Litteken en bevallen.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cupcake01, 21 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    #1 Cupcake01, 21 feb 2020
    Laatst bewerkt: 21 feb 2020
    Goede avond,

    Ik ben al 3x bevallen vaginaal en ook 3x gehecht.. Nu is de huid tussen de vagina en anus al wat gevoeliger en nu deze zwangerschap is het zelfs zo dat het open gegaan is en dat als ik plas het net zoveel pijn doet als dat je net bevallen bent.. Het doet heel erg veel pijn als ik er met een wc papiertje langs kom, maar goed het moet toch schoon..soms dagen geen last van en dan krijg ik ineens een onwijze jeuk en dan dep ik met een wc papiertje en dan is het er weer o_O Sorry voor als je toevallig aan het eten bent:D

    Ik heb nu zoiets als ik weer moet bevallen is er geen hechten meer aan dan word het echt een grote ravage en helluppp hoe komt dat ooit goed:o:

    Ervaringen? Hoop voor jullie van niet..:rolleyes:
    Heeft dit zin om het met mijn verloskundige te bespreken?

    Ik vraag dit zeg maar ook puur omdat ik op internet lees over incontinent raken etc.. Want was behoorlijk uitgescheurd en dat het na zoveel malen kan.
     
  2. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ik heb er geen ervaring mee maar ik vind dit wel degelijk iets om met de verloskundige te bespreken. Misschien zelfs met de huisarts? Als het spontaan open is gescheurd of gegaan dan zit het toch niet helemaal goed en misschien kunnen ze er iets aan doen voor je gaat bevallen!
     
    Cupcake01 vindt dit leuk.
  3. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Ja en logisch dat het gevoelig is maar het doet nu ook onwijs pijn en las iets over incontinent raken na de zoveelste keer..etc.. Maandag maar eventjes bellen het zekere voor het onzekere.
     
  4. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.801
    351
    83
    Ik lees even mee! Ik ben 2x flink uitgescheurd en ook nog wel last soms. En dan nu zwanger van de derde... help.
    Ik ga het wel bespreken met mijn verloskundige.
     
  5. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Hier nu bij de 4e zo onwijs last van dus ga het ook maar bespreken. Beter het zekere voor het onzekere.:)
     
  6. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ja, zeker bespreken. Dit is echt het vakgebied van een verloskundige. Wellicht stuurt ze je ook wel door naar een bekkenbodemfysio. Bij sommige praktijken hebben ze zo iemand in huis, en anders kunnen ze je zo verwijzen.
     
    Cupcake01 vindt dit leuk.
  7. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie :)
     
  8. jipje

    jipje Fanatiek lid

    9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Zeker iets om te bespreken met je verloskundige, hier moet je niet mee blijven lopen.. misschien dat je het al doet, maar een paar x per dag insmeren met bijv. Vaseline werkt wel verzachtend voor de huid/wondje.
    Lijkt me erg pijnlijk ook als er urine langs komt idd.. anders net zoals na de bevalling: met een kannetje lauwwarm water tegelijk met het plassen eroverheen doen, daarna zachtjes droog deppen??
     
  9. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Vandaag had ik dus last van obstipatie en door de druk die Het gaf weer alles open en met afvegen echt helderroodbloed en bedoel ik van de litteken niet van de anus zeg maar. :oops:
    Nu hele tijd weer prikkels met plassen.
    Er worden spoelen met water genoemd. Doe ik ook dat scheelt veel maar vind het zo onnodig nu in een keer.. Zwangerschap 4 dat ik dit heb eerdere zwangerschappen geen last beneden. Durf mijn god niet eens meer vaginaal te bevallen terwijl ik dat toch 3 x gedaan heb. Bang dat ik helemaal niks meer overhou.. :(
    Dit is echt rot zo richting de bevalling.
     
  10. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Oeps dubbel
     

Deel Deze Pagina