Hallo, Ik heb daarstraks een doos liga eerste stap gekocht voor door de fruithap. Er staat op 'speciaal om te verkruimelen', betekent dit dan dat ik het niet zo kan/mag geven als een gewoon koekje zeg maar? (niet dat dat nodig is , maar ben wel nieuwsgierig! ) Alvast bedankt!
Liga eerste stap is harder dan tweede stap. Volgens mij is dat omdat het dan makkelijker verkruimelt. Als gewoon koekje is tweede stap bedoeld, want zachter om te happen.
kauwen kunnen kindjes pas vanaf 6 maanden leren, dus voor die tijd kun je het verkruimelen door de fruithap.
je kunt ze er ook op laten sabbelen, want het smelt wel makkelijk. Veel kindjes vinden dat ook lekker
Dank jullie wel! @Lexie; komen er dan geen grote stukken af ofzo? Ben bang dat het heel erg aan haar gehemelte enzo gaat plakken
onze kleine krijgt een halve in zijn hand. hij sabbelt erop en bijt erop en de stukken die afbreken, die kauwt ie gewoon op. als het te groot is heb je het er zo uit of ze werken het zelf naar buiten. hier is het een groot succes. ik geef een halve, die eet hij voor de helft op en dan nog een keer. gaat prima.
Heb Alyna een halve gegeven,en ze vond het GEWELDIG! Ze had helemaal geen last van grote stukken ofzo,als ze een groter stuk afsabbelde,maakte ze het meteen fijn met haar tongetje!
ik dacht dat kindjes onder een half jaar nog geen graanproducten mogen ivm allergie, of heb ik dat nu weer verkeerd onthouden? (je krijgt ook zoveel info over van alles) liefs doris
de liga voor vier maanden is zonder granen en gluten, gemaakt van aardappelzetmeel en erwtenzetmeel. kan dus helemaal geen kwaad.
hihi weer wat geleerd. handig dit forum. ben met alyssa net begonnen met de fruithap, dus koekjes doen we nog maar ff niet, maar tis een goede om te onthouden. liefs doris