Lief bedoeld.

Discussion in 'De babyuitzet' started by unknowable, Nov 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

Oct 5, 2012
    1,581
    0
    0
    Gelukkig dat jij er ook zo over denkt, ik twijfelde al of ik het wel goed zag ;)

Vriendschap is het nu ook niet meer als ik er over nadenk. Ze zou na de bevalling vaker naar mij toe komen (ik ging eerst steeds naar haar omdat zij 2 jonge kindjes heeft), omdat dat het handigste is met zo'n kleintje, maar ik heb haar na het kraambezoek (waar ik een door haar gratis gekregen speelkleed kreeg en een luiertaart) ook niet meer gezien, op een verjaardag na. Wel een hoop gezeik toen ML en ik niet naar de verjaardag van haar dochter wilden komen. Want ja we moesten wel de vriendschap in stand houden, maar vervolgens op mijn verjaardag komt ze niet omdat ze druk is met inpakken voor hun weekje vakantie de dag erna. Ik heb het haar gezegd dat we maar eens over onze vriendschap moesten praten qua wensen en verwachtingen en ik wilde dan ook die overname van spullen eens bespreken enzo, maar ik heb niks meer van haar gehoord....blijkbaar is ze mijn vriendschap niet waard...

Maar goed on topic: denk dus goed na over het overnemen van spullen en neem alleen over wat je echt wilt, laat je niks opdringen en pas op dat het niet voor problemen in de relatie/vriendschap gaat zorgen (daarom neem ik liever spullen over van een onbekende, die zie je nooit meer) :)

2. unknowable

unknowable Niet meer actief

Soms is het beter om vriendschappen maar te laten verwateren :D Ik vermijd negatieve, nietszeggende invloeden ook uit mijn leven.

3. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik heb een complete bank vol liggen met nieuwe en tweedehands spullen. Allemaal gekregen in drie weken tijd.. Dat gaat de volgende keer dus ook mooi anders. Het meeste is echt absoluut niet mijn smaak.

4. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Wat is dat toch??!
    Ik had vorige week bijna beledigde gezichten omdat ik hen niet naar maxi-cosi en de stokke tripp trapp had gevraagd.
    Ik zeg tegenwoordig gewoon dat ik al ben voorzien. Misschien wat laf, maar voorkomt nutteloze discussies.
    Ook heb ik mijn schoonzus op het hart gedrukt het tegen me te zeggen als ik vanalles aan haar probeer te slijten.

5. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

Oct 5, 2012
    1,581
    0
    0
    idd omdat ik de laatste erg moe ben, ben ik aan het kijken waar ik energie van krijg en wat energie kost. Dit kost mij energie dus ik besteed er op dit moment geen aandacht meer aan. Later zien we wel weer verder. Lastig punt is dat haar vriend, de beste vriend is van mijn man :( (al zien die elkaar nu ook nog maar een paar keer per jaar en is het aardig verwaterd)

Wij hebben gelukkig niet heel veel gekregen. Wel van mijn schoonzusjes wat kleertjes en speelgoed. En wat ik daar leuk van vind, gebruik ik. Het hoefde niet meer terug, op wat speelgoed na omdat dat zij daar nog mee gespeeld heeft vroeger. Natuurlijk wel allerlei kraamcadeaus gehad en ja soms zitten daar ook dingen bij die je niet gebruikt. Kleertjes voor zomer en winter en wat niet goed uitkomt omdat als het kindje de maat heeft het het verkeerde seizoen is...het is voor de mensen lastig schatten (heb ik zelf ook voor mijn eigen dochter want ze heeft nu een pakje maat 86 aan omdat dat zo klein valt). Ik heb een zomerjasje gekregen maat 80 wat ze nu past en hopelijk nog in het voorjaar...

6. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

Jul 21, 2012
    2,289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jeetje Nathalie, dat klinkt niet echt als een goed lopende vriendschap!
    Ik heb mijn man gewaarschuwd voor dit soort acties van collega's en familie, waarschijnlijk gaat dit de komende feestdagen helemaal los want in de familie zijn er een aantal met net wat oudere kinderen die maar wat graag hun zooi naar ons doorschuiven.

Gelukkig hebben we ondertussen alle grote dingen al in huis of in bestelling dus dat komt wel goed.

7. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,046
    2,913
    113
    't Gezellige Brabant
    Lastig he zulke situaties. Ik kreeg 2 weken terug een kinderwagentje van de overburen. Maar toen hij die kwam brengen, zat er ook een poppenbedje bij en een zak met cd's, dvd's en verkleedkleren. Dan denk ik ook, ik ben toch niet van de afvalinzameling. Uiteindelijk is het wagentje al weg (was vies en niet helemaal heel meer) en bewaar ik alleen het poppenbedje. Als ik die even wit spuit, is hij best leuk.

Daarom is marktplaats ook zo ideaal. Zo kun je toch 2ehands kopen en het lekker zelf uitzoeken, zonder dat het opgedrongen word. En hetzelfde met aanbieden. Iemand die het niet hoeft, kijkt lekker verder. Stel je ook niemand teleur.

8. bloempjeroos

bloempjeroos Actief lid

Oct 29, 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet je wat nog vervelender is, je KRIJGT iets van je beste vriendin, en ze wil er absoluut niets voor hebben, Blij dat ik het kan gebruiken, wanneer ik het niet meer nodig zou hebben mocht ik er iemand mee blij maken "voor mijn part zet je het dan op marktplaats.
    Ik voelde me best bezwaard, koop liever iets of nieuw, of op marktplaats. Dan is het van mij, en kan ik zelf doen wat ik er mee wil.

Goed, ze bleef er op aandringen, dus ik kreeg dat van haar.
    Heb een cadeaubon gekocht, nee niet 1 van 15 euro, maar een beste cadeaubon;) Bloemetje erbij. (ik voelde me toch bezwaard dat ik het zomaar kreeg)

Wat denk je wat.. 2 jaar later vraagt ze of ik het nog heb? eh ja.. op zolder.. Nu wil ze het toch liever terug..
    Ik vind dat raar, ze heeft het inmiddels terug hoor, maar over hetgeen wat ik haar gegeven heb praat ze niet meer.

Niet dat ik dat terug moet, ik heb ook mooi gebruik gemaakt van wat ik van haar "kreeg"
    Maar het was niet de afspraak. Vind zulke dingen echt kl*te Geef dan niet iets weg..

9. Yc86

Yc86 Actief lid

Jul 15, 2012
    295
    0
    16
    Zuid-Holland
    Zo heb ik hele dozen babykleding gehad. Heel lief hoor maar k koop liever nieuw, en uiteindelijk was er ook dus niks mijn smaak.
    Resultaat: alles in de kledingbak gedumpt en als ze ernaar vraagt lieg ik dat er wel wat bij zat omdat ik me anders bezwaard voel...

Share This Page