Dit las ik laatst ergens op 't web, en wilde ik jullie ook even laten weten...: Ongezond eten is altijd slecht, maar als jullie zwanger proberen te worden, is het dubbel slecht. Onverzadigde vetten die verhit worden boven de 100 graden celsius (zoals bij frituren, barbecuen, grillen ed) zorgen voor schadelijke stoffen in je lichaam die de eicellen kunnen aantasten. Gebruik daarom olijfolie om mee te koken. Wees ook voorzichtig met de hoeveelheid zout. Ook light dranken kan je beter laten staan. In deze dranken is de suiker vervangen door de zoetstof Aspertaan. Bij het verteren wordt het warmer dan 30 graden (het neemt jouw lichaamswarmte aan) en dan komen er zeer giftige stoffen vrij. Waarschijnlijk zijn kleine hoeveelheden niet echt een probleem, maar aangezien ik een groot light-drank-drinker ben, ga ik hier toch maar een beetje in minderen.. Niet om jullie bang te maken, maar gewoon even ter informatie (is weer eens wat anders dan een vraag ). Hopelijk hebben jullie er iets aan!
Goh wat een informatie! Dit wist ik niet. Ben ook een groot light drinker, dus misschien maar wat gaan minderen dan..
Ja.. Dat had ik ook een beetje toen ik dat las.. Het blijft natuurlijk informatie van internet he.. maar toch! You never know..