Hallo, ik ben een kleine 5 weken geleden bevallen. Afgelopen week dacht ik dat het bloeden echt gestopt was, er was zo goed als niks meer. Sinds gisteren is het ineens weer begonnen. Is dat normaal? Ook heb ik het idee dat er 1 puntje in mijn epi-hechting is dat telkens opnieuw open gaat. Ik zit al elke dag in de Biotex om het schoon te houden. Hoelang zou het ongeveer mogen duren voordat het genezen is? groetjes Stéphanie
hoi Stephanie, het is vaak zo dat je als je bloedverlies bijna over is er ineens nog veelkomt als afsluiting, kan lijken op een menstruatie maar is het niet. Hoort erbij, geen probleem, je zult zien dat het nu in een paar dagen helemaal voorbij is. Die knip zou nu genezen en dicht moeten zijn, zit er soms nog een draadje dat er niet uit is gegaan? Anders even naar laten kijken. Mirjam
Dank voor je reactie! Ik begreep dat ik pas in bad mag als de bloedingen helemaal gestopt zijn. Maar hoelang moet ik dan 'bloedingsvrij' zijn om zeker te weten dat het niet opnieuw gaat beginnen? Ik wil echt niet te vroeg in bad gaan met alle risico's van dien. Tsja, de hechting... het is gedaan met van die oplosbare draad dus weet eigenlijk niet of er nog wat zit. Ik voel het niet. Wel is het litteken nog wat harder en dikker dan de huid eromheen. Echt pijn heb ik er niet meer aan. Ik heb geen koorts ofzo, dus ontstoken zal het denk ik niet zijn. Daar zorgt de biotex misschien ook wel voor. Geen idee of dit een normale genezing is of niet. Als ik ernaar moet laten kijken, moet ik dan mijn verloskundige bellen of de huisarts? groeten Stéphanie
hoi, je mag echt wel weer in bad hoor nu! Als je een week bloedingsvrij bent weet je zeker dat het gestopt is. Normaal gesproken heb je en nacontrole ongeveer 6 weken na de bevalling bij de verloskundige, dan kan die ook even naar je litteken kijken. Mirjam