Listerine etc.?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door steenbokje, 9 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

"LISTERINE® mondwater bevat bijna 20% Alcohol."

Mag je dit tijdens de zwangerschap gebruiken?
    Natuurlijk slik je het niet door, maar toch...

Op hun site staat:
    LISTERINE® mondwater kan ook tijdens de zwangerschap en de periode van borstvoeding voor de dagelijkse verbetering van de mondhygiëne worden gebruikt.

Maar ik heb mn twijfels dus gebruik het nu maar even niet meer...

2. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    :( Je zegt zelf al dat je het niet doorslikt en als het op de site staat dat het niet schadelijk is snap ik even niet waarom je het niet meer gebruikt??

3. steenbokje

Omdat er alcohol in zit en dit bijv via je tandvlees in je bloed kan komen? Of als je wat speeksel doorslikt waar nog een restje van dat spul in zit?

Ze kunnen zelf wel zeggen dat het geen kwaad kan, maar ik vraag me af of dat echt zo is.

4. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Ik gebruk listerine al heel de zwangerschap. En er staat idd dat het niet schadelijk is, dus waarom zou je t niet gebruiken? Tis alleen maar in jouw voordeel, want in de zwangerschap heb je meer kans op ontstoken tandvlees en listerine voorkomt dat.

5. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Ik spoel mn mond altijd wel even na met lauwwarm water.

6. steenbokje

Ik spoel mn mond ook 2-3x na met (koud) water maar dan nog blijft die sterke smaak hangen...

Ben geloof ik nog een beetje onzeker mbt wat wel en niet mag ;)

Thanx voor de antwoorden!

7. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Dat maakt niet uit toch, hoort erbij. Ik was ook onzeker, maar het kan geen kwaad. Welke smaak gebruik je? Ik weet dat de paarse variant (total care) een lekker smaakje heeft. Gebruik dan ook die of de coolmint.

8. steenbokje

Ik heb een grote fles groen spul (wel lekker!) en heb een oranje klaar staan als opvolger (sinaasappel ofzo) dus ben benieuwd. Zal de paarse daarna dan gaan uitproberen ;)

Deel Deze Pagina