit. Maar 2 uur per dag is best lang hoor, als je boodschappen gaat doen ben je hooguit een uur kwijt.
    Ik heb ook eigenlijk maar heel weinig de wandelwagenbak gebruikt omdat mijn dochter daar een hekel aan bleek te hebben , ze wilde rondkijken . Dus toen ik daar achter was, ze was toen een week of 6, heb ik altijd de maxicosi op het onderstel gebruikt.
     

Deel Deze Pagina