Lieve, gekke, grappige dingen die jouw kinderen met jullie huisdier hebben gedaan

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Iertje81, 23 jan 2025.

1. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.943
    33.611
    113
    Vanmorgen zaten de kinderen te ontbijten en ik zat ernaast met een kop thee te app’en met een vriendin.
    (Loedermoeder maar ik eet pas als zij naar school zijn gebracht)
    M’n vriendin en ik hadden best een prettig gesprek.

Vanuit mijn ooghoek zag ik opeens iets en ik zei:
    ‘ik kom er zo op terug want Luc smeert jam op de kat’

:rolleyes:o_O:rolleyes:o_O

2. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.678
    1.858
    113
    En wat was zijn verklaring? Want ik vind dit best apart voor een 6 jarige?

dreames, Mammavantwee en Bloempjelief vinden dit leuk.
  3. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.171
    1.045
    113
    Vrouw
    Mijn oudste dochter heeft een keer de hond zijn lange haren helemaal vol gemaakt met knipjes, die had ze toen altijd in dr haar.
    (Ze lag te slapen toen ik moest plassen en heeft dat in 30 seconden grdaan geloof ik. Ze was 3 en daarna moest zij of de hond mee als ik naar de badkamer ging).

Andere dochter zette toen ik eventjes de andere kant op keek de hond eens op haar bord, hij keek zo zielig vond ze.

We hebben een klein hondje, zo'n 3 kilo.

Iertje81 en Catou vinden dit leuk.
  4. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.922
    3.764
    113
    Vrouw
    Zoon beweegt heel veel in bed, slaapt in rare houdingen.
    Vorige week zag ik piplup op zijn kussen en zoon lag voorover gebogen, bijna in een kattenmand. :roflmao:
    Ik was pip aan het zoeken want normaal is die altijd op mijn kamer maar toen had hij dus zoon zijn kussen gepikt.
    De manier hoe pip naar me keek vond ik echt geweldig. Echt van : zwijg. Laat me met rust. Mijn plek nu!

Verder kan ik me niks raars herinneren maar zoon was 9 toen we de katten en dus ook eerste huisdieren kregen.

IMG_20250123_210512.jpg

5. Mama8891

Mama8891 Bekend lid

6 nov 2020
    657
    720
    93
    Vrouw
    Nummer 2 en onze hond waren beste maatjes. Toen ze anderhalf was hielp ze hem graag, hij vrat als hij de kans kreeg graag uit de prullenbak. Zij hield netjes de deksel voor hem open:roflmao:

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    21.987
    10.052
    113
    Ik las de titel en dacht al dat je deze had geopend :roflmao:

Toch benieuwd waarom smeerde hij de kat onder de jam?

Hier is het vooral andersom. De kat haalt bij zoon dingen uit. Als hij in het weekend zijn brood eet op de bank kan het zo zijn dat er minder op zijn brood zit dan gewenst.

Hij heeft wel eens een mini hoedje op gedaan maar dat doet geen pijn en hij is niet smerig.

Catou vindt dit leuk.
  7. kimmv2

kimmv2 Fanatiek lid

7 mei 2015
    1.043
    435
    83
    De hond, een amerikaanse bulldog leren kaarten. Ze mocht altijd meedoen met pesten en als je dan zei 'jouw beurt' dan schoof ze haar kaartje op de stapel:roflmao:

De poes in de koelkast gezet, deed mee met verstoppertje.

De chihuahua mee naar de speeltuin voor de deur, moest leren glijden en schommelen

De pup skateles geven, kwam er ineens een puppy op een skateboard voorbij:roflmao:

Verder geven ze de hondjes vooral stiekem eten en plakjes worst

Iertje81 vindt dit leuk.
  8. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.589
    2.392
    113
    Ik vind Jam op een kat smeren eigenlijk niet zo heel leuk maar goed. We hebben zelf geen huisdier maar vroeger zelf wel met onze hond altijd heel leuk gespeeld. Hij vond het altijd heel leuk als we een beetje met een bezig waren en hij had heel lange oren en dan gingen we daar vaak mooie scrunchies omheen doen:)
    Verder was die hond echt beresterk en we dedem vaak het spelletje dat mijn zusje en ik op een dekentje gingen zitten en dan pakte hij de deken in zijn bek vast en dan trok die ons door de kamer heen:roflmao:

Mammavantwee en Catou vinden dit leuk.
  9. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.372
    27.024
    113
    Vrouw
    Mee eten met de katten.... nr3 ligt plat op zijn buik om ook brokjes te eten van de grond als re katten eten...

