lijkt s avonds hongerig

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door aapje7, 26 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aapje7

    aapje7 Actief lid

    28 feb 2015
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

    Madelief is nu 8,5 week ongeveer.
    Overdag drinkt ze goed. Soms rustig, soms met loslaten, happen, spartelen. Maar lijkt voldaan.
    Ik geef beide borsten per voeding en ben ongeveer een half uur bezig.
    Helemaal prima.

    Alleen nu de avond.
    Vanaf 7 a 8 uur is het raak. Ik geef haar de borst, zij happen, spartelen, verhappen, loslaten. Het is een waar gevecht.
    Heeft ze een tijdje gedronken, laat ze weer los. Na een uur leg ik haar weg, maar blijft ontevreden op haar handjes sabbelen. Leg ik haar weer aan, begint het weer opnieuw en zo ben ik tot een uur of 10 bezig.

    Tong en lipriempje zijn de eerste week al geklieft. Clusteren snap ik ook. Bij een rustige dag vertoond ze ook dit gedrag.
    De borsten wissel ik af na zoveel x loslaten.

    Gisteren heb ik een flesje gewone voeding ernaast gegeven en toen leek ze eindelijk zat te zijn.

    Kan het zijn dat er te weinig vet in zit in de avond voeding zit?
    Zou ik mijn eten hierop aan kunnen passen of heb je nog andere tips en trics?

    Alvast bedankt voor je reactie
     
  2. Heidi Akkers

    Heidi Akkers Fanatiek lid

    30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ik denk dat dit onder het "normale" gedrag valt van clusteren en onrust in de avond. Probeer een houding waarbij ze meer op je ligt, dus waar jij meer achterover leunt: dat voorkomt vaak het spartelen.
    Verder borstcompressie tijdens het drinken: neem een volle hand borstweefsel in je vrije hand: geef druk en houd vast. Kijk of ze gaat drinken. Houd de druk vast tot ze stopt. Dan laat je los. Mogelijk komt er nu nog een melkstroom. Zo kun je haar proberen aan te sporen om door te drinken.

    Verder .....eerste twee maanden zijn vaak onrustig in de avond...Betekent niet dat je voeding niet goed of voldoende zou zijn, hoort er een beetje bij ;)
     

Deel Deze Pagina