Listeria bacterie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Tamaraatje, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamaraatje

    28 mei 2007
    48
    0
    0
    administratief medewerktster
    Voorhout
    Beste verloskundigen,

    Van mijn verloskundige had ik te horen gekregen dat alle kazen die in de supermarkt te verkrijgen zijn (dus ook brie) veilig zijn om te eten. Nu ben ik afgelopen weekend uiteten geweest en heb ik brie gegeten. (Het was wel warme/hete brie.)

    Nu voel ik me al 2 dagen een beetje grieperig, geen koorts of verhoging maar een verstopte neus, pijn in keel en m'n neusholtes doen zeer. Ik vraag me af of ik me nu moet laten testen op de listeria bacterie of dat het eigenlijk meer vanwege het weer (dan weer warm, dan weer koud) komt. Ik zit er best wel een beetje over in. Groente uit de koelkast en tomaten en dergelijke was ik wel altijd goed af en rauw vlees eet ik niet.

    Ik heb gezocht op internet naar de symptomen van de listeria bacterie maar vond ze nogal vaag. En wordt de baby altijd ziek als je de listeria bacterie hebt opgelopen?

    En als je de listeria bacterie opgelopen hebt en je komt er pas na een paar weken achter is er dan nog wat aan te doen?

    Alvast bedankt voor het antwoorden,

    Tamara
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi tamara,

    Je mag ervan uit gaan dat als de brie verwarm is dat de listeria bact gedood is. Je hoeft je hier geen zorgen over te maken.
    De symptomen van listeria zijn inderdaad wat vaag maar uit jou symptomen haal ik griepklachten
    De baby hoeft niet ziek te worden als jij de bacterie binnen zou hebben gekregen. Helaas is er weinig aan te doen als het wel zo zou zijn.
    Maar maak je geen zorgen de brie is verwarm dus prima te eten!

    Imke
     

Deel Deze Pagina