(Als we even vergeten zijn voerbakje hoog te zetten :roflmao:)

Mama8891, Iertje81 en Catou vinden dit leuk.
  10. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.679
    4.280
    113
    noord holland
    Wat een serieuze vraag, toevallig niet bekend met een kind die heel impulsief is? :roflmao:
    Ik heb er wel zo eentje, inmiddels 18. Maar de dingen die zij deed? o_O:rolleyes::roflmao: En waarom? Tja, daar was altijd in haar ogen een hele logische verklaring voor. Dat zou in dit geval van jam op de kat kunnen zijn (afhankelijk van de plek en hoeveelheid van de jam): ik vroeg me af of dat net zo zou plakken als op mijn vinger, ik vond de kleur er wel mooi bij staan, ik had even geen doekjes dus dacht dit dit ook wel werkte om aan af te vegen, ik wilde haar lippenstift geven, ik dacht ze is zichzelf aan 't likken en dan heeft ze nu een smaakje erbij, etc etc.
    Hele impulsieve kinderen doen helaas vaak dingen voor ze erover nadenken. Ze bedenken erna vaak wel dat t niet handig was, maar het is dan weer geen les die ze de volgende keer weer 'meenemen'. En ja ook aan die kinderen proberen de ouders te leren 'eerst denken, dan doen'. Maar dat kunnen ze eenvoudig weg (nog) niet of niet altijd, Dat komt over het algemeen wel een keer. Alhoewel ik ook volwassenen ken die je best impulsief kan noemen :roflmao:. Toch hebben volwassenen doorgaans meer verantwoordelijkheidsgevoel en beheersing ;).

Mama8891, citroenrasp, esklessebes en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.943
    33.611
    113
    Wat bedoel je met apart?
    De ene 6 jarige is de andere niet toch?
    Mijn Luc kan best impulsief zijn. Als hij iets ziet, reageert hij daar soms op. In dit geval had hij een korstje van het brood op de grond laten vallen en de kat begon daaraan te likken. Dat zag m’n dochter. Vervolgens dacht hij dat de kat jam lekker vond en had er een beetje van op z’n vinger gedaan en op het bekje gesmeerd.
    En dat zag ik, dus vandaar.
    Je opmerking komt op mij over, maar dat zal ws bij mij liggen, overkomen als problematiserend. Vind ik niet nodig. Het topic is, zoals andere leden hun ervaringen hier ook plaatsen, grappig bedoeld.
    Jammer want ik voel me alsof ik iets voor mij hilarisch moet gaan uitleggen :cool:

12. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.943
    33.611
    113
    Nou precies!
    Ik heb zo’n kind dat ook impulsief kan zijn.
    Vetgedrukte; ik twijfel weleens hier op ZP :D

Mamafiets vindt dit leuk.
  13. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.943
    33.611
    113
    :roflmao:

14. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.943
    33.611
    113
    De poes in de koelkast gezet?
    O my. Hoe oud waren ze toen :p:o:

15. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.943
    33.611
    113
    Het was niet alsof hij een paar potten jam over dat beest heen had geflikkerd :roflmao:
    Zie mijn reactie hieronder.

16. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    6.916
    3.617
    113
    Hier geen tijd en plek voor huisdieren zeg altijd ik heb al 2 puppy's

Maar...

Mn oudste praat met de katten uit de straat en hij gaat zn spreekbeurt houden over Australian Labradoodles want zijn tante heeft pas geleden een pup gekregen en nou zitten onze nichtjes ook op school bij hem dus heeft zn tante al geregeld om even langs te komen.
    Hij is zo beschermend naar die hond haha is ook zo leuk dat ze je zo snel herkennen en ook daarop reageert.
    Zelf kwam ik daar laatst binnen ging op de bank zitten en die pup rent op mij af en springt op mijn schoot haha vond het geniaal(haha in sommige gevallen minder wenselijk)

17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    17.898
    16.817
    113
    Je reageerde niet op mij maar mijn gedachten was (ook?) dat hij zijn mes in de jampot deed en dat uitsmeerde op de kat zn rug. Of iets in die trant. En dan heb je een hele andere situatie dan wat je nu zegt ;)

Indiana, NiVa0230, Sado en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. kimmv2

kimmv2 Fanatiek lid

7 mei 2015
    1.043
    435
    83
    2 en 3. En de kat hadden we net 3 dagen.
    Kwamen heel trots aangelopen, mama waar is poes nou??? Poes verstopt.
    Ik zoeken zij lachen... en toen stiekem voor de koelkast gaan staan, nee poes niet hier...

Gelukkig heeft hij er maar kort in gestaan, ik heb er keihard om gelachen en ze daarna uitgelegd dat poesjes niet in de koelkast horen:D

Forumnaam en mamabri vinden dit leuk.
  19. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.678
    1.858
    113
    Ik vind dit een compleet andere verhaal dan een 6 jarige die de kat met jam ondersmeert. Ik ging ervan uit dat hij jam op de rug ofzo van de kat had gesmeerd. Dat vind ik een rare actie voor een 6 jarige, deze actie vind ik wel passend bij een 6 jarige (die niet eerst even nadenkt zoals zoveel kinderen).

NiVa0230, Sado en Mammavantwee vinden dit leuk.
  20. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.678
    1.858
    113
    Dat vind ik dus ook. Soms geeft een beetje meer uitleg een compleet ander verhaal.

Sado en Mammavantwee vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